20 495 läst · 99 svar
20k läst
99 svar
Varför har alla upphöjd ugn istället för diskmaskin?
Det är rätt uppenbart att du aldrig varit gravid eller haft ryggskott elelr dålig balans ;-)pbengtsson skrev:
Att sitta på en pall och plocka ur diskmaskinen för att man inte kan böja sig är väldigt opraktiskt, allt som ska in i skåpen måste först ställas på diskbänken.
Ytterligaren sida av saken:
Upphöjd diskmaskin, med "bräddavlopp" genom väggen till badrummet har en granne, vilket även för med sig att de inte kan få vattenskada pga trasig diskmaskin. Vet inte hur det funkar med badrummets tätskikt, vi kommer dessutom att ha badkaret mot den väggen, men bredvid finns gästtoaletten som inte har de kraven och där vi kommer att ha varmvattenberedaren i framtiden. Med upphöjd tröskel och vanlig golvbrunn istället för toalettavloppet bör det funka här också. Jag har sett hur ett hus ser ut när diskmaskinen stått och pumpat ut vatten i 8 timmar.
Ja, det borde gå utmärkt.Lärde mig av en kock att köttet blir godast om man rullar in det i plastfilm (elerl binder upp på traditioneltl vis) och sedan ugnssteker det i 70 grader i 6-8 timmar. Gör inget om det råkar stå 10 eller 14 timmar heller. Vid servering steker man det lite snabbt så det får fin färg. Är det väl plastinslaget spelar det förmodligen ingen roll om dessa 70 grader är diskmaskin, ugn eller bastu ;-)Bezt skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
SBH skrev:
Du är nog ensam i världen om att dra ut en diskmaskin för att städa bakom den... :x
En diskmaskin är kopplad, ansluten och fastskruvad i köksinredningen och det är ingenting man flyttar in och ut hur som helst... :|
Man får väl hoppas att inte båda i familjen är gravida samtidigt..Anna_H skrev:
Man skall väl inte behöva bygga ett handikappanpassat kök till vanliga friska, hurtiga, Svenskar?
Även vanliga, friska, hurtiga svenskar blir väl gamla nån gång i livet. Och som det ser ut nu lär man få betala dyrt för att få hjälp med sådant om man vill bo kvar hemma, för jag tror tyvärr inte att "di blåe" blir kvar vid makten länge till.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
d^_^b Det hoppas vi verkligen!mycke_nu skrev:
Vi fick inte ihop det med en upphöjd diskmaskin tyvärr... Men man kan ju inte planera allt efter ifall det och det händer... Och graviditeterna är avklarade hemma hos oss, två små illbattingar får räcka!
Det som jag har lite svårt att förstå är att i princip alla verkar kunna planera in en upphöjd ugn men nästan ingen en upphöjd diskmaskin och det tar ju samma plats (1 högskåp). Så då förstår jag inte varför man väljer ugnen framför diskmaskinen. Vi planerade själva in en upphöjd ugn från början men då berättade min mamma lyriskt hur fantastiskt det är med upphöjd diskmaskin istället och då bytte vi genast. Jag brukar föreslå att man ska höja diskmaskinen istället för ugnen i köksplaneringstrådar här men jag tror inte att det är en enda som tyckt det varit en bra idé, nästan som att den upphöjda ugnen är ett bevis för att man har ett modernt kök.
Höja upp diskmaskinen var då det bästa jag gjorde i mitt nya kök.
Den platsbyggda soffan var inte heller dum
Ett eluttag inne i ett underskåp var också en bra ide, brödrosten står nere i en utdragslåda och behöver aldrig tas fram.
Den platsbyggda soffan var inte heller dum
Ett eluttag inne i ett underskåp var också en bra ide, brödrosten står nere i en utdragslåda och behöver aldrig tas fram.
Har upphöjd diskmaskin och ugn och diskmaskinens upphöjda plcering e det bästa med hela köket. Kommer aldrig någonsin att placera denna maskin på en annan plats. Speciellt när man har den bredvid matbordet och bara kan lassa direkt in, helt fantastiskt bra och jag tackar arkitekten varje gång jag ser honom.
Ugnen kan vara var som helst för egen del för den används i stort sett aldrig.
Ugnen kan vara var som helst för egen del för den används i stort sett aldrig.