Fått fiberkabel till huset. Nu är det bara att välja leverantör...
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Y
Har varit under huset och börjat byggaihop nya avloppsrören.
 
Så kom då äntligen Ögonblicket!:)
Det sista penseldraget, en era av fönstermålande är över för den här gången. 17 fönster med 28 profiler på varje fönster har skapat ett närmast astronomiskt antal penseldrag. En euforisk känsla spred sig genom kroppen när locket för sista gången kunde sättas på målarburken. Som på lätta moln svävade jag in och planerade mitt firande av denna seger, uppför trappan mot ölkylen bar stegen....

Då sitter kattjäveln och lurpassar under trappan och vevar fram sin tass med samtliga klor ute, vässade till fulländning som får skärpan på nyslipad japansk kniv att likna en I-balk. Reflexreaktionen är omedelbar vilket får kattjävelns klor att borra sig ännu djupare in. Mitt avgrundsvrål får hela huset att vakna och blodet sprutar vid det här laget.

Med adrenalinet pumpande kastar jag mitt närmsta tillhygge: mina Jeans som jag höll i handen. Jag tror knappt kattfan märkte något. Därefter följer en vild jakt på katten genom halva huset, under sängar och över fönsterbräden för nu ska han UT.

När katteländet till slut sitter utanför dörren och begrundar sitt misstag kan jag trösta barnen, ställa tillbaka sängarna, rätta till blomkrukorna och fundera över hur jag ska reparera jacket i golvet efter spännet i jeansen....

Total idyll.
 
Redigerat:
  • Gilla
snowjim och 17 till
  • Laddar…
Mikael_L
Var ölen god då? :)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Hemmakatten
Yrrol skrev:
Har varit under huset och börjat byggaihop nya avloppsrören.
Det där måste vara ett av de vidrigaste jobben att göra på ett hus. Dels klaustrofobiskt trångt och dels gamla avloppsrör med vidrig stank. Hoppas du tog en öl eller två efteråt.
 
Hemmakatten
@mexitegel. Din katt hade väl lite tråkigt och ville bara leka lite eller så kom den ihåg förra gången du jagade ut den och ville ge igen. Efter din öl eller två i kväll så var nu lite snäll mot kattstackarn så kommer han säkert hem med en mus i morgon som försoningspresent. :)
 
Det värsta är att ölen dessutom var slut.

Katten är helt rudis på att fånga möss, men han var i alla fall smart nog att sköta sig exemplariskt hela morgonen efter att han blev insläppt :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gjort o gjort..
Tittat lite på fogskummet som suttit på fönsterkarmarna i farstun sedan vi flyttat in..
Köpte medel förra veckan men jag är skeptisk.

Kul och behöva måla typ nya fönster :|

Hämtade hem pärlspontskivorna som kom till bygghandeln igår.

Vädret är så pissigt så jag knappt orkar ut i garaget.
 
S
Inget på hus eller garage men väl inne i garaget, lilltjejen, 6 år fick välja färg 😀
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Det finns de som har de grå cellerna med sig ser jag, själv målade jag med svart lasyr, utomhus, gissa om det blev fint efter 3 timmars hällregn! SUCK! SUCK, behövs större bokstäver SUCK! nu skall jag sova, godnatt!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har gjort en täckplåt till skorstenen mellan innertak och kamin. Men konstaterar nu att ett litet uttag för väggfästet sitter på fel sida plåten... Den blev visst valsad åt "fel" håll.
Får bli att klippa upp ett urtag till för det kommer nog inte synas mot väggen ändå.

Sen gjorde jag även klart fästet för båtvinschen
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
DSC_2111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

One small step for man, one giant leap for mankind..

VVSarn kom före utsatt tid, jobbade snabbt och effektivt.
Nu blir det golvgips. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
D09
Haft slambilen på besök..

Den skulle ju bara varit här för 2,5 veckor sen..

Lite frustrerat när det skjuts upp gång på gång och inte kan säga vilken dag utan bara " nästa vecka "

Äntligen kan jag börja ta hem grus till vägen som regnat bort :) :)
 
DSC_2132.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bär in sista golvgipset till farstun.
Dagen till ära har vi pissväder som stora delar av landet, därav den fina kostymen på skivan. :)
 
Idag har jag monterat upp täckplåten till kaminen, blev rätt bra faktiskt.
Även ett hål i badrummet så nu sitter en Fresh intellivent där! Imöra ska jag ringa elektrikern få inkoppling:) Känns skönt, det här var 2 saker som jag har skjutit upp i över 6 månader...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.