Jag vet..skoja bara ju.... :)
 
Jag var själv på den linjen, Fluffe. Min utgångspunkt var att ha induktion 80, grill och en dubbelugn från Bosch.
Det jag fick höra av dom vänner som har installerat grillen är att det blir lågor när man grillar kött, det ösar, och stänker hela diskbänken. Där åkte grillen :-/
Jag såg Ilves gasspisar och fastnade för dom. Du kan välja precis som du vill ha dom, med gas, häll, grill, stekbord, etc.
Man kan kombinera. Men efter att ha besökt butiken i Täby och pratat med säljaren valde vi till slut den som har gas och stekbord. Grillen rekommenderade han inte av samma orsak som ovan.
Den som har stekbord kan man köpa tillbehör och ha t ex en lång gaslåga för stora kastruller eller köpa grilljärn. Vi tyckte att det var den som gav mest möjligheter. Den är läcker och kostar som jag sade förr, inte mera än alla delar var för sig.
Hade jag inte hittat den skulle jag har valt förstås induktion.
 
  • Gilla
janan
  • Laddar…
;) Hm Sweli med all den där utrustningen kan du nog laga till världens middag. När blir det inflyttningsfest? Vi kommer ;D ;)
 
Efter allt man läser här, man kan verkligen undra när det blir :-/
Det vi vet är att ytterväggarna kommer andra veckan i Januari, jag skulle tro att det blir mars-april om allt går som det skall.
Hur lång tid tog det för Er att flytta in?
Blev eller kommer att bli inflyttningsfest? 8)
 
;D Flytta in å flytta in, vi flyttade in exakt på datum (juni) men när vi borde ha flyttat in vete sjutton, inflyttningsfest dröjer...
 
Då får vi se vem som har nöjet att bjuda först...
 
Vi blir nog aldrig klara....men inflyttningsfest måste det ju bli iallafall :D
 
8) Ser framemot en inbjudan, men du måste stoppa den i en flaska vet du... ;)
 
Vi har ju ingen sjötomt, men...
Eftersom Telia fortfarande kör med semaforer och röksignaler ute hos oss så kanske man kan få iväg ett meddelande till nån vid kusten. ;)

Eller brevduva kanske? ;D

Nej, vi har inget bredband. "Ingen utbyggnad är heller planerad" Morr.
 
Det är alltid för och nackdelar i att bo i stan eller på landet. Jag har Mälaren i närheten, kanske blir det flaskpost ;D
Men takfest blir det först om jag har förstått det hela rätt. Vi hade tänkt oss en julgran på taket, nu blir ingen tak till jul, ingen gran.
Ska jag placera den på grunden? och göra party där, då får jag kalla det för grundparty :-/
 
:D Ja eller ställ den på isen i mälaren så skidar vi över... Jag har många plankor man kan bygga skidor av!!
 
Såg i området att det finns några båtar som åker på is, kanske kan låna nån av dom.
Fast som det ser ut blir det ingen is kvar tills vi flyttar in, då kanske ni kan simma eller paddla. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.