Vad kan man räkna med för kostnader för alla fönster på ett hus?

Lite snabbt räknat så får jag det till runt 17 normala fönster samt tre altandörrar.

Jag har budgeterat för 60 000:- för fönster och 6 000:- för altandörrar. Kommer detta att räcka tro?

Jag vill inte ha några extrema superduperfönster, men man vill ju inte köpa skit heller, utan hyffsat isolerande fönster. Altandörrarna skall vara helst vara så inbrottssäkra som möjligt (iaf två av dem), men det kanske man köper till extra grejor för att lösa?

Är det samtidigt någon som har tips på en bra fönsterleverantör?

Våra fönster (Elit) kostar i snitt runt 3000:-/styck och altandörrarna har jag för mig kostar drygt 5000:-/styck.

Jag har budgeterat för 60 000:- för fönster och 6 000:- för altandörrar. Kommer detta att räcka tro?
6000:- för tre altandörrar ??? 6000:- styck låter rimligt, om ens det räcker. Kollar själv på altandörrar ( i och för sig en helglasad bubbeldörr ) och den går lös på ca 15000:-

Ang. leverantörer finns det en uppsjö. Elitfönster är ju en av dom stor, och har ganska vettiga priser samt stort sortiment. Själv tittar jag på Trarydfönster pga att dom har en altandörr som jag har fastnat för. Gå in på [ftp]www.lantbruksnet.se[/ftp] och sök efter fönsterleverantörer.

Jesca_j: Där var du snabbare ;)

Följande offerter (obs, 3 olika åf) fick vi på våra fönster/altandörr.

Elit. 86tkr
Lenhovda. 67 tkr
Traryd: 56 tkr

Du bör nog lägga till 10.000:- på dörrarna. Fönstrena kan du klara på 60.000:- om de inte är alltför stora.
Har själv handlat av både Elit och Lenhovdafönster och varit nöjd så de kan jag rekommendera!

Hej.

Köp aluminium,behöver ni aldrig måla, bara vaxa.
Fick offert på 28 fönster samt 3 altandörrar.

Tanumfönster 107000 kr.
Traryd 105000 kr
H fönster i Lysekil. 113 000 kr.

Naturligtvis så tog vi det dyraste,alla snickarna som vi pratat med säger att h fönstret är bäst,Kolla kvaliten och stirra er inte blinda på priset.Ring runt och fråga vilka som byggarna på trakten rekomenderar. Ta dessa,de gamla snickarna har oftas rätt.

MVH PUTTE

Fick offert på 32 fönster (vara av 6st gavelfönster, sneda) och 3 altan dörrar komplett med assa lås på 100 000 sek hos Orama fönster , som är ett Aluminium /plastfönster som värkar riktigt bra tycker jag några erfarenheter?

Kolla även med ERA-fönster, verkar bra och billiga U=1.2

Just nu ska man ringa till Faringe Såg i Sollentuna. För er som köper så många fönster som det pratas om här så är det 33% på listpris som gäller. Det brukar vara rätt svårslaget.

ClasseClas
MathiasS skrev:
Just nu ska man ringa till Faringe Såg i Sollentuna. För er som köper så många fönster som det pratas om här så är det 33% på listpris som gäller. Det brukar vara rätt svårslaget.
Vällingby för håken!! ;)

Benno. skrev:
Vinsta. Bakom de skumma bilverkstäderna vid vägens ände. Och allt man köper där har ett tjockt grått dammlager på sig av någon anledning.
Hoppsan, det skulle ju handla om fönster...
Fönstren levereras direkt från fabrik hem till dig så dammet slipper du nog då.....

C
18 fönster 4 dörrar 3 glas Elitfönster med solfilter o aluminiumutsida hos den lokale handlaren 75800:-.
De köpte vi

carra ;D ;D ;D

Faringe är duktiga men snart kommer fler sälja fönster med 25% rabatt då en fönsterleverantör startar sin kampanj om nån vecka.
dessutom kanske man inte måste betala allt på en gång som man måste hos Faringe

SP?

japp
SP fönster

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.