Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Landriod stör varandra, 4,5m mellan slingorna krävs.
 
Störs den även av en 230V elkabel som är nedgrävd i gräsmattan?
 
Går Bosch Indego att köpa ? nån som hört någon review på den ?

Verkar ju inte behöva slinga vilket är skönt
 
Redigerat:
M@ZE skrev:
Går Bosch Indego att köpa ? nån som hört någon review på den ?

Verkar ju inte behöva slinga vilket är skönt
Indego är föresenad, de första maskinerna verkar komma in v30, och då är det bara en bråkdel av de som är beställda. Detta gör att man kommer få tag på dem lite väl sent för i år.

Kan tillägga att man kommer att behöva slinga även på Indegon.
 
peternicklas
Läste vecka 33 till 34 som första lev.
 
Ahh ok, då e jag med. Ända är att dom påstår att den skall vara 4ggr snabbare än de andra på marknaden.
 
peternicklas skrev:
Läste vecka 33 till 34 som första lev.
Järnia skall få en maskin/butik v30, för att sedan få ett antal utrullande till butikerna, men som du säger så kommer man inte kunna få tag på maskinerna förrens v33 tidigast då allt innan redan är förbeställda.

Edit:
M@ZE skrev:
Ahh ok, då e jag med. Ända är att dom påstår att den skall vara 4ggr snabbare än de andra på marknaden.
Det är inte bara positivt med en snabbare klippning, gräset mår bra med mycket åkande (mossa och sniglar gillar ej detta), samt att det är en robot så det gör inte nått om den ligger och kör lite mer.
Men självfallet finns det fördelar med att den inte är ute lika mycket.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Störs den även av en 230V elkabel som är nedgrävd i gräsmattan?
Slingan går rakt över min inkommande elledning på 2 ställen utan problem, iofs 380 volt men det borde väl vara samma sak?
 
Nu har jag varit på Jula i Kalmar, där jag köpte min Landroid.

I butiken fanns inte ett spår utav Landroid, jag högg första bästa o sa att jag ville köpa knivar till min Landroid. Han sprang in på lagret till en dator o började knappa, en kollega anslöt sig, de ringde efter butikschefen, de ringde i telefon till ngn. Till slut kom de fram till att man kan köpa knivar som tillbehör på Jula, men de finns inte upplagda i butiken, kommer aldrig göra det utan man får gå in eller ringa till butiken så beställer de det så kan man hämta ut dem i butiken.

När vi diskuterade lite i allmänhet så sa de att det var en jättebra klippare och att de alltså Jula fortfarande hade kvar service på de, ngt de mig veterligen aldrig har haft. Det känns alltså som att varje anställd tolkar uppgifterna de får lite som de vill.

Jag framförde mina åsikter om att det hade varit trevligt med information från deras sidan utan att man var tvungen att dra den ur dem.

Jag har fortfarande inte fått ngt svar från Julas kundtjänst när jag mailade o frågade om möjlighet att häva köpet.
 
peternicklas
Otjena skrev:
Landriod stör varandra, 4,5m mellan slingorna krävs.
Jo det står ju i manualen att Landroid tycker inte om varandras slingor samt då HQ. De är de ända jag har sett som bekräftat. Bosch Stiga och alla andra vet vi något om dessa?
 
MagnusSt skrev:
Nu har jag varit på Jula i Kalmar, där jag köpte min Landroid.

I butiken fanns inte ett spår utav Landroid, jag högg första bästa o sa att jag ville köpa knivar till min Landroid. Han sprang in på lagret till en dator o började knappa, en kollega anslöt sig, de ringde efter butikschefen, de ringde i telefon till ngn. Till slut kom de fram till att man kan köpa knivar som tillbehör på Jula, men de finns inte upplagda i butiken, kommer aldrig göra det utan man får gå in eller ringa till butiken så beställer de det så kan man hämta ut dem i butiken.

När vi diskuterade lite i allmänhet så sa de att det var en jättebra klippare och att de alltså Jula fortfarande hade kvar service på de, ngt de mig veterligen aldrig har haft. Det känns alltså som att varje anställd tolkar uppgifterna de får lite som de vill.

Jag framförde mina åsikter om att det hade varit trevligt med information från deras sidan utan att man var tvungen att dra den ur dem.

Jag har fortfarande inte fått ngt svar från Julas kundtjänst när jag mailade o frågade om möjlighet att häva köpet.
Om ni kolla på Jula Postorder på Facebook så kan ni se det svar jag fick angående service och att det saknas knivar t.e.x i sortimentet och på deras webb.

Kort summerat var det att knivarna varit slut på lagret men under veckan kommer nya in och man skall fylla på ute i butikerna samt kolla varför man inte ens har med artikel 777780...
 
Nimajneb skrev:
Störs den även av en 230V elkabel som är nedgrävd i gräsmattan?
Svar nej... Har själv detta samt 12v kablar till belysning. Det är inte ström i sig som är problemet utan den puls/frekvens som går i kabeln.
 
Då har man lyckats lägga undan en Landroid :) fasen va spännande, no more manuellt klippande :) tjihooo
 
peternicklas
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Störs den även av en 230V elkabel som är nedgrävd i gräsmattan?
Det handlar om magnetfält och därmed väldigt långvågig puls. Det är därför radiokontrollerade klockor, som också använder långvåg, har problem med HQ's slinga, dvs. de störs ut. Konstigt nog inte av LR slingan enligt vad Trollman skrivit tidigt i tråden men det är väl inte exakt lika våglängd mellan maskinerna antar jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.