Gött! =) Ser min ljusramp framför mig nu ; )
Påverkas magnettändningen av detta eller är det bara laddreläet som ska bort? ( fattar det som det är inbyggt i de nya generatorerna )
Dum fråga men tändningen är kanske oberoende av generatorn?
Påverkas magnettändningen av detta eller är det bara laddreläet som ska bort? ( fattar det som det är inbyggt i de nya generatorerna )
Dum fråga men tändningen är kanske oberoende av generatorn?
På min så är tändningen helt separat, jag antar att det är så på din också men jag är ej helt 100% säker.
Du ser ju i och för sig om det går några kablar till tändsystemet.
Ja dom nya generatorerna har allt inbyggt (förutom vissa japanska som använder fordonets styrbox, men sådan är inte biltemas).
Du ser ju i och för sig om det går några kablar till tändsystemet.
Ja dom nya generatorerna har allt inbyggt (förutom vissa japanska som använder fordonets styrbox, men sådan är inte biltemas).
Magnettändningen är separat skilda från övriga elsystemet.Nytt fördelarlock finns på Olsons i Ellös,brytare kan man ta från en från nästan vad som helst,ta med den gamla till bildelsaffären och leta upp en liknande. Kondensator kan du ta vilken som helst
Vill man bygga om kan man göra så här http://www.angelfire.com/retro/fotogen/Ombygnad_till_batterit_ndning_p__T24.doc
Vill man bygga om kan man göra så här http://www.angelfire.com/retro/fotogen/Ombygnad_till_batterit_ndning_p__T24.doc
Tackar för tipsen Ni e grymma
Fick igång "skrållan" idag, verkar som det var startgasens förtjänst men den startade och det räcker för mig
Dock så såg jag hur en mutter på motorhuven gnistrade, låter som kortslutning för mig?
Jag hade lagt en bult + mutter på huven för att ´spraya lite 556 på, vet inte om det hade med sakén att göra men muttern mitt i fläcken började gnistra när motorn var igång :blushing:
Fick igång "skrållan" idag, verkar som det var startgasens förtjänst men den startade och det räcker för mig
Dock så såg jag hur en mutter på motorhuven gnistrade, låter som kortslutning för mig?
Jag hade lagt en bult + mutter på huven för att ´spraya lite 556 på, vet inte om det hade med sakén att göra men muttern mitt i fläcken började gnistra när motorn var igång :blushing:
hehe.. går det ut ström i karossen? Kul... Då får du börja leta vad för någon ström... Fördelaren, tändkabel, generatorn, nån strömställare som står på....? Oj, frågorna är många men svaren är få....
Rapportera gärna vad det var när du har hittat strömspiken...
Rapportera gärna vad det var när du har hittat strömspiken...
Inte hittat elfelet ännu. blev påmind idag när jag såg gnistrandet i mörkret *hmmmm*
Däremot så var det sköj o vara ute o ploga =) Har ni några tips på hur man skall ploga när man har ett fast plogblad baktill?
Alla tips är välkommna =)
Däremot så var det sköj o vara ute o ploga =) Har ni några tips på hur man skall ploga när man har ett fast plogblad baktill?
Alla tips är välkommna =)
Fått ploga lite extra idag =) Passade på att ta grannens uppfart med he he Så går det när man inte är hemma ; )
Någon som vet vilket lufttryck det skall vara i däcken? Dom är ganska torrspruckna men det misstänker jag är ganska vanligt bland äldre traktorer...
Någon som vet vilket lufttryck det skall vara i däcken? Dom är ganska torrspruckna men det misstänker jag är ganska vanligt bland äldre traktorer...
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Fy F** !! D var sura pengar...
Inbland har man iaf tur, blev erbjuden en frontlastare som suttit på en T24 idag genom en bekant =)
Kostnadsfritt *ler stort* så ska bara fixa transporten så kan nöjet börja igen =)
Inbland har man iaf tur, blev erbjuden en frontlastare som suttit på en T24 idag genom en bekant =)
Kostnadsfritt *ler stort* så ska bara fixa transporten så kan nöjet börja igen =)
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Men om du ser det så här då, du kör troligen väldigt lite, du hinner aldrig nöta ner däcken utan ålder tar däcken innan.
"Kinadäck" har sämre åldringsegenskaper så det har torkat på typ 10 år
mina Continental hoppas jag håller mitt liv ut.
Sedan beror priset på dimension bak har jag 420x36 mina framdäck är i paritet med en T31 bakdäck, 11,2x28.
Protte
"Kinadäck" har sämre åldringsegenskaper så det har torkat på typ 10 år
mina Continental hoppas jag håller mitt liv ut.
Sedan beror priset på dimension bak har jag 420x36 mina framdäck är i paritet med en T31 bakdäck, 11,2x28.
Protte