703 784 läst · 2 539 svar
704k läst
2,5k svar
Worx Landroid
skulle inte tro att Husqvarna är ute efter tyck synd om mig.. men skulle tro att det slutar med attTrollMann skrev:
1. positec går i konkurs
2. positec gör upp med Husqvarna och betalar "royalties" för patentet som zucetti (stiga, ambrogio mfl, gör)
3. Husqvarna förlorar
Anledningen att man inte redovisar vilka patent, kan ha att göra med utredningen alternativt med att man vill höja spänningen
Det verkar som Positec har sitt huvudkontor i Kina. Stämningen mot dem kan i såfall bara gälla försäljning i det landet som de blir stämda i, i detta fallet Tyskland. 4000 anställda och sprida i 13 länder d.v.s. inget litet företag. Konkurs är nog att utesluta.Mabcus skrev:skulle inte tro att Husqvarna är ute efter tyck synd om mig.. men skulle tro att det slutar med att
1. positec går i konkurs
2. positec gör upp med Husqvarna och betalar "royalties" för patentet som zucetti (stiga, ambrogio mfl, gör)
3. Husqvarna förlorar
Anledningen att man inte redovisar vilka patent, kan ha att göra med utredningen alternativt med att man vill höja spänningen
positec har enligt dem själva 12 länder ej 13.. och startade 1994peternicklas skrev:
Husqvarna är världens största tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmare, gräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är också ledande i Europa inom bevattningsprodukter och är en av de ledande på världsmarknaden inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Husqvarna erbjuder produkter för både konsumenter och professionella användare. Koncernens produkter säljs via fack- och detaljhandlare i mer än 100 länder och 15 000 anställda samt en omsättning på 32,3 miljarder kronor. Startat 1897 så ca 100 år äldre..
Så jag tror Husqvarna är "lite " större
Redigerat:
Jag gängade upp hålet till M6 och en ny stoppskruv. Än så länge fungerar det.Prins Daniel skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 101 inlägg
Kan du beskriva lite mer i detalj detta trick. Min startar inte förrän luckan är stängd och hur kan jag då trycka på hemknappen?micked99 skrev:
Tackar!
Med vänlig hälsning, jonas
Medlem
· Västra Götaland
· 101 inlägg
Hoppades på att micked99 hade någon speciell timing eller liknande som vi andra missat...Jonas_Pettersson skrev:
Vart skriver man för att få detta fixat? Det är ju en mjukvarugrej... jula lär ju inte ta emot den förfrågan.
Har hänt ett par ggr...peternicklas skrev:
På landroids hemsida finns ett nummer till han som har servicen i sverige. man bör ju kumma fråga honom sådana frågor. Om inte han vet om det går borde han veta var du ska vända dig. http://worxlandroid.com/fi-svJonasForssell skrev:
Klicka på kundtjänst sedan på helpline numbers.
Klicka på kundtjänst sedan
Ni som har haft era Landroids ett tag, hur mycket slits era knivar/blad? Jag har kört ungefär 4 veckor nu och har vänt på mina blad 2ggr, dvs är inne på den 3:e eggen på bladet. Ett annat "problem" är att gräs fastnar i det andra inte använda skruvhålet. Hur är det för er?
Det är nog inte så enkelt att "få fixat" sådär bara även om det är mjukvara. Jag som jobbar med mjukvaruutveckling antar att ett såpass stort företag har en hyggligt organiserad mjukvaruutveckling och i så fall är detta inte en enskild detalj man går in och uppdaterar för en enstaka kund bara utan det handlar om en ny version av mjukvara med flera saker som ändras och att det blir en ny officiell version av det. Det blir ju isf upp till dem om och när detta sker.JonasForssell skrev:
Är det någon som forskat i om man och i så fall hur man uppdaterar mjukvaran på maskinen? Jag är mycket intresserad av att dra igång ett open source-projekt med mjukvara för denna maskinen kanske baserat på ROS ( http://en.wikipedia.org/wiki/ROS_(Robot_Operating_System) ). Där skulle vi entusiaster kunna ta fram en egen alternativ mjukvara med egna inställningar. Vore inte det spännande?