Nu har jag borrat sönder 3 olika dvärgbrytare jag hade liggande:
En ny Biltema, en Biltema 10-15 år? gammal, och en ny AEG.
Bilder bifogas.(AEGn ser trevligast ut inuti...)
(Bilderna är i ordningen 1) AEG, 2) Ny Biltema, 3) Äldre dito
Nån som vill sabba en Hager & Garo för att lägga upp en bild...:wow:
En ny Biltema, en Biltema 10-15 år? gammal, och en ny AEG.
Bilder bifogas.(AEGn ser trevligast ut inuti...)
(Bilderna är i ordningen 1) AEG, 2) Ny Biltema, 3) Äldre dito
Nån som vill sabba en Hager & Garo för att lägga upp en bild...:wow:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har en trasig Hager QC C116 jag skulle kunna ta isär vid tillfälle.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Jag har en porslinssäkring jag skulle kunna slå sönder med hammaren och visa innehållet...
Blir bara en bra bild om du sågar itu den på längden...Patrik_Hed skrev:
Men oavsett vilket tror jag man får sig en tankeställare om man jämför den simpla trofasta diazeden med den komplicerade mekaniken i dvärgarna....
men..
Bilder Bilder tack!!!
Den skiljer lite.. men det kan bero på årsmodellen iofs (Mekaniken & släckkammaren verkar nästan identiskt uppbyggt, men om man tittar på tex "strömskenan" från högra plinten till släckkammaren, är den mjukt rundad i din bild, mer "knäckt" på Biltema & på den bild jag hittade på nätet i ovanst inlägg)
Jo jag förstod det strax efter jag skrev inlägget, samt kollade lite extra hur den var uppbygd, kanske borde ändra första inlägget.PST skrev:
Ja något åt keramikhållet iaf, var då varken plast eller plåt.
Ingen som har någon dvärgbr hemma med det pinsamma M'et på? vore intressant att se skillnaden
Det är plasten i tex kretskort eller? Nja, får nog stå fast att det är mer åt keramikhållet ändå.
Bröt itu en platta och det ser precis ut som man delat en kakelplatta, och ljudet när man "gnider" de mot varann låter så.
Bröt itu en platta och det ser precis ut som man delat en kakelplatta, och ljudet när man "gnider" de mot varann låter så.
Redigerat: