Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Wow underbart att höra ! tycker det är helt kanon att någon kommer in på marknaden och konkurerar med Hutlösa HQ som tar så extremt mkt betalt för sina robotar. Förstår faktiskt inte varför dom kan ta så mkt betalt, det är ju ingen rocket science, och kretkort etc är ju svinbilligt. Tack Worx för att ni slår er in på marknaden och konkurerar med HQ :)
 
peternicklas
MBygga skrev:
I mina kontaktermed Svenska Worx menar de på att om utveckling pågår så är det till kommande modeller och inte uppgraderingar av befintlig modell. Jag hade som förslag att om man trycker på Home knappen då klipparen är bra laddad borde den kunna köra ett varv på slingan med knivarna igång. Du kan ju föreslå din kompis konstruktionschefen det kanske.
Är redan framtfört, dock att den startar med att klippa slingan när den lämnar laddstationen och då kanske var 10:nde gång eller nått. Har fått information om att när de lyckas lösa problemet med 4,5 m till närmaste robotslinga så kommer det att finnas info på deras hemsida om hur vi ska göra. Tror att det är en ansvarig i Italien som jag har kontakt med. Utvecklingen är ju i Italien.
 
Nimajneb skrev:
Hur kan det vara en motgång? Skulle dom bara lagt sig ner för att dö eller?

Så långt finns det absolut ingenting som vi vet hur det kommer att gå i dessa förhandlingar. Vi har i tråden kunnat läsa HQs utlåtande och kommentarer från Coop och Tyska huvudkontoret. Men man kan ju inte vara naiv och tro att någon av dessa partiska utsagor är den ultimata sanningen.

Jag tror dock att dom flesta hoppas att inte HQ ska lyckas med sitt påhopp, kanske inte så mycket för just denna klipparmodell utan snarare för marknaden som helhet. Alla vill vi ju se bättre och billigare klippare redan nästa säsong och släpper spöket från HQ så tror jag utvecklingen kan få sig en riktig skjuts.

Nästa evolution är väl att Bosch släpper en klippare dom kallar för smart i motpol tex till Landroiden som marknadsförs som mindre dum.
Läste även detta i DI artikeln.

"Husqvarna har dragit tillbaka stämningen mot Jula, som avser samma sorts gräsklippare. Orsaken till det är inte känd."

Intresant och se om Jula släpper LR i sina butiker igen :D
 
hk1971j skrev:
Läste även detta i DI artikeln.

"Husqvarna har dragit tillbaka stämningen mot Jula, som avser samma sorts gräsklippare. Orsaken till det är inte känd."

Intresant och se om Jula släpper LR i sina butiker igen :D
Det har stått i tråden tidigare att jula o HQ har kommit fram till en överenskommelse utanför rätten. Om man läser vad Jula säger så verkar det som båda parter är nöjda med att Jula slutar sälja Landroiden och slipper däremot ev påföljder samt båda parter slipper rättegångskostnader.
Därför låter det som en fullt logisk slutsats att HQ har dragit tillbaka stämningen.
 
Vill bara säga att ja njuuuter till fullo av alla som skriver här om tips och idéer om allt från grage till patent. Tack alla för intressant läsning.
 
Nimajneb skrev:
Men vad är det mer för svar som ni förväntar er av just Jula.
Som jag förstår har dom lovat att hålla sig till konsumentlagen och sälja tillbehör under garantiperioden.
Kan man begära mer?
Det jag framförallt förväntar mig är ngn form utav samstämmig information. Som det är nu får man information om man ringer kundtjänst verkar det som. Via mail fick jag ett väldigt kort meddelande, när jag återkopplade med följdfrågor verkar de låta bli att svara.

Går man in på Julas hemsida nu verkar det som att de aldrig har sålt Landroid, finns inte en tillstymmelse till information om vad som har hänt. Det tycker jag är svagt.
 
MagnusSt skrev:
Det jag framförallt förväntar mig är ngn form utav samstämmig information. Som det är nu får man information om man ringer kundtjänst verkar det som. Via mail fick jag ett väldigt kort meddelande, när jag återkopplade med följdfrågor verkar de låta bli att svara.

Går man in på Julas hemsida nu verkar det som att de aldrig har sålt Landroid, finns inte en tillstymmelse till information om vad som har hänt. Det tycker jag är svagt.
Men jula har väl säkert 1000produkter som försvinner ur sortimentet varje år, hur mycket ska dom behöva informera om?
 
peternicklas
MagnusSt skrev:
Det jag framförallt förväntar mig är ngn form utav samstämmig information. Som det är nu får man information om man ringer kundtjänst verkar det som. Via mail fick jag ett väldigt kort meddelande, när jag återkopplade med följdfrågor verkar de låta bli att svara.

Går man in på Julas hemsida nu verkar det som att de aldrig har sålt Landroid, finns inte en tillstymmelse till information om vad som har hänt. Det tycker jag är svagt.
Ja jag tröttnade innan idag. Ringde till Jula och bad att få prata med chefen, nej inte för kundservice, högsta chefen. Total tystnad i luren. Blev lovad att en annan chef skulle ringa, Detta var kl. 14.00 och hittills har ingen ringt. Att vara kvar som kund på Jula, är jag inte lämgre.
 
  • Gilla
lucky_s
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Men jula har väl säkert 1000produkter som försvinner ur sortimentet varje år, hur mycket ska dom behöva informera om?
http://www.jula.se/

Om du kollar på startsidan så har de en ruta där det står Information, där står det bland annat att de återkallar vissa grejer, att de slutar med distanshandel. Hur svårt kan det vara att skriva ngt där?

Landroid var en sak som de kampanjade och framställde som ngt som de skulle satsa på, en relativt dyr sak också. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att lägga en blänkare på hemsidan, med lite information. Alt ett informationsmail så man som kund får veta vad som händer.

Jag kanske är gnällig men jag tycker att man kan begära det.
 
  • Gilla
lucky_s och 3 till
  • Laddar…
Men vad vill du veta?
Det kan ju vara så att i uppgörelsen med HQ så ingår att officiellt prata så mycket om maskinen.
Normalt sett om man kommer till en uppgörelse utanför domstolen så brukar man ligga lågt med resultatet av denna.

Om man nu har köptes robot av en ÅF, varför bryr man sig då om denne fortsätter att sälja eller ej?
 
Nimajneb skrev:
Men vad vill du veta?
Det kan ju vara så att i uppgörelsen med HQ så ingår att officiellt prata så mycket om maskinen.
Normalt sett om man kommer till en uppgörelse utanför domstolen så brukar man ligga lågt med resultatet av denna.
Om Jula har gått med på en uppgörelse där det ingår att de inte får informera sina kunder om vad som hänt blir jag oroad över hur de vårdar sina kundkontakter. Har alltid blivit mkt bra bemött av Jula tidigare

Nimajneb skrev:
Om man nu har köptes robot av en ÅF, varför bryr man sig då om denne fortsätter att sälja eller ej?
Därför att jag vill kunna vända mig till en fysisk åf vid eventuella problem, är det så ologiskt?

I nuläget finns inte ens knivar osv upplagda på hemsidan, men det ska ju enligt uppgift finnas i butikerna. Det väcker en del frågor hos mig.
 
peternicklas skrev:
Ja jag tröttnade innan idag. Ringde till Jula och bad att få prata med chefen, nej inte för kundservice, högsta chefen. Total tystnad i luren. Blev lovad att en annan chef skulle ringa, Detta var kl. 14.00 och hittills har ingen ringt. Att vara kvar som kund på Jula, är jag inte lämgre.
Vad tänker du fråga?
 
MagnusSt skrev:
Om Jula har gått med på en uppgörelse där det ingår att de inte får informera sina kunder om vad som hänt blir jag oroad över hur de vårdar sina kundkontakter. Har alltid blivit mkt bra bemött av Jula tidigare



Därför att jag vill kunna vända mig till en fysisk åf vid eventuella problem, är det så ologiskt?

I nuläget finns inte ens knivar osv upplagda på hemsidan, men det ska ju enligt uppgift finnas i butikerna. Det väcker en del frågor hos mig.
Blir så jävla arg på Jula som inte kan ge oss kunder info eller service.

Var hos Jula i Partille där jag köpte min LR och bad om info kring reservdelar m.m och framför allt knivar.

Fick svaret att dom inte fanns i lager och jag sa varför?

Dom hänvisade till pågående stämning men att jag kunde ringa central lagret och beställa... Ett sånt jävla skämt till kundservice.....

Har ringt 3 ggr senaste dagarna och fått vänta 15 min och när man tror någon skall svara så bryts det..

Jag var tillbaka i butiken och sa, beställ hem knivar till mig tack,men igen... Ring vårt central lager..

Jula.. Tack å Hej......

Köper från annan konkurent typ poolrobot.se även om dom är dyrare....

:thumbdown:
 
Ruskigt svagt av dom, hur kan man begära att en kund ska ringa centrallagret....
Ta det via Facebook istället, där svarar dom ju iaf samt påstår att dom ska hålla knivar i lager under garantinperioden trots stämningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.