703 553 läst · 2 539 svar
704k läst
2,5k svar
Worx Landroid
Hittade denna filmen på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=eZFstl-rFtI&feature=related som ni ser så har man redan ändrat nosen på landroiden. c:a 2 minuter in på filmen ser man det gamla sättet att överföra energi till klipparen från laddstationen. Notera att detta är samma som ett annat fabrikat. På våra i Sverige så har vi 2 spjut.
http://www.youtube.com/watch?v=eZFstl-rFtI&feature=related som ni ser så har man redan ändrat nosen på landroiden. c:a 2 minuter in på filmen ser man det gamla sättet att överföra energi till klipparen från laddstationen. Notera att detta är samma som ett annat fabrikat. På våra i Sverige så har vi 2 spjut.
Ja, men alltså, den versionen vi har i Sverige är ju nyare än den som visas på videon. Så det säger väl inte så mkt om vad som händer just nu? Men visst, det var utveckling inför lanseringen i Sverige, det kan vi ju fastslåpeternicklas skrev:
Har du läst http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/193833-worx-landroid-94.html#post1554442 ?MagnusSt skrev:
Några frågor till alla er som byggt så fina hus/garage till era Landroider:
Hur bred "garageport" har ni gjort med tanke på att den vinglar lite när den ska hem?
Hur långt bak kan man dra vänstra långsidan utan att den krockar med hörnet på garget när den ska starta? Jag upplever att min Landroid backar ur laddaren och sen kör den fram i 45 gr vinkel ganska nära bakre vänstra hörnet på laddaren. Nåväl, jag får kolla detta när jag kommer hem.
Tänkte påbörja garagebygget nästa vecka.
Hur bred "garageport" har ni gjort med tanke på att den vinglar lite när den ska hem?
Hur långt bak kan man dra vänstra långsidan utan att den krockar med hörnet på garget när den ska starta? Jag upplever att min Landroid backar ur laddaren och sen kör den fram i 45 gr vinkel ganska nära bakre vänstra hörnet på laddaren. Nåväl, jag får kolla detta när jag kommer hem.
Redigerat:
Porten på mitt hus är 65cm bred, har inga problem med att den fastnar när den ska in, hade nog kunnat vara nån cm smalare. Själva laddplattan låter jag sticka ut ca 5cm ur huset för att undvika att den fastnar när den ska ut och göra sin vänstersväng, bifogar en bild.falmark skrev:Några frågor till alla er som byggt så fina hus/garage till era Landroider:
Man kan ju bygga taket så det sticker ut lite längre så det skyddar lite mot regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hur kan det vara en motgång? Skulle dom bara lagt sig ner för att dö eller?JAJansson skrev:
Så långt finns det absolut ingenting som vi vet hur det kommer att gå i dessa förhandlingar. Vi har i tråden kunnat läsa HQs utlåtande och kommentarer från Coop och Tyska huvudkontoret. Men man kan ju inte vara naiv och tro att någon av dessa partiska utsagor är den ultimata sanningen.
Jag tror dock att dom flesta hoppas att inte HQ ska lyckas med sitt påhopp, kanske inte så mycket för just denna klipparmodell utan snarare för marknaden som helhet. Alla vill vi ju se bättre och billigare klippare redan nästa säsong och släpper spöket från HQ så tror jag utvecklingen kan få sig en riktig skjuts.
Nästa evolution är väl att Bosch släpper en klippare dom kallar för smart i motpol tex till Landroiden som marknadsförs som mindre dum.
I mina kontaktermed Svenska Worx menar de på att om utveckling pågår så är det till kommande modeller och inte uppgraderingar av befintlig modell. Jag hade som förslag att om man trycker på Home knappen då klipparen är bra laddad borde den kunna köra ett varv på slingan med knivarna igång. Du kan ju föreslå din kompis konstruktionschefen det kanske.peternicklas skrev: