Skrapat och tvättat 3 st spröjsade 2-lufts 2 glasfönster för att kunna måla i helgen. Insåg efter ett tag att det lär ta en stund att måla dessa...
Kittade om dem utvändigt för ett tag sedan. Givetvis upptäcker jag idag att kittet på insidan av ytterglaset har torkat så det ramlar stora bitar ur det, fram med kittpistolen och med lagen om alltings j-vlighet så saknas naturligtvis kitt för retliga 25 cm :mad:

Kittet ska ju egentligen torka innan målning, men jag tror jag skiter i det för dessa lagningar mellan fönstren, annars blir de ju inte klara före jul... :D
 
holmberg87 skrev:
Håller med, jag var också inne på att det kommer så konstigt ut. Men på nåt vis måste jag ordna panelen.. Försöker rita i CAD på eventuella lösningar nu hehe
Jag jobbar på ett sågverk och vi sågar 32 x 200 titt som tätt så nog finns de att få tag i. vi sågar ju även 25mm men de blir ett snäpp under. Bara leta lite på brädgårdarna (y)
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Idag har jag rivit panel iaf. Blev mer jobb ön jag trodde då det tog lite tid. Blev mäkta imponerad av timmringen som visade sig under panelen, speciellt eftersom jag provade att timmra själv när jag byggde bryggan.

Sen har jag också börjat bygga upp inför ny panel och satt vindpapp samt läkt och luftspalt. Horisontella läkt med masonite bakom enligt konstens alla regler :)

Helt slut nu
 
Maskerat dom jäkla spröjsade fönstren...
 
B
Fixat avvattning till uterummet som byggdes i fjol.

20150912_130919.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte direkt på huset men:
Kapat benen på grabbens skrivbordsstol så han kommer in med benen under skrivbordet. För att göra detta så fick jag först justera styrningen till bandsågen, äntligen!

Passade även på att be Telia brygga routern som de levererat, har stått på att göra-listan typ ett år det med...
 
Y
  • Flyttat ena åkgräsklipparen till verkstaden.
  • Förberett för installera nya avloppsrören.
  • Städat och tvättat.
  • Besökt Villamässan i Göteborg och sett Arga Snickaren prata om att planera det man ska göra.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Grundmålat de sista fönstren. Tjohooo! :D :D

Det ska jag fira med en Auchentoshan :)
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
S
Tömt tomten på trädgårdsavfall och rivningsvirke.
Rivit lite masonit och cellplastisolering i trappan och alltså fyllt på med rivningsskräp igen.
Httade schysst tapet under.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag kopplade in en shuntautomatik (ESBE CRB122) för att styra shunten till pelletspannan. Provkörde och det verkade funka bra, om det sedan är optimalt visar sig under vintern. Men optimalt och optimalt... pellets... då är man ju en "sucker for punishment" redan där ;)

Klippte även gräset, *host* okej då! mossan!! :)

kT4JrDT.jpg

2Kk3Sid.jpg
 
Målade salningen till fönster och lucka till pelletsförrådet. Startade även pelletsbrännaren första gången för den här säsongen, temperaturen inomhus hade börjat krypa ner mot 19 grader.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gjorde en vedförvaring vid sommarstugan av några lastpallar, pallkragar och rivningsvirke.

Kostnad 0 kr
Tidsåtgång ca 2 timmar

20150913_152715.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den här helgen har man legat i rätt bra! Pysslat med bryggan, satt vindskivor och gjort om fasaden på föräldrahemmet!
Som jag rådfrågade om tidigare, bröstning eller ej...
Såhär gjorde jag iaf:
20150910_173401.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20150911_160606.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20150912_191939.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20150912_192029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tycker det blev rätt smakfullt ändå! Ett fönster bytt, resterande 3 byter jag till våren:)
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Y
Kära dagbok.. Idag var jag ute redan vid 7 tiden. Gräsklipparen gick sönder inte bara en gång utan två gånger.Så har jag även städat ute på gården samt i verkstaden så det inte ska börja brinna när jag snart ska börja svetsa. Och har pysslat lite med veteranbilen samt sett massa avsnitt med Futurama.. Såg en drömvilla på blocket... Life sucks..
 
  • Gilla
Öckeröhus och 4 till
  • Laddar…
Målat fönster. Det närmar sig nu, bara sista strykningen kvar på 3 fönster! :p
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Målat fönster, nu är det nära. Riktigt nära! :)
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.