Snyggt :) Jag är nyfiken på dörren..är det Dooria? får man fråga vad den kostar? :-[

Snyggt och häftigt. Jag blir nog halshuggen nu ;) men jag tycker dock att det är lite för många storlekar, färger och bårder. Kan kännas lite rörigt. Men jag har väl annan smak då jag tycker det är snyggast med en storlek på väggkakel.

jessica skrev:
Snyggt  :) Jag är nyfiken på dörren..är det Dooria? får man fråga vad den kostar? :-[
hej jessica,

jag tror att endast dörrbladet med tre glas i kostade runt 7000kr. Och ja, det är en Dooria...

Instämmer med föregående talare -snyggt!!

Men kan du inte vända bilderna så man slipper bli sned i nacken?

Skall glasen i fönstren "frostas" senare eller skall ni bjuda grannarna på nakenchock?
[smiley=bath.gif]

Kul att kunna titta på hur ni lyckats få till det i ert badrum! Vi håller på att välja klinker och kakel till vårt badrum som ska stambytas.

navgha: Vad är det för mörkt klinker ni valt att välja på golvet intill badkaret? Det tycker jag var kanonsnyggt!

--Robert

svartjobbarn skrev:
Snyggt skulle gärna se fler bilder på bastun...

den som ber snällt får allt... ;)

• bastu3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
..

• bastu1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bobster skrev:
Kul att kunna titta på hur ni lyckats få till det i ert badrum! Vi håller på att välja klinker och kakel till vårt badrum som ska stambytas.

navgha: Vad är det för mörkt klinker ni valt att välja på golvet intill badkaret? Det tycker jag var kanonsnyggt!

--Robert
tack för de varma orden Robert. Vi letade länge efter lämplig sklinker och kakel och hittade till sist det vi sökte efter på KERMA kakel (jag tror att vilken kakelfirma som helst kan köpa in dessa, men de har egen utsättningshall i bl.a Malmö. Priserna var också hyfsade..

samma golvkakel har används till att kakla in Wcn

mest nöjd blev vi dock med kakelstavarna till köket. köpt på samma ställe. se bild

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=8485/0

Rostig_9000i_-88 skrev:
Instämmer med föregående talare -snyggt!!

Men kan du inte vända bilderna så man slipper bli sned i nacken?

Skall glasen i fönstren "frostas" senare eller skall ni bjuda grannarna på nakenchock?
[smiley=bath.gif]
vi funderade länge på ifall vi skulle ta frostade. dock ville vi inte förlora utsikten över området. har därför (som det syns på bilden ifall man tittar noggrant) valt persienner som är i samma matta stål som övriga saker i badrummet. Ljus får vi in ialafall via halvmånen och sidofönstren och de 6 x 50w spottarna   ;)

navgha skrev:
[quote author=jessica link=1140161528/0#16 date=1140441417]Snyggt  :) Jag är nyfiken på dörren..är det Dooria? får man fråga vad den kostar? :-[
hej jessica,

jag tror att endast dörrbladet med tre glas i kostade runt 7000kr. Och ja, det är en Dooria...[/quote]

Tack! Jag trodde den skulle kostar mer!! kanon! Då skall jag kontakta dom.

//Jessica

Riktigt snyggt. Gillar speciellt de vertikala "bårderna" i lilla badrummet. Vad är det för plattor?

funk skrev:
Riktigt snyggt. Gillar speciellt de vertikala "bårderna" i lilla badrummet. Vad är det för plattor?

jag kommer faktiskt inte ihåg vad de heter. jag hade dock tänkt svänga förbi Kerma under nästa vecka för att köpa några extra plattor ifall jag behöver kakla om Wc-lådan och kan då fråga om vad de heter.

(om det är akut så kan du säkert be dem kolla på fotot, då vet de direkt vad bården heter)

hehe... absolut ingen panik. Jag har mycket arbete kvar innan jag skall kakla.

Supersnyggt! Blev speciellt nyfiken på bastun då den är byggd under snedtak vilket vi för närvarande brottas med. Det verkar som om ni har placerat aggregatet under snedtaken med en värmeplåt ovanför... stämmer det? Vilken typ av aggregat är det? Från vad jag kan uppskatta med ögonmått verkar er bastu vara av ungefär samma storlek som vår borde bli. Vilka mått rör det sig om? Vi är framförallt oroliga för om det ska kännas trångt att sitta på översta laven med tanke på sendtaket. Vilka är era erfarenheter av detta?

tack för titten!

Jävla nice! fast antar att det är smakar de så kostar det ? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.