V8dc skrev:
Jag har börjat skruva upp OSB på innerväggarna i garaget.
Blir inte alls tråkigt med nästan 13 meter djupt garage :cool:
Inte dubbelgarage, har verkstad istället för två portar.
Funkar superbra att gå in där och mecka till någon pryl för att sen gå ut i garaget och pula d^_^b

Just nu står min nio meter långa båt i garaget.
Känns lyxigt :)


Edit: kom på att det är ju off topic... Har inte fixat med huset idag, bara garaget :blushing:
Jag har just beställt ett mek garage på 52 m2 som kommer 29/4, nästa år kommer ett till garage på 3x15 meter att byggas för att få in dom andra bilarna under tak. d^_^b

Förresten så kom brunnsborrningsfirman och kikade lite inför borrningen efter vatten som ska bli under nästa vecka.
5 minuter efter att han åkt iväg tillbaka så ringer han, då hade det klivit ut en älg framför bilen så han hade svängt undan och fått sladd så bilen låg på sidan i ett djupt dike och var ordentligt kvaddad.
Den hade gått 2000 mil..... :(
 
Redigerat:
Bar in ett par kartonger med kristallglas som stått i maskinhallen sedan vi flyttade in 2004. Kul när man äntligen har slutet i sikte!

Några år till bara!
 
Målat garage :(
 
Påbörjat förlängningen av trädäcket så att det går ända fram till garageväggen. Det är ett av 3 återstående projekt innan ALL tid kan ägnas åt garaget och dess innehåll :)
 
Idag har jag mekat med traktorn som behövde nya packningar i lastarcylindrarna för att kunna användas till resten av hus och garagejobben.
Ena cylinderns mutter satt utav H-LVETE! Men till slut så fick jag isär det. :)
Dessutom har väggspånskivorna och resten av isoleringen till övervåningen burits in.
 
Borrat hål till stängselstolparna, blandat betong och gjutit fast dom. Köpt stängsel som ska sättas upp under påskhelgen. (Fast det var egentligen igår) Idag har det bara blivit ett borrat hål för en kommande lyktstolpe vid parkeringen.
 
Satt golvlister i köket, målat taklister och burit upp 3(!) köksbänkskivor i massiv ek i huset inför köksmontering. Och i helgen monterade jag alla innerdörrar:)
 
Skrapat klart altan räcket, frun har grundoljat och strukit första lagret lasyr, hunnit med att bygga kjol under trädäcket, jag snickrar och frun målar, Falu rödfärg fast svart då ;)
Skall ta mig tid och byta de 3 små fönster som jag har stående nu. Börjar i dotterns rum så blir hon glad.
Vill ha allt småplock borta tills bygglovet för kuvösen dyker upp.

Mvh
jante
 
Idag har jag lagt lite takplåt på ingången och svetsat trima fästen på gafflarna som ska användas till garaget när det kommer.

Men först och främst så har jag nu fått ett borrat hål för vatten.
Det dammade något dock. :)
83 meter ner så kom det plötsligt enorma mängder vatten, borrgubben räknade ut att det gav minst 6000 liter i timmen.



 
  • DSC00037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
skalman1 skrev:
83 meter ner så kom det plötsligt enorma mängder vatten, borrgubben räknade ut att det gav minst 6000 liter i timmen.
Hehe, ca 175 villahushålls vattenbehov.

Kan vara bra att ha, du har många bilar att tvätta. :p
 
Mikael_L skrev:
Hehe, ca 175 villahushålls vattenbehov.

Kan vara bra att ha, du har många bilar att tvätta. :p
Ja jag borde klara mig faktiskt. :D
 
Inget - mer än övervägt ett förslag från grannen om att fixa en trappa upp till loftet på carporten, det blir lite jobbigt i längden att gå på stegen dit upp. Fick ett förslag om att göra vindstrappa modell inomhusvarianten som man fäller ner vid behov. Kombinerar nog det med en fast trappa längst in i carporten som jag bygger ett låsbart förråd under, då kan jag ställa byggsåg mm där och slipper ta upp plats i det överbelastade förrådet :D

Kjell G
 
Idag har jag byggt om en längre tiltcylinder till traktorn så att den funkar bättre, fixat ett grenuttag till hydrauliken så att grävaggregatet gick att montera på igen, och sedan har jag grävt för vattenledningen. :)
 
  • DSC00051.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spikat och målat panel på ena gavelspetsen, nu är det dags att bygga ställning på andra sidan...
 
Skönt att gå till jobbet och vila upp sig lite :D

Har bytt fönster i garderoben, tapetserat med tapeter från rusta, ser ut som gamla tidningar, kul tyckte dottern.
Listat, eklaminat på golven och nya hyllor. Frun har målat och även färganpassat galjarna i samma grå som hyllplanen.

Två fönster kvar, men inge extra jobb runt dem utan bara smygar och listning. Ska nog börja med dem idag ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.