D
David: Fråga: Behövs det verkligen fuktspärr hela vägen upp till taket? Om man tittar på lägejheter är badrummet sällan kaklat upp till taket och jag undrar om de verkligen är "fuktspärrade så långt upp heller. Hur långt upp ska fuktspärren gå? mvh David
4 svar · 3,1k läst
E
Eklund: Har du använt någon fuktspärr då, mellan betongen och klinkersen??? Ja, jag vill ha golvvärme dels för att slippa ha elementet kvar i badrummet och för att slippa ha ett kallt golv....
5 svar · 3,2k läst
Sweli
Sweli: Var där typ en månad sen  :-/ Jag ska åka förbi idag och se om de har flyttat  ??? Senare idag: Jag åkte förbi. I den lokalen finns ett Zoo idag men vi frågade om dom hade flyttat och ja det stämde. Dom har behållit en lokal bredvid där dom har kontor men det var inte öppet. Tillverkningen har dom flyttat till Upplands Väsby men dom har inte riktigt kommit igån än. Det lugnade oss
11 svar · 10,9k läst
Sweli
Sweli: Det är rätt att man ska använda såpa för natursten. Jag pratade med en expert i området när han gick runt i mitt gamla hus och berättade vad för sort marmor eller granit jag hade i huset. Han sa att det bästa är såpa, aldrig "Ajax", "badrumsrengöring" eller glansmedel. För mera information, här hittade en bra sida om hur man behandlar natursten: http://www.landernas.se/s&u.html
10 svar · 5,3k läst
S
Sara: Ja, det blir skafferiet som rycker. Så det blir lite få skåp i köket tycker jag. Vi har ett vitrinskåp så det löser problemet :D Men jag tycker att det är värt att offra skafferiet för att få upp ugnen i vettig höjd.
7 svar · 2,9k läst
E
Edvin: [citat] Inga? Känns som nån börjar bli lite väl positiv förespråkare 8)
30 svar · 10,8k läst
L
Lill: Javisst är den snygg men hua så dyr...Man kan ju ha roligare för dom pengarna.... ;)
4 svar · 2,6k läst
orten
orten: Vårt är på cirka åtta m[sup]2[/sup]. Det räcker som arbetskök men man måste vara beredd på att förvara en del sällan använda grejer på annat håll i huset (och leva med matkällaren som skafferi). Lite större är nog önskvärt om man sitter med ett tomt papper framför sig...
13 svar · 10,7k läst
orten
orten: Vi håller på och ska välja inredning till diskbänkskåpet. Någon som har en åsikt om vad som är bästa sopsorteringssystemet? Tittade på Marbodals grejer igår men de såg ut att vara svåra att rengöra, och man slabbar ju en del just med sopor, kompost o dylikt. Lite för plastigt för min smak, också. Jag såg något system med rostfria sopbehållare i vintras men nu kan jag inte
0 svar · 2,6k läst
H
Hoffsan: Tack brorsan!
6 svar · 1,8k läst
Sweli
Sweli: Bor hemma gör bara vi 2 ;D ;D Du påminer mig om min dotter som tyckte att jag skulle skaffa mig en sportbil istället för en kombi som jag egentligen köpte. "Vad ska du ha en så stor bil till?" Vem tror ringer ofta och ber om att få låna min kombi när familjen behöver hämta en tvättmaskin eller något från bredgården? ;D ;D Hon har köpt sig en sportbil med plats för bara två och
42 svar · 8,0k läst
C
cattis: Bauhaus
0 svar · 2,6k läst
C
0 svar · 2,6k läst
B
BoByggarn: Det hittar du på välsorterade järnaffärer eller tex Bauhaus. Kärcher är ett bra märke. Värt att tänka på inför köpet är att välja en modell med högt ångtryck. Detta främst för att dessa håller högre kvalité. Jag har varit med om att lågprisvarianterna av ångtvättar gärna läcker, samt att de inte orkar värma upp vattnet tillräckligt mycket (under en längre tid).
2 svar · 4,7k läst
L
Lill: amen hallå...vad har du fått lärt dig om medeltiden :). "Perstorpsplatta" finns väl i hur många varianter som helst och är väl i stort sett detsamma som laminat och finns både i golv och bänk. Utseendet kan variera alltifrån enfärgat, mönsttrat till sten- och träimitation.
21 svar · 5,7k läst
B
byggherreNR1: Tyvärr har jag inte sett någon sådan, men vi ville ha en lite special, så vi gjorde egna lösningar. Jag tog kontakt med ett snickeri och gav dem ristningar, det visade sig bli bra pris. I badrum nummer 2 byggde jag själv en bäng som de skall kakla in, kostar inte heller något extra och vi hoppas det kommer bli fint. (hitttills är det bara gips)
0 svar · 2,1k läst
Sweli
Sweli: Så här kommer vi att lägga den på övervåningen: Värmeslingorna läggs direkt på golvspånskivor. Vanliga gipsskivor (13mm) läggs som remsor mellan rören. Sen spacklar man över rören med typ badrumspackel (vanligt cementbaserad). Det gör att hela golvet blir som en hel gipsskiva, därför behöver man inte lägga på en gipsskiva till. På detta kan man direkt lägga parkettgolv eller
8 svar · 4,2k läst
D
David: Jag såg några häftiga kök i Tyskland varav ett hade en bänkskiva av betong. :o Otroligt snygga. Vet någon om det finns en åteförsäljare av dessa i Sverige? mvh David
0 svar · 1,8k läst
L
Lill: Vi har siemens tvättmaskin o deras torktumlare och är supernöjda! Däremot har vi tyvärr valt elektrolux spis/kyl/frys/disk och sämre smörja går nog ej att tillverka även om man anstränger sig!!
3 svar · 3,4k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Hmm, har hört något om detta. En bekant köpte IKEA-kök, men valde att köpa annat märke än Whirlpool (stor tillverkare, minns dock ej vilken). Dock visade det sig att fästen mm inte var kompatibla!
4 svar · 2,5k läst
P
peterpop: Vilket skåp behövde ni såga i?
1 svar · 2,9k läst
M
mrx: Det är korrekt. Har du två tätskikt i väggen stänger du in fukten och det är inte så bra.
1 svar · 2,6k läst
B
ByggarBob: Om man bygger in sina vitvaror, hur gör man när man städar bakom eller servar?
0 svar · 2,9k läst
M
markis: [citat] Intressant... Har ingen som helst erfarenhet, men börjar genast klura på om det är bättre med kanter eller inte. Jag kan tänka mig att det kan bli bättre utan kanter. Man borde då även få luften utanför kåpan att röra på sig in mot fläkten och på så sätt fånga upp en större yta. Så tror jag! Någon som "vet"? ??? ;D
7 svar · 2,8k läst
MathiasS
MathiasS: Jag har valt att gå vidare med en annan leverantör, dock håller jag Invita för att vara en mycket seriös leverantör med förståelse för båda parters situation i en upphandlingsfas. Sådant uppskattar jag! Skälet till att Invita fick stryka på foten var helt enkelt att vi hittade luckor vi ville ha på annat håll.
2 svar · 5,2k läst
M
MC: [citat] Bra om man är rädd att bli inlåst :o Det ger mer rymd till bastun, tar bort "gå in i ugnen"-känslan. Vill du/ni vara ifred - lås dörren till duschen istället... :)
11 svar · 4,8k läst
A
annawb: Tycker jag ni gör helt rätt i!
6 svar · 2,9k läst
C
CaJa: Och jag vill sänka ner 2 tvättställ i en bänkskiva (som vi listar med samma skiva så den upplevs som grövre), samt ha 1 skiva en bit under. Där kan badlakan ligga, samt (snygga) förvariningskorgar. På listkanten fäster man några krokar och en avlång handdukshängare. En smal hylla en bit under spegeln, också med lite förvaringskorgar/lådor, samt några infällda spots som lyser
11 svar · 2,2k läst
Sweli
Sweli: Vi hittade en jätte bra och mycket billigare än alla andra i Bromma ;D Den har jätte många kakel och klinkers som är jätte fina.
9 svar · 2,8k läst
D
DoJz: Vårt kök är på sammanlagt 27 kvm och då har vi en köksö med spishäll och frihängande fläkt. Ön är 160 cm bred med det är inga problem med plats för varken matmöbler eller passage, vi har tom en fri yta i ena "hörnan" av köket. Tror att det har mycket att göra med hur planlösningen ser ut. Hälsningar
9 svar · 6,7k läst
L
Leif: Svenska Tylö är en stor leverantör en av de största på marknaden, av såväl vanliga bastuaggregat, ångbastu anlänggningar samt kring utrustning till detta. De har både färdiga ångbasturum i "byggsats" och mer skräddarsydda lösningar. www.tylo.se
0 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.