T
tomastiger: Jag har kollat på modellen: T750L på 810kg. Den kostar 25.000kr och enligt säljaren så är den fullt tillräcklig för en enplanare på 140kvm. Fördelen gentemot en vanlig braskamin är ju att den avger värme under åtskilliga timmar även efter att brasan har brunnit ut,
1 svar · 4,0k läst
L
Lind: Hmm, spelar du poker? I så fall vet jag en bra pokergrupp. Dom har gratis trätunnor...
2 svar · 3,2k läst
Sweli
Sweli: Tack Karl XII! Jag försökte hitta vilken koncern Gaggenau hade men finns inte på deras hemsida. Du har sååå rätt ;D Det var samma diskussion det var om köket, att någon påstog att alla använde samma Ikea skåp :-/
15 svar · 7,1k läst
Sweli
Sweli: Marge! fick jag tillbaka mailet, från "MAILER-DAEMON@asgard.pc.nu" med förklaring att mina MIME mail kunde inte tas emot :-/ Jag använder Outlook (är på jobbet) har du nångot annat adress, kan du skicka det via personlig meddelande.
24 svar · 4,3k läst
Sweli
Sweli: Såg i området att det finns några båtar som åker på is, kanske kan låna nån av dom. Fast som det ser ut blir det ingen is kvar tills vi flyttar in, då kanske ni kan simma eller paddla. ;D
26 svar · 20,0k läst
C
CC: Ok - då är jag med!
5 svar · 4,4k läst
Sweli
Sweli: Enl mig ;D Har haft redan en General Electric (Amerikansk) Det är den bästa du kan få. Har man råd skulle jag inte tveka. Grönsakerna och kött håller sig fräscha hur länge som helst, det har jag erfarat. Av dom Europa anpassad tycker jag att LG ser ut att vara bäst Energiklass A.(nu är jag ingen expert, bara användare ;) Det jag jämförde är bara dom som har både is och
3 svar · 3,7k läst
A
astia: såg jag i en tidning häromveckan men jag hittar inte tidningen. Är det någon som har en aning om var man kan hitta ett sådant. Runt och inkaklat i golvet.
0 svar · 4,3k läst
M
MartinH: Håller på att ordna det sista på vår VVS entrepenad inför husbygget i vår. Vi har blivit erbjudna ett bubbelbadkar av fabrikat "Pool Spa", modellen är Francja. Dessa kar tillverkas tydligen i Polen, men bolaget ägs av ett spanskt företag. Min fråga är om det finns någon här som har erfarenhet av detta fabrikat? Svensk grossist är f.ö Dahl och deras representant garanterade att
0 svar · 3,7k läst
S
Sara: Hej igen! Kul att ni oxå ska bygga Tor. God smak måste jag säga :) Det verkar inte vara så vanligt med Tor. Inte här nere i alla fall. Vårt hus byggs i mars så vi har inte bestämt än vilket kakel & vilka klinkers vi ska ha. Så vi vet inte exakt vad det kommer att kosta. Vi räknar med att badrummet inte kommer att kosta mer än 35000. När det gäller köket så har vi ett totalpris
5 svar · 3,3k läst
G
General_Failure: Vet inte alla mått men dörren måste vara minst 90 cm bred. Antar att den bredden gäller för resten av badrummet också.
1 svar · 4,1k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Ja så kan det ju onekligen vara. :( Dock kanske det är lättare att få med sig försäkringsbolaget om man trots allt kan visa kvitto från en hantverkare?
1 svar · 3,3k läst
Sweli
Sweli: Tack IngvarW för dina kommentarer om din erfarenhet. Vi hade hört från en försäljare att många som köper 2 och 2 som du gjorde, ville sen bara arbeta med induktion. Efter mycket frågande och jämförelse kom vi fram att om man köper en gasspis med el-ugn kostar samma sak som alla inbyggnadsdelar. Gas är det bästa man kan få för att laga mat, nr 2 kommer induktion och nr 3 vanliga
4 svar · 5,0k läst
KarlXII
KarlXII: Visst får du det. Det som krävs är att du isolerar röret genom väggen med minst 30 mm brandsäker isolering och förser ventilen på utsidan med en plåt för att förhindra att lågorna tänder eld på fasaden vid brand i imkanalen. Plåten ska vara minst 10 cm ut från ventilen på sidorna och undersidan och minst 30 cm ut från ventilen på översidan. Vidare måste du ha ett eldspjäll
0 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.