Darth Peter skrev:
Ska du sätta en paxfläkt i hålet? :)
Nä, det är ett gammalt hus så det är självdrag som gäller :)

Jag kom på att själdraget nog blir bättre om jag tar bort lite mer brädor och en takstol, iofs så var virket i takstolen rätt så väl perforerat, så den hade nog inte hindrat luftflödet speciellt mycket :)

IMG_0531.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0542.jpg
Skapa konto

Husbock eller

Sent from my A500 using Byggahus

Försöker bygga ljudisolerande vägg enligt zankan - inte tre lager gips dock. Spån, gips och liggande panel.
Spån - check
Gips - manjana :)
Panel - vem vet :D

Köpt bräder till ramen på de som ska bli mitt nya trädäck.Tyvärr drog snickargrannen till Thailand i morse.Hade tänkt han skulle hjälpa mig fixa stommen så den blir rak.Får väl försöka fixa det själv.Mmmm..

Städat garaget, tagit fram och gjort rent altanmöblerna, suttit i solen och njutit av värmen.

Gips - check
Latexfog -check

Viss förbättring noterad. Panelen får bli grädde på moset :)

Köpt ny bäddmadrass på IKEA. Råkade även bli en ny sängstomme, monterat den. :)

Testat rakapparaten som jag köpte i Ullared igår. :D

Har börjat gräva igen på gården, planera ut och gräva dränering.
Kunde inte göra färdigt förra året eftersom det massiva regnet gjorde hela gården till en sjö.

Tvättat, sopat o dammsugit halva altanen men hade ingen pensel som går att fästa på skaft så behandlingen får vänta tills i morronkväll.

Nimajneb skrev:
men hade ingen pensel som går att fästa på skaft så behandlingen får vänta tills i morronkväll.
Du menar att du hade slut på silvertejp? :)

..... Men jag var ju tvungen att ha en bra ursäkt för att slippa jobba åxå :)

Fick lite gjort över helgen, fönster är också monterat nu men jag glömde ta bild på det.
Jag har tagit lite fler bilder jag tänkte uppdatera "min" tråd med lite senare ikväll.

1.jpg
Skapa konto

2.jpg
Skapa konto

3.jpg
Skapa konto

Tittat på älgspåren utanför huset och undrat varför älgar inte snickrar klart det som ser oklart ut:p

Spikat upp faspanel i taket, lyckades skjuta en spik rätt genom fingret:x Så tempot skönk lite efter det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.