Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Efter att i flera år velat modernisera vårt 10år gamla Furukök så fick vi i påskas ett ryck att ta tag i detta men problemet var att det bara fanns två veckor då och två veckor i juli att använda sig av (samt lite kvällar och helger) och i slutänden blev det ju inte bara köket heller utan byte av innerdörrar, målning av trappa & räcke, bygge av några väggar nere och uppe samt igensättning av dörrar och öppningar för nya...
Snarare en totalrenovering av hela huset förutom det gamla badrummet som får göras längre fram när det finns ett par dagar över till det.
Tyckte dock det var ganska kul när jag i efterhand tittade på några bilder jag tagit innan renoveringen och försökte då ta några bilder med samma vyer och vill dela med mig av dessa då jag själv tycker det är enorma kontraster...
Snarare en totalrenovering av hela huset förutom det gamla badrummet som får göras längre fram när det finns ett par dagar över till det.
Tyckte dock det var ganska kul när jag i efterhand tittade på några bilder jag tagit innan renoveringen och försökte då ta några bilder med samma vyer och vill dela med mig av dessa då jag själv tycker det är enorma kontraster...
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
På grund av att jag startade firman i januari 2005 och har sedan dess varit överbokad med jobb så där inte varit tid att ta tag i de egna projekten, samt att köksinredningar kostar även för mig att införskaffa så det krävs ju lite pengar
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Uttrycket du syftar på är nog... "skomakarens barn" va
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Man tackar
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Jo tack... det satt långt inne men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Ha ha... jo tack... det fyllde mest en funktion som torkställning som hos så många andra så fåtöljen är mer användbar måste jag säga
Hmm, nu när jag tittar lite närmre så ser det ut som om bänkskivan lutar. Är du säker på att den är i våg?
Nä, skojar bara. Och bara för att det är du. Du som är noggrann yrkesman, har nöjda kunder och är trevlig och kunnig här på forumet. Kök och hall blev kanonsnyggt.
Nä, skojar bara. Och bara för att det är du. Du som är noggrann yrkesman, har nöjda kunder och är trevlig och kunnig här på forumet. Kök och hall blev kanonsnyggt.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Tack för era positiva åsikter.
@Nimajneb...
Det har jag gjort genom att beställa material som normalt används som ljusbottnar under väggskåpen och sen sågade jag till det själv så det passade in runt kyl/frys...
Tanken med detta är därför att jag tidigare haft två 60cm maskiner i hålet under trappan och kom över denna sidebyside-maskinen som är 90cm till väldigt rimliga pengar, men den dagen den går sönder vill jag inte vara låst vid att jag måste skaffa en likadan utan vill då kunna sätta in två 60cm igen om jag så önskar.
Hade jag flyttat väggen vänster om kylen som jag tänkte från början hade jag ju varit låst till att hålla mig till 90cm framöver.
...och nej Hemmakatten.... graniten lutar inte...
@Nimajneb...
Det har jag gjort genom att beställa material som normalt används som ljusbottnar under väggskåpen och sen sågade jag till det själv så det passade in runt kyl/frys...
Tanken med detta är därför att jag tidigare haft två 60cm maskiner i hålet under trappan och kom över denna sidebyside-maskinen som är 90cm till väldigt rimliga pengar, men den dagen den går sönder vill jag inte vara låst vid att jag måste skaffa en likadan utan vill då kunna sätta in två 60cm igen om jag så önskar.
Hade jag flyttat väggen vänster om kylen som jag tänkte från början hade jag ju varit låst till att hålla mig till 90cm framöver.
...och nej Hemmakatten.... graniten lutar inte...