Lite svårt om mot en vägg :)

Om den är av samma kvalitet som den vi har på jobbet så är det inget att ha. Vi kallar den för slumpgeneratorn för man vet aldrig vart hålet hamnar. Den slår nåt så överdj*vligt i chucken att man undrar hur dom ens lyckades tillverka den så dåligt. Vet inte vart den är köpt men det är sannolikt den prisklassen.

Coolman skrev:
Var på LIdl i Höör idag. De säljer Pelarborr för 599 kr. Funderade frisk på den men vad skulle användningsområden vara? NOLL i dagsläget :)
Jag köpte en liten pelarborr på Lidl, men den var dessutom nedsatt 50%, så jag betalade 300 kr för den. Inget underverk, naturligtvis, men till lite småfix kan den väl duga. Jag har faktiskt bara använt den vid ett tillfälle, när jag borrade plugg med ett pluggborr. Men det gick i alla fall bra.

Har pelarborren varit med i något kampanjblad? Antar att det i så fall endast gäller södra Sverige.

Ergo skrev:
Har pelarborren varit med i något kampanjblad? Antar att det i så fall endast gäller södra Sverige.
Nej, inte som jag vet i alla fall. Just detta ex var en ensam maskin som "blivit över".

Jag har köpt deras batteriladdare "Ultimate speed" för bil/mc, 3.8 Ampere.
Verkar bra, har provladdat lite för skojs skull. Ett riktigt fynd, bättre mos än Classes motsvarighet.
Tror den kostade 199kr.

Fler verktyg med början på torsdag.

Multifunktionsverktyg.

En grej jag inte har, som många hyllar i detta forum.

Någon som har en parkside? Vem har tillbehör till denna maskin (biltema)?

nimhed skrev:
Fler verktyg med början på torsdag.

Multifunktionsverktyg.

En grej jag inte har, som många hyllar i detta forum.

Någon som har en parkside? Vem har tillbehör till denna maskin (biltema)?
Gäller region syd.

Ingen som vet något om multifunktionsverktyget?

Det jag kan se (stockholmstrakten) på erbjudandet som började igår (3/3) så handlar det om:
- Diverse tänger, 19:- styck. (Powerfix)
- Verktygsset 26 delar, 69:- (Powerfix)
- Skruv och mejselset 18 delar, 79:- (Powerfix)
- Pump, för bl a cykeldäck, luftmadrasser, bollar m.m. med olika adaptrar, drivbar via 12V, max 4,5 l/min max 250 PSI / 17 bar 119:- (Ultimate speed)
- Reglerbar lödstation 119:- (Parkside)
- Skruvstäd 179:- (Powerfix)
- Lödartiklar
- Mutterset

Vet inte om denna länk funkar (sista sidan isåf)
http://lidl.textalk.se/weblisher/dcd3ba78-68f4-9cc4-1151-c77e82667cb2/?page=1&mode=50&noConflict=1

På grund av den här jävla tråden måste jag nu palla mig dit under dagen, fan för er :D

Som rickricaro skrev: Multifunktionsverktyget verkar endast gälla region syd. Byt region och kolla igen. Stockholm är region norr.

Jag är ju mest intresserad av hur man får tag på tillbehör när de medföljande är utslitna, samt om det är en bra budgetmaskin.

nimhed skrev:
Som rickricaro skrev: Multifunktionsverktyget verkar endast gälla region syd. Byt region och kolla igen. Stockholm är region norr.
Jag förstår inte vad problemet är? Gå in på lidl.se, välj din ort, och klicka sen på bilden mitt på sidan "aktuella erbjudanden".

Är det någon som inte kan det? Eller är det något annat jag inte förstår?

Jag är tveksam, jag hade hellre lagt på en 500ing och köpt en grön bosch, då vet man i alla fall att det finns tillbehör i tio år framåt.. :)

Du gör rätt i att vara tveksam...
Köpte multiverktyget, men det får åka tillbaka....
Själva verktyget verkar helt ok för det priset, hyffsad vikt och ljudnivå, kina-kvalitet på kabeln men iaf 4m lång. Bra med dammsugar-utsuget, vilket är avtagbart och inte finns på andra budgetmaskiner.
Plastig men ok låda. Medföljande tillbehör ung lika med andra, kvaliten otestad då den ju ska tillbaka.

Nej, det stora problemet är fästet som verkar vara någon egen uppfinning och på maskinen består av i princip en mutter...Detta gör att det ju knappast kommer att gå att få tag i tillbehör till den.
På Classes budgetmaskin passar Bosch tillbehör + div andra lågpris från tex. Biltema.
Var man ska hitta några till denna kvarstår att fundera på....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.