703 779 läst · 2 539 svar
704k läst
2,5k svar
Worx Landroid
Låt den stå en stund... Den skall efter att vattnet torkat på sensorerna och när timeouten har passerat gå tillbaka ut och klippa eller vänta på schemalagd tid.Kanstrup skrev:En fråga. Upptäckte att min stod i laddaren relativt kort efter att den gått ut. Gick och tittade och såg att den fått vatten på sensorerna och därför gått tillbaka. Som ni skriver så stod det också "Stäng fönstret" på den. Enda sättet jag lyckades få den att gå ut igen var att starta om den? (Blåste bort vattnet vid sensorerna, öppnade och stängde luckan. Då pep den till en gång sen stod det bara stäng fönstret igen. Är det alltså korrekt att jag måste starta om den om det är inom tiden för ny kontroll om det regnar? (Mitt fall 60 min)
Ytterst märkligt.Enur skrev:
Om den går över sin egen slinga så måste det ju betyda att den inte känner av slingan, och om den inte känner av slingan så borde den stanna.
Hm, eller så förväxlar den grannens slinga med sin egen.
Den känner ju av andra delar av slingan. Alltså fungerar det precis så här.Gimbal skrev:
Det här är högintressant...falmark skrev:
Har följt tråden länge och är med på de allra flesta problem som verkar kunna uppstå men just det här har inte tagits upp ännu.
Jag har funderat lite kring vad det egentligen betyder att LR störs ut, alltså vad konsekvensen blir. En teori (och vad jag hoppades) var att det skulle bli som Enur skriver. Med följdfrågan ovan.
Då jag har ca 30m "farlig sträcka" som gränsar tätt mot en granne med ett enkelt nätstaket (för tvååringen) ,som jag lätt sätter en underliggare på, är detta enda hindret för mig att slå till på en LR.
Vad säger Enur, hur fungerar det med laddningen?
Någon mer som har LR som störs ut och vad blir resultatet?
Förresten kan jag meddela att "Lagersaldo: 2" i Örebro inte betyder att det finns maskiner hemma (Jula).
Redigerat:
Hur långt över slingan går den innan den slår i hindret? Den borde ju känna efter ett tag att den är utanför arbetsområdet och därmed stanna, alternativt går den till den inte känner någon slingsignal dvs. när den är över 25 meter från någon aktiv slingsignal som den kan känna. Ett annat problem man kan få är ju när den skall följa slingan till laddstationen, då borde den tappa kontakten när den går utefter nätstängslet.Enur skrev:
Det stämmer att det inte tagits upp på denna tråden men på tråden "gräsklipparrobotar, alternativ till Husqvarna Automower?" har ThomasC74 för ett tags sedan tagit upp hur han löste problemet m.h.a. en längsgående planka utefter sin häck. Finns på länk #1031 på sidan 69 och framåt för den som är intresserad.Jocke_D skrev:Det här är högintressant...
Har följt tråden länge och är med på de allra flesta problem som verkar kunna uppstå men just det här har inte tagits upp ännu.
Jag har funderat lite kring vad det egentligen betyder att LR störs ut, alltså vad konsekvensen blir. En teori (och vad jag hoppades) var att det skulle bli som Enur skriver. Med följdfrågan ovan.
Då jag har ca 30m "farlig sträcka" som gränsar tätt mot en granne med ett enkelt nätstaket (för tvååringen) ,som jag lätt sätter en underliggare på, är detta enda hindret för mig att slå till på en LR.
Vad säger Enur, hur fungerar det med laddningen?
Någon mer som har LR som störs ut och vad blir resultatet?
Förresten kan jag meddela att "Lagersaldo: 2" i Örebro inte betyder att det finns maskiner hemma (Jula).
Hörru trådpolisen, hur vore det om du lärde dig högerklicka på de där "länk #nummer" och kopierade länkadressen för att sedan klistra in den i inlägget. Då blir det lättare att följa dina referenser.MBygga skrev:
MBygga skrev:Det stämmer att det inte tagits upp på denna tråden men på tråden "gräsklipparrobotar, alternativ till Husqvarna Automower?" har ThomasC74 för ett tags sedan tagit upp hur han löste problemet m.h.a. en längsgående planka utefter sin häck. Finns på länk #1031 på sidan 69 och framåt för den som är intresserad.
I love it !!!
här finns en fin bild av hur han gjort
och här beskriver han hur det fungerar med laddningen.ThomasC74 skrev:
ThomasC74 skrev:
Det verkar vara precis som jag hoppades och jag kommer nu försöka ytterliggare lite till för att få köpa mig ett exemplar av LR (borde den inte kallas LD - LanDroid? )
Och från vilket håll kom du in och fick utrymme, då. Det skall inte vara för lätt tycker jag utan lite får man faktiskt göra själv om man nu är intresserad på riktigtTobbe Arnesson skrev:
Jag har 30 meter från laddstationen till grannen och 25 meter mot grannen sedan är det 120 meter åter till laddstationen, när LR skall ladda och träffar dom första 30 m och kommer till staketet blir den förvirrad och snurrar några varv och kör vidare till 120 m slingan, slingan ligger 1 meter från nätstaketet och 1,5 meter från grannens HQ slingaMagnusSt skrev: