Ska tillägga att när vi renoverade handlade jag mycket via nätet. Då får man ju alltid allting billigare + hemtransporterat. Det är bekvämt. Men släpet användes parallellt ändå....
 
Marilyn skrev:
Ska tillägga att när vi renoverade handlade jag mycket via nätet. Då får man ju alltid allting billigare + hemtransporterat. Det är bekvämt. Men släpet användes parallellt ändå....
Vad för byggmaterial kan du hitta billigare på nätet inkl leverans?
 
Allt till badrummen, både porslin och inredning, köpte jag via http://www.sigro.se/ . Där köpte jag föresten även kranar till kök och grovkök + lite annat. Man fick rabatt om man blev medlem också, om jag minns rätt blev man det om man handlade för visst belopp. Fick allt hemlevererat också. Detta var 2006 - 2007. Ett familjeföretag i Småland som var mycket trevliga att ha att göra med. Och då ca 30% billigare än butikerna.
 
http://www.pricerunner.se/

kolla Pricerunner också!


Inom parentes sagt, bara för att jag kom att tänka på detta nu, så var det bara ett företag som gjorde mig besviken - Kvikk. Köpte ett svart handfat i betong av dem som det blev hål och sprickor i med en gång trots att jag skötte det precis enligt anvisningarna. De var rent ut sagt otrevliga att ha att göra med. Skulle skicka frågan vidare till sin leverantör som aldrig hörde av sig. Till slut gav jag upp. Tycker att de i alla fall kunde hjälpt mig genom att tala om vad jag ska göra för att snygga till handfatet... Inser ju själv att det är svårt att byta. Varning för Kvikk alltså.
 
Redigerat:
har du c-kort så köper man en silverado eller gmc 3500 då kan man lasta riktigt mycket eller så köper man en vanlig pickup köpte en skoda 2 veckor innan jag köpte mitt hus kanon bra plus att man inte behöver vara rädd om den
 
Marilyn skrev:
Allt till badrummen, både porslin och inredning, köpte jag via [länk] . Där köpte jag föresten även kranar till kök och grovkök + lite annat. Man fick rabatt om man blev medlem också, om jag minns rätt blev man det om man handlade för visst belopp. Fick allt hemlevererat också. Detta var 2006 - 2007. Ett familjeföretag i Småland som var mycket trevliga att ha att göra med. Och då ca 30% billigare än butikerna.
Jo sigro, rinkabyrör mfl använder många här flitigt men det är ju mest VVS, tillbehör och inredning. Tror både Benji och jag har samma fråga köper ni även byggmaterial som byggskivor, reglar, färg, fuktspärr, marksten, betong etc etc billigare med frakt hem än att hämta själv med eget släp?

Vi kör också med släp, både öppet och täckt släp plus att vi är på gång att skaffa en slit o släng 4wd pickup men just släp tycker jag är en av de vettigaste investeringarna för husägare

MVH Lorant
 
Dragkrok = Ett måste ;)
 
Krok på ebay har jag faktiskt inte tänkt på tidigare, tack för tipset. Jag köpte just, nu i veckan, en krok till pluttbilen för att inte bli strandsatt när xc70n är på utflykt.

Delbar orginalkrok till en Fabia kostade 1250sek på närmaste skrot. Kräver dock lite omvårdnad eftersom delar av kabelsatzen var klippt. Kanske ska leta upp en ny satz på ebay istället....

När det hela är klart kan vi ha en omröstning om hur lång tid det tar innan jag blir stoppad med 3000kg släpet på kroken. Kommer se rätt tokigt ut även om det är lagligt.
 
Redigerat:
Är det fortfarande 7 poliga som gäller i Sverige.
Har inte järnkoll då jag bara kört bilar som varit registrerade i andra länder (13-poliga) dom senaste 10-åren.
 
Nimajneb skrev:
Är det fortfarande 7 poliga som gäller i Sverige.
Har inte järnkoll då jag bara kört bilar som varit registrerade i andra länder (13-poliga) dom senaste 10-åren.
På de relativt nya(2004 och nyare) VW som jag varit i kontakt med som varit utrustade med drag som nya har det setat 13-poligt. Släpvagnar verkar vara sällsynta med 13-poligt.
 
MathiasS skrev:
Kommer se rätt tokigt ut även om det är lagligt.
= bild önskas. :p
 
Nimajneb skrev:
Är det fortfarande 7 poliga som gäller i Sverige.
Har inte järnkoll då jag bara kört bilar som varit registrerade i andra länder (13-poliga) dom senaste 10-åren.
Jepp det är det. Så här skriver westfalia vilket väl är en ok sammanfattning:

7 pin electrical kits are usually used for normal trailers which require neither continuous power nor a charging line. It is not possible to connect reverse lamps. The 13-pin electrical kits allow you to use reverse lamps, continuous power, and charging lines with the trailer. This version is therefore suitable for horse trailers, bicycle racks, and camping trailers.
 
Nimajneb skrev:
Är det fortfarande 7 poliga som gäller i Sverige.
Har inte järnkoll då jag bara kört bilar som varit registrerade i andra länder (13-poliga) dom senaste 10-åren.

Jag har 13 polig.. Måste dock alltid använda adaptern som gör den 7 polig
 
Måste kopiera ideén som kom upp i början av inläggen. Köp en 945:a och ett bromsat släp så klarar du dig väldigt långt sen.
 
MathiasS skrev:
När det hela är klart kan vi ha en omröstning om hur lång tid det tar innan jag blir stoppad med 3000kg släpet på kroken.

Kommer se rätt tokigt ut även om det är lagligt.
Endast med BE-kort och lätt lastat släp skall väl tilläggas, om nu någon trodde något annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.