Kan väl sitta en sorts strypningsratt under själva termostaten? Tag loss termostaten och kolla...

Har det varit varmt tidigare? Är termostaten hel? Prova att skifta termostat om du har en till likadan nånstans.
 
Elementet var varmt när vi flytta in 1/12. Behövde däremot lufta det efter en vecka ungefär. Men sen har det hållit värmen tills för några dagar sen, nu är det bara varmt eller mer ljummet högst upp och närmast termostaten.

Har en helt ny termostat liggande så ska prova montera den så får vi se. Återkommer med svar efter att jag provat.
 
När du skriver att det inte kommer någon luft så antar jag att det kommer vatten istället, men blir lite osäker på när du skriver att du luftat 15-20 sekunder.

Vi hade samma problem hemma tidigare med element som enbart var varmt/ljummet precis vid termostaten och när vi provade att lufta så kom varken luft eller vatten. Det visade sig att vi hade för lite vatten i systemet så efter påfyllning och ytterligare luftning löste sig våra problem.
 
Yes det kommer enbart vatten i normalt flöde när jag luftar. Efter 2a gången så var det kanske 0.2bar för lite tryck i systemet. Fyllde då på detta och luftade med samma resultat.

Har nu bytt termostaten till en helt ny i den då jag hade en liggandes, men hann inte känna imorse om det var någon skillnad sen igår.

Återkommer om det fortfarande är svalt när jag kommer hem :)
 
Det kan vara luft i nåt annat element eller rör som stoppar cirkulationen så att det blir kallt på det element du försöker lufta, så lufta alla element, eller i alla fall de som är i närheten.
 
Tar man bort termostaten så öppnar ventilen helt. Så gör mina i alla fall, bra att känna till i felsökningssyfte.
Om tipset, att låta cirkulationspumpen vara avstängd ett tag, inte hjälper kan du prova att stänga av så många av övriga element som möjligt. Blir inte elementet varmt då...!
Prova att lufta samtidigt....
 
Efter bytet till helt ny termostat så fungerar det nu som det ska göra :) Iaf för stunden. Tack för tipsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.