1 791 075 läst · 5 846 svar
1791k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Tja, jag kan ju säga som så, att av de 4 olika fabrikaten av halvbilliga enhandstvingar så är det endast de från Lidl som överlevt byggtiden.
Jag är övertygat att några svinadyra Bessye eller likn också hade hållit bra, men men ...
Jag är övertygat att några svinadyra Bessye eller likn också hade hållit bra, men men ...
Laservattenpasset verkar vara ett Powerfix KH 4179. Något att ha, eller klarar man sig lika bra med ett vanligt vattenpass?
Det där borde ligga under tråden "Onödiga verktyg"pelpet skrev:
Verktygsvecka hos von Lidl igen! Den här gången har de en Excenterslip, enPEXS 270 A1. För 199:- så verkar den vara ett fynd. Det går att hitta excenterslipar för ungefär samma peng på Clas Ohlson och Jula men då utan dammsugaranslutning. En snabb googling visar att folk verkar vara nöjda, så det lutar mot att det blir en sådan.
Skruvdragare för 299:- finns också, samt fönster- och dörrlack baufix. Är det någon som har erfarenhet av Baufix färg?
Skruvdragare för 299:- finns också, samt fönster- och dörrlack baufix. Är det någon som har erfarenhet av Baufix färg?
Redigerat:
Har en granne som målat kök och ett par rum med Baufix 10 liters väggfärg och varit nöjd med resultatet. Enligt honom bra täckning och lätt att rolla ut, resultatet blev över förväntan. Har inte sett kök/badrumsfärgen innan, men håller den samma kvalitet som den vanliga väggfärgen så hade jag nog testat den om behovet fanns.
Angående excenterslip har jag en tidigare modell (PES 600) som jag använt från all möjlig slipning till att polera bil och kromdetaljer. Slipen har funkat till 100% även om den ibland varit lite otymplig vid mindre jobb, funderar starkt på att köpa "lillebror" för de mindre jobben.
Köpte i början av december "storebror" till skruvdragaren de säljer nu, dvs 18v modellen, har gjort lite renoveringar hemma och den har också funkat utmärkt även om den kan ha lite vasst ljud ifrån styrelektroniken vid låga varv. Har även deras minsta skruvdragare 3,6 voltaren med bitsset, den är underbar när man skall skruva i bilen eller på svåråtkomliga ställen.
Kan bara säga att jag är nöjd med alla mina parkside-verktyg, pris/prestandamässigt är det nog ingen som kan mäta sig med dem. Har testat diverse Jula/Clas Ohlsons/ÖB's elverktyg och fått åka och byta eller slänga dessa efter relativt kort tid - de har även känts "plastiga" och snabbt tröttnat vid längre jobb, oftast blev det flera batteribyten under dagens gång.
Angående excenterslip har jag en tidigare modell (PES 600) som jag använt från all möjlig slipning till att polera bil och kromdetaljer. Slipen har funkat till 100% även om den ibland varit lite otymplig vid mindre jobb, funderar starkt på att köpa "lillebror" för de mindre jobben.
Köpte i början av december "storebror" till skruvdragaren de säljer nu, dvs 18v modellen, har gjort lite renoveringar hemma och den har också funkat utmärkt även om den kan ha lite vasst ljud ifrån styrelektroniken vid låga varv. Har även deras minsta skruvdragare 3,6 voltaren med bitsset, den är underbar när man skall skruva i bilen eller på svåråtkomliga ställen.
Kan bara säga att jag är nöjd med alla mina parkside-verktyg, pris/prestandamässigt är det nog ingen som kan mäta sig med dem. Har testat diverse Jula/Clas Ohlsons/ÖB's elverktyg och fått åka och byta eller slänga dessa efter relativt kort tid - de har även känts "plastiga" och snabbt tröttnat vid längre jobb, oftast blev det flera batteribyten under dagens gång.
Lägg upp en prenumeration på nyhetsbrevet så missar du inga verktygsveckor. Eller besök butiken - de har en del andra bra varor som behövs vid byggen, som t.ex. öl .Mikael_L skrev:Det är lite synd att jag inte längre kommer förbi lidl's sida med val av norra eller sydliga regionen längre.
Jag har installerat lite adblock och noscript sedan ett tag tillbaka. Mycket trevligt, nu har datorn börjat gå att använda igen, inte seg som sirap längre.
Men det betyder samtidigt att en del siter har slutat få besök av mig.
Hej,
Lidl region nord har en Parkside högtryckstvätt som torsdagsklipp (2012-04-12) för 999 kronor. Verkar vara OK för pengarna. Slangvinda finns. Bara 6 m högtrycksslang, men för under tusingen gissar jag att den kan vara något för rätt köpare.
De har även billiga tillbehör som förlängningsslang och fälgtvättborste. Är det någon som har en aning om dessa passar till Kärcher?
Hittar tyvärr inte prylarna på webben utan fick reklamen i brevlådan i helgen.
Lidl region nord har en Parkside högtryckstvätt som torsdagsklipp (2012-04-12) för 999 kronor. Verkar vara OK för pengarna. Slangvinda finns. Bara 6 m högtrycksslang, men för under tusingen gissar jag att den kan vara något för rätt köpare.
De har även billiga tillbehör som förlängningsslang och fälgtvättborste. Är det någon som har en aning om dessa passar till Kärcher?
Hittar tyvärr inte prylarna på webben utan fick reklamen i brevlådan i helgen.
Har också funderat på maskinen.
http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_21428.htm
http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_21428.htm
Jo Nilfisk säljs ju överallt typ Ica, Coop, Jula mfl. Men för 995 kr får du nog ingen med slangvinda vilket för mig är ett minimikrav. Med förlängningsslangen så hade denna faktiskt kunna vara intressant till stugan för att kunna tvätta bilarna där också vid behov.Andy78 skrev:
Har hitills varit löjligt nöjd med annat Parkside jag köpt (slipmaskiner), jämfört med andra lågprismaskiner så har de varit överlägsna i funktionalitet och känsla