88 932 läst · 21 svar
89k läst
21 svar
Låter som rinnande vatten innuti ett av elementen
Elementet var varmt när vi flytta in 1/12. Behövde däremot lufta det efter en vecka ungefär. Men sen har det hållit värmen tills för några dagar sen, nu är det bara varmt eller mer ljummet högst upp och närmast termostaten.
Har en helt ny termostat liggande så ska prova montera den så får vi se. Återkommer med svar efter att jag provat.
Har en helt ny termostat liggande så ska prova montera den så får vi se. Återkommer med svar efter att jag provat.
När du skriver att det inte kommer någon luft så antar jag att det kommer vatten istället, men blir lite osäker på när du skriver att du luftat 15-20 sekunder.
Vi hade samma problem hemma tidigare med element som enbart var varmt/ljummet precis vid termostaten och när vi provade att lufta så kom varken luft eller vatten. Det visade sig att vi hade för lite vatten i systemet så efter påfyllning och ytterligare luftning löste sig våra problem.
Vi hade samma problem hemma tidigare med element som enbart var varmt/ljummet precis vid termostaten och när vi provade att lufta så kom varken luft eller vatten. Det visade sig att vi hade för lite vatten i systemet så efter påfyllning och ytterligare luftning löste sig våra problem.
Yes det kommer enbart vatten i normalt flöde när jag luftar. Efter 2a gången så var det kanske 0.2bar för lite tryck i systemet. Fyllde då på detta och luftade med samma resultat.
Har nu bytt termostaten till en helt ny i den då jag hade en liggandes, men hann inte känna imorse om det var någon skillnad sen igår.
Återkommer om det fortfarande är svalt när jag kommer hem
Har nu bytt termostaten till en helt ny i den då jag hade en liggandes, men hann inte känna imorse om det var någon skillnad sen igår.
Återkommer om det fortfarande är svalt när jag kommer hem
Tar man bort termostaten så öppnar ventilen helt. Så gör mina i alla fall, bra att känna till i felsökningssyfte.
Om tipset, att låta cirkulationspumpen vara avstängd ett tag, inte hjälper kan du prova att stänga av så många av övriga element som möjligt. Blir inte elementet varmt då...!
Prova att lufta samtidigt....
Om tipset, att låta cirkulationspumpen vara avstängd ett tag, inte hjälper kan du prova att stänga av så många av övriga element som möjligt. Blir inte elementet varmt då...!
Prova att lufta samtidigt....
Liknande trådar
-
Cylinda Sverigetvätten låter konstigt - hjälp!
Vitvaror -
Någon som hört detta ljud förut? Nibe F730 med vattenburen golvvärme. Låter som stenar i rör
Vatten & Avlopp -
Pumpautomat, inget vatten och låter förskräckligt.
Fritidshus -
Vattenutkast låter väldigt högt
Tvättstuga -
Termostat låter som rinnande vatten
Värme allmänt