Den här tråden är tänkt att handla om prylar och verktyg som vi haft länge och som sedan helt plötsligt visat sig ha funktioner som vi inte hade en aning om. Fyll på med oväntade och coola funktioner som ni upptäckt hos era prylar!
Jag blev inspirerad av en twilight-zone händelse i morse..
Skrev ut en tvåsidig blankett från kommunens hemsida och knallade över till laserskrivaren (HP 1320n) som jag haft i typ fem år för att hämta den.
Det ligger endast ett papper i skrivaren, men det är text på BÅDA sidorna! Vad F-N nu? Fattar absolut ingenting en lång stund innan jag inser att min skrivare på något magiskt sätt kan skriva dubbelsidigt.
Det hade jag absolut ingen aning om. It's a brand new world..
Jag blev inspirerad av en twilight-zone händelse i morse..
Skrev ut en tvåsidig blankett från kommunens hemsida och knallade över till laserskrivaren (HP 1320n) som jag haft i typ fem år för att hämta den.
Det ligger endast ett papper i skrivaren, men det är text på BÅDA sidorna! Vad F-N nu? Fattar absolut ingenting en lång stund innan jag inser att min skrivare på något magiskt sätt kan skriva dubbelsidigt.
Det hade jag absolut ingen aning om. It's a brand new world..
Tills för ett par dagar sedan visste jag inte om att man kunde starta om en popcorn media hour (media-spelare) från fjärrkontrollen...
Fram tills dess så har jag alltid stängt av tv'n och sedan brutit strömmen till eluttagen som matar tv+annan utrustning (vilket sker via en vägg-strömbrytare)
Fram tills dess så har jag alltid stängt av tv'n och sedan brutit strömmen till eluttagen som matar tv+annan utrustning (vilket sker via en vägg-strömbrytare)
I många herrans år har jag svurit över att gladpack och ugnsfolie alltid hoppar ur kartongen när man drar ut en bit, tills jag upptäckte att det på kortsidorna finns små flikar att vika in så rullen hålls på plats!
Ja sedär. Det hade mina två rullar i lådan också. Inte invikta förrän nu.Korvgubbe skrev:
Hade haft min bil i minst ett år när jag märkte att vindrutetorkarna stannade varje gång jag kom till en korsning på väg till jobbet, efter en stund gick jag till botten med problemet och fick reda på att när man stannade bilen gick torkarna ner en nivå, alltså från att vara på hela tiden till intervall...
Jag råkade hålla inne öppningsknappen på fjärren till centrallåset på bilen efter att låset öppnats, vad händer då? Jo alla elrutorna körs ner samtidigt! Flitigt använt denna sommar när bilen stått i solen, vädrar ur värmen snabbt.
Flikar???? Du skojar...