4 899 läst · 18 svar
5k läst
18 svar
Hål i golvet :/
Sida 1 av 2
Jag planerar för fulla muggar att riva ut mitt badrum och göra helt nytt under våren.
Jag har en gammal bidé som jag naturligtvis river bort men frågan är hur sätter jag igen hålet i golvet som kommer efter??
Golvet består av en betongplatta, (badrummet ligger på övervåningen), hur tjock vet jag ännu inte men några centimeter antar jag...
Jag har en gammal bidé som jag naturligtvis river bort men frågan är hur sätter jag igen hålet i golvet som kommer efter??
Golvet består av en betongplatta, (badrummet ligger på övervåningen), hur tjock vet jag ännu inte men några centimeter antar jag...
Montera ett täcklock över avloppet och flytspackla över detta. Behöver du göra fall så använd ett byggspackel. Använd INTE våtrumsspackel på golvet!!
Det finns väl lock i typ gjutjärn, de borde vara tillräckligt stabila. Sedan gör man ett "nytt" golv av flytspackel, sedan ev golvslingor som flyts in och sedan klinker i fix. Det blir en rejäl kaka som inte ska spricka tycker jag.
Prexis, jag vill helst inte bygga upp golvet mer (då måste jag joxa med tröskel och dörr. Hade tänkt en enkel lösning och sedan ska jag köra T2-quicknet i klinkerfixet så slipper jag bygga på höjden men får ändå golvvärme.Bob_the_builder skrev:
Varför ska man inte ha våtrumsspackel på golvet btw?
:-[
Om du menar vanligt färdigblandat våtrumsspackel så kommer det att spricka om du har det på golvet. Det är ett väggspackel. Du måste få stopp på betongen om du ska hälla den direkt i avloppet, därför föreslog jag ett lock. Tänk på att du måste få alltihop helt tätt, vilken metod du än använder. I avloppsröret som väl har förbindelse med andra avloppsrör kan det komma fukt som vill ut genom det avlopp du stänger igen och då måste det vara 100 % tätt annars kan det bli fuktskador under tätskiktet som kan mögla.