E
emyran: IKEA har en instruktionsvideo i ämnet.
2 svar · 2,0k läst
B
berglund: Tack för svaren, en fråga har jag dock obesvarad. Golvet som är av betong, måste det fuktspärras på andra ställen än i duschen och under badkaret? Det skall ligga klinker på betongen med el-golvvärme under. /Pär B
3 svar · 5,2k läst
F
frneh: Jag håller med dig, jag tycker också att man borde få välja vilken spiskåpa man vill! Vår köksleverantör (anvisad av husleverantören) säger att vi bara kan välja på ett fåtal modeller, frågar man varför så säger dom att det är de enda modellerna som är godkända av husleverantören, frågar man husleverantören så säger dom att det är de enda modeller sotaren godkänner,
2 svar · 1,2k läst
A
AneCha: Tack för era svar! Vi börjar med att ta bort mattan och kollar hur det ser ut under och sedan får vi se om det blir till att anlita hantverkare för att göra golvet...
4 svar · 1,1k läst
L
Lill: Med tanke på hur våra bänkskivor ( trä) ser ut  :P är jag benägen att hålla med Myran...
10 svar · 2,9k läst
D
David: Vill också gärna veta. Säljs bland annat av Kvik och de verkar vara riktigt billiga. mvh David
1 svar · 2,3k läst
S
Stefan: Hej och tack för svaren! Ok, låter ju inte så dumt. Vet ni hur själva gasolspisarna står sig i pris i jämförelse med vanliga hällar? Vad ska man tänka på när man kollar ute i affären? Hur är det med risken för gasutsläpp om en liten JR skulle vara framme och "råka" vrida på en knapp? Mvh Stefan :)
3 svar · 7,4k läst
L
Lill: Sitter det fast ordentligt går det bra...så sa vår "kaklare" som har är mycket duktig. Vi gjorde inte det av andra skäl men har däremot klinker på klinker och det funkar bra. Vi har kakel på kakel över en rad möntrat kakel som vi inte gillade. helt Ok och vi slapp ju kakla om hela då resten av utrymmet var snyggt.
2 svar · 1,4k läst
9
9ypzxv: Stämjärn, varmluftspistol och ett j-vla humör. Har själv gjort det.
3 svar · 1,6k läst
N
Nybyggare: Har egentligen inga fler anledningar än Kurre att komma med men nog är det vanligast att man sätter på väggen före golvet.
1 svar · 3,6k läst
J
Jani: Oooops, KVIK-priserna är nog i danska kr. Då den danska hemsidan (www.kvik.dk) hade samma priser på vitvarorna. Muliplicera med 1,25 (?), men priserna verkar ju OK iallafall. Köksfläkt Gorenje KD810 E Insel. Kvik: 4995 :- (vägghängd) 6995:- (frihängande). Vitvarumäklarna: 6320 :- (vägghängd) 8770:- (frihängande). Tvättmaskin Gorenje WA 120 (vit) Kvik: 5850:- Vitvarumäklarna: 6360:-
1 svar · 4,4k läst
G
General_Failure: Kolla om hustillverkaren inte kan tänka sig att ta köket från någon annan tillverkare (en del är flexibla och kan gå med på det). Hustillverkarna brukar ha kring 30% rabatt hos kökstillverkarna, något som kanske kan vara svårt att få som privatperson. Därför kan det vara dumt att välja bort köket och köpa det själv. Skulle inte det gå kanske du kan göra som så att du bara
2 svar · 3,5k läst
M
Marthin: www.skifferforum.se
7 svar · 2,2k läst
L
Lotta och Roger: Hej Billiga är Kvik, men hur är kvaliteén? Här har varit lite diskussion tidigare vad gäller pris - kvalite - livskvalite`. Med risk för att sätta igång något igen :-X så tror jag på att man vinner på att köpa kvalitet. Det håller längre. Jag känner att det lönar sig ex. att köpa en kvalitetsdörr med ganska lång garanti framför en billig med kort garanti, som slår sig...
2 svar · 3,7k läst
K
kubicon: Man tackar ! ;D Nu har två nya ställen att kolla. Keep it coming 8)
2 svar · 1,7k läst
T
tommy: Lux Element är bra men dyra, hittade ett annat alternativ som används också, kostar ca 1/10, se http://www.dorocell.se/plastolit/
2 svar · 1,4k läst
N
Ninni: Är det ingen som vet nå´t om märket ADMIRAL? Det är bauhaus som säljer av det märket. De har inbyggnadsugn och häll samt micro för inbyggnad, allt i rostfritt. /Ninni
0 svar · 3,1k läst
M
millface: Nu har vi varit där! Det var Malmökontoret vi var på. Vi följde era råd och valde en diskmaskin i arbetshöjd och skafferibackar som man drar ut. Det var hemskt svårt att välja allt, luckor, handtag, vilken sorts material det ska vara på arbetsytan... Det blev i alla fall massiva björk luckor med långa smala handtag och arbetsyta av laminat i ljusa färger.
13 svar · 1,9k läst
A
AndersG: Ikeas funkar hyfsat bra. Spara ofta för det kraschar litet nu och då. Hursomhelst så kan du "visualisera" köket. Sedan kan du gå med ritningen till en "riktig" köksplanerare om du vill. Dessutom ger dig IKEA-programmet en ungefärlig prisbild.
0 svar · 5,4k läst
A
ama: Hej! Har följt denna tråd under dagen och tänkt att om ingen annan hinner före så skall jag ta fram boken "Kakel och klinker" av Fred-Erik Syversen, Forum förlag när jag kommer hem. Väl hemma: "De länder i Europa som producerar kakel har enats om en gemensam europanorm som ger upplysning om kaklets kvalitet. Denna information finns på förpackningarna i form av koder. Koderna anger
13 svar · 2,8k läst
C
Carl: När det gäller badkar så är det badkarskanten som utgör områdesgräns: Område 0 är i själva badkaret. Område 1 gäller badkarsområdet till ytterkant. Område 2 gäller från ytterkanten (badkarsgräns) och 60 cm ut. Område 3 Är mellan 60 cm ut och fram till 2,4 m ut, därefter är det oklassat område. (områdena gäller till tak) Detta innebär således: Ingen
12 svar · 17,7k läst
D
DoJz: Är det annorlunda i källare? För vi våtrumsskyddade vår tvättstuga... I och för sig bara på golvet, men ändå.... Om man lägger klinker direkt på betongen och tvättmaskinen läcker, är inte det = med fuktskador?
6 svar · 3,0k läst
B
Balzary: Vi hade inte Zanussi, det var ariston vårt märke heter...
4 svar · 5,9k läst
K
kilroy: Tack! Ska kolla upp det.
3 svar · 6,4k läst
H
Hoffsan: Trender? Allt här i livet är väl en enda stor trend ;)
11 svar · 2,6k läst
M
Midas: Istället för vanlig duschhörna har jag nog tänkt att satsa på en sk massagekabin med ångbastu, massagestrålar, fotmassage, etc.. Någon som har några erfarenheter av sådana? Har endast sett två märken Westerbergs samt Tylö där den ena är mindre än halva priset av den andra.
0 svar · 1,3k läst
D
DoJz: Jag hoppas att jag inte missförstår "klintan" som nog menar klinker och inte kakel ??? , annars ser jag ingen vits att kakla bakom köksskåpen som då ändå får borras genom........ Däremot undertill kan varmt rekommenderas att lägga plattor (eller annat). Den lilla mängden som blir över leder knappast till några större besparingar, men däremot sparar den en del bekymmer om man nu
5 svar · 4,3k läst
D
DoJz: Ca 12 000 för följande: HTH möbel (vitt-standard), 90 cm handfat och en duschhörna.
2 svar · 2,8k läst
D
DoJz: Jepp, helt OK! Kul att fler har hittar märket som vi har förespråkat i flera år nu........ :)
4 svar · 2,4k läst
R
reef: Hej Vi moterade in 12V som vi köpte på Elkjedjan dessa var av Norskt fabrikat tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette men det borde finns där. DE var tillräkligt IPklassade och till ej allt för högt pris. Ca 700 3st med trafo. reef
3 svar · 5,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.