703 790 läst · 2 539 svar
704k läst
2,5k svar
Worx Landroid
Medlem
· Västra Götaland
· 101 inlägg
Att ersätta ett batteri eller trasiga knivar är för mig inte service.frippe80 skrev:
Vad jag menar med service är att man måste lämna in maskinen. Tex när min Stihl röjsåg inte ville jobba som jag tyckte den borde åkte jag förbi ÅF på morgonen och på,eftermiddagen var det fixat när jag tittade in igen.
Det är du som fokuserar på fel saker, jag ville rätta till din missuppfattning om att det är i nedförslut och inte i uppför vi kan få problem med att maskinen tappar slingan. I det avseendet spelar inte batteritypen roll hävdar jag men uttryckte mig nog lite för drastiskt för att ni som verkar vara allvetande på så mycket skulle kunna köpa det. Men har man ingen maskin kan man ju alltid drömma om att man har en och dessutom framstå som expert i varje ämne som tas upp, men då får man först lära sig skillnaden på upp och nedförslut så undviks långa onödiga diskussioner.Nimajneb skrev:
Hej.JonasForssell skrev:
Jag kör en Italienskbyggd maskin, har råkat ut för samma problem.
Min maskin följer slingan in i laddstationen och stannar när den får laddström.
Problemet var att huset hamnat lite fel Tina krockade ibland med husväggen.
Såg lustigt ut Tina backade ut ur huset och körde runt det och földe slingan hem ... igen!
Min återfärsäljare tipsade om att lägga en gummimatta framför och in i huset för att få en bra infartsväg.
I dag fungerar servicen så att man skickar den till Hässleholm för rep eller service. De som har gjort detta kan alla intyga att det går snabbt och servicen är utmärkt.Nimajneb skrev:
Axah, frågan är vad alternativet är, HQ maskinerna för min del kostar nästan det dubbla, det undrar jag om det är värt. Jag har nämligen som plan att köpa en påvägen under vår semester, men klart man blir lite tveksam. Men Vafan ibland får man ta en chansning, tror tvisten kommer att lösa sig, alla här sitter i samma båt.
Största problemet som jag tror man har är om grannen köper en HQ. De verkar att hålla på med en lösning för detta. Tiden ger oss svaren.M@ZE skrev:Axah, frågan är vad alternativet är, HQ maskinerna för min del kostar nästan det dubbla, det undrar jag om det är värt. Jag har nämligen som plan att köpa en påvägen under vår semester, men klart man blir lite tveksam. Men Vafan ibland får man ta en chansning, tror tvisten kommer att lösa sig, alla här sitter i samma båt.