peternicklas
Nimajneb skrev:
Du kanske menar telefonsupport, jag menade fysisk service.
Är samma företag som har telefonsupporten, mycket bra service.

Nimajneb skrev:
Det är väl detta som har tjabbats om dom senaste 20 inläggen. Batteriet är den svaga punkten pga att det tappar kraft. Det kanske går att justera att han ska åka hem tidigare?
Hade varit bra om detta varit en ställbar parameter i kommande mjukvaruuppgradering.

Nimajneb skrev:
Du kanske menar telefonsupport, jag menade fysisk service.
Menar fysisk service och teleservice, var själv rädd för att de inte skulle va så bra men har nog inte varit med om bättre service. Hade oturen med mitt batteri ringde dom och dagen efter kom ett nytt.

frippe80 skrev:
Menar fysisk service och teleservice, var själv rädd för att de inte skulle va så bra men har nog inte varit med om bättre service. Hade oturen med mitt batteri ringde dom och dagen efter kom ett nytt.
Att ersätta ett batteri eller trasiga knivar är för mig inte service.
Vad jag menar med service är att man måste lämna in maskinen. Tex när min Stihl röjsåg inte ville jobba som jag tyckte den borde åkte jag förbi ÅF på morgonen och på,eftermiddagen var det fixat när jag tittade in igen.

Nimajneb skrev:
Så blybatterier är inte sämre på någon punkt jämfört med LiIon... ;)

Det får du gärna beskriva närmare för om detta är sant så har du all chans i världen att bli mångmiljardär efters Men har man ingen maskin kan man ju alltid drömma om en om du måste sitta på någon unik kunskap som alla andra saknar. :)
Det är du som fokuserar på fel saker, jag ville rätta till din missuppfattning om att det är i nedförslut och inte i uppför vi kan få problem med att maskinen tappar slingan. I det avseendet spelar inte batteritypen roll hävdar jag men uttryckte mig nog lite för drastiskt för att ni som verkar vara allvetande på så mycket skulle kunna köpa det. Men har man ingen maskin kan man ju alltid drömma om att man har en och dessutom framstå som expert i varje ämne som tas upp, men då får man först lära sig skillnaden på upp och nedförslut så undviks långa onödiga diskussioner.

• Gilla
MagnusSt och 1 till
  • Laddar…
JonasForssell skrev:
Har ni varit med om att roboten inte orkar hem?
Har en ganska kuperad tomt och det har hänt att den stannat på vägen hem till laddning.
Någon som känner igen detta?
Hej.
Jag kör en Italienskbyggd maskin, har råkat ut för samma problem.
Min maskin följer slingan in i laddstationen och stannar när den får laddström.

Problemet var att huset hamnat lite fel Tina krockade ibland med husväggen.
Såg lustigt ut Tina backade ut ur huset och körde runt det och földe slingan hem ... igen!

Min återfärsäljare tipsade om att lägga en gummimatta framför och in i huset för att få en bra infartsväg.

peternicklas
JonasForssell skrev:
Hade varit bra om detta varit en ställbar parameter i kommande mjukvaruuppgradering.
Håller på att samla ihop lite önskemål som kommer fram i forumet. Har kontakt med utvecklarna i I talien och kommer att framföra det ni önskar.

peternicklas
Nimajneb skrev:
Att ersätta ett batteri eller trasiga knivar är för mig inte service.
Vad jag menar med service är att man måste lämna in maskinen. Tex när min Stihl röjsåg inte ville jobba som jag tyckte den borde åkte jag förbi ÅF på morgonen och på,eftermiddagen var det fixat när jag tittade in igen.
I dag fungerar servicen så att man skickar den till Hässleholm för rep eller service. De som har gjort detta kan alla intyga att det går snabbt och servicen är utmärkt.

Det är bra att det finns ett ställe iaf som tar hand om maskinen. Även om det är lite omständigare. Ringer man först så att man får en förbetald fraktsedel under garantiperioden?

peternicklas
Nimajneb skrev:
Det är bra att det finns ett ställe iaf som tar hand om maskinen. Även om det är lite omständigare. Ringer man först så att man får en förbetald fraktsedel under garantiperioden?
Tror att jag läst något om att det funkar så.

Har en oöppnad Landroid.
Sitter och funderar om jag ska vara nöjd att jag köpte en just innan de försvann från Jula eller om jag ska vara nöjd över att den går att lämna tillbaka :p ?

Axah, frågan är vad alternativet är, HQ maskinerna för min del kostar nästan det dubbla, det undrar jag om det är värt. Jag har nämligen som plan att köpa en påvägen under vår semester, men klart man blir lite tveksam. Men Vafan ibland får man ta en chansning, tror tvisten kommer att lösa sig, alla här sitter i samma båt.

• Gilla
Wulfram Zneijderhaan
  • Laddar…
peternicklas
M@ZE skrev:
Axah, frågan är vad alternativet är, HQ maskinerna för min del kostar nästan det dubbla, det undrar jag om det är värt. Jag har nämligen som plan att köpa en påvägen under vår semester, men klart man blir lite tveksam. Men Vafan ibland får man ta en chansning, tror tvisten kommer att lösa sig, alla här sitter i samma båt.
Största problemet som jag tror man har är om grannen köper en HQ. De verkar att hålla på med en lösning för detta. Tiden ger oss svaren.

Om man klarar sig med 1000m2 så är ju den nya Bosch ett hett alternativ men har man tomt mellan kanske 1000 o 1500 kan det kanske vara värt att chansa.

peternicklas skrev:
Största problemet som jag tror man har är om grannen köper en HQ. De verkar att hålla på med en lösning för detta. Tiden ger oss svaren.
Är det bara HQ som ger störningar, stör inte även två Landroider ut varandra åxå?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.