J
joen1: Jag var i Tyskland och såg detta kök då ingick 2st 60cm höga skåp, 2st 120cm golv skåp, 2st 120 cm väggskåp, 1st 180 cm kyl och frys skåp samt en ö på 180x120. Detta var incl vitvaror kyl,frys fläkt,häll, micro, ugn samt diskmaskin från simens. Såg ut som på bilden men det var räflade luckor. 15000 euro för hela kalaset är det dyrt?
4 svar · 4,4k läst
H
HBK: Några erfarenheter gjorda av Kvik badrumsmöbler? De verkar överkomliga prismässigt, men hur är det med kvaliten?
0 svar · 2,3k läst
A
ama: Kakel och klinker finns i alla prisklasser, man kan hitta det som kallas standardkakel (ofta vitt, 20cmx20cm) från 79 kr/kvm (rea på Coop forum) till hur-många-tusenlappar-som-helst/kvm. http://www.sigro.se har lite kakel och klinker som man kan beställa via nätet och där ser man priserna på just de produkterna. Sedan finns det tusentals olika kakel och klinker att välja på, enda sättet
0 svar · 2,2k läst
T
Tumskruv: Nya hus står så mycket mera still än gamla, min grund är mer lik en stenmur är en betongplatta, så om någon har byggt i ett gamalt hus.
4 svar · 2,7k läst
N
Ninni: Tack för informationen,då vet vi att vi inte skall beställa från dem, tråkigt för din del som åkte dit :(
2 svar · 2,5k läst
C
cattis: Klinkers är snyggt själv ångrar jag att jag inte la klinkers eller plastmatta... men om man nu lägger plastmatta tycker jag det är asfult om den ser ut som klinkers... Det finns massor med snygga mattor som ser ut som mattor...
2 svar · 4,2k läst
C
cattis: Ha ha! Ja den var riktigt bra ;D
8 svar · 10,5k läst
Sweli
Sweli: Vi valde också bort köket och vitvarorna, det ångar vi inte. Väljer granit för det mesta och några detaljer i valnöt, som t ex bänkskivan mot matplatsen (det känns varmare). Vi resonerade så att köket är där man är dagligen mest i, det får kosta lite mer 8)
2 svar · 2,2k läst
Sweli
Sweli: Ögglan och kroken kan du "limma" ihop så att dom aldrig rör sig. Det är bara för utseendeskull.
7 svar · 3,0k läst
B
BoByggarn: Färgmodet ändras hela tiden, precis som övrig köksinredning, jmf tex rostfira "vitvaror" Ibland ska det vara ljust och iband mörkt och mustigt. Välj någonting ni kommer trivas med under många år. Tänk igenom färgmatchningen mot övrig inredning (väggbeklädnad, vitvaror skåpluckor etc. Tröttnar ni, går det naturligtvis att knacka bort kaklet och sätta dit nytt, men speciellt
1 svar · 1,9k läst
M
marge: Prova här: http://www.sigro.se/es_shop/index_nocache.html
0 svar · 3,1k läst
KarlXII
KarlXII: Oljar man stenen blir den lite mörkare..men vaxet är färglöst. Bägge metoderna fungerar så att man fyller igen porerna i stenen. Ingen aning om vad som är bäst dock...!
3 svar · 3,2k läst
Fasting65
Fasting65: Min redogörelse handlade mest om ägarstrukturer. När man sen börjar jämföra produkterna i de olika koncernerna blir det än mer komplicerat. I bland byter man bara emblem och vips är det en ny produkt (ex. Bosch/Siemens hällar). Andra väljer att lägga sina billigare maskiner på ett separat märke för att inte blanda lyxvaror med svenssonprodukter (ex. Whirlpool/Ignis på microugnar).
6 svar · 9,2k läst
MathiasS
MathiasS: Jag föreslår att du frågar om lov. Du kommer nästan säkert få till svar att det är ok så länge du garanterar att det utförs på ett fackmannamässigt sätt. Att göra operationer i våtrum utan föreningens medgivande är något som kan bli dyrt....
4 svar · 3,2k läst
yonna
yonna: Vad är det för gummiliknande refflade plattor man använder i badhusen då? Jag tänkte just på detta igår då jag besökte en sådan inrättning. Verkar vara hållbart till tusen och dessutom lätt att hålla rent när man betänker vad dessa golv får stå ut med. Det schackrutade golv jag näck trampade på var både varmt och behagligt ... ;)
2 svar · 6,1k läst
A
Annas: Hejsan, Vi har handlat diskmaskin från Elektrostore.se (för ett år sedan) och det har fungerat jättebra. Vi fick leverans inom tre dagar och en faktura på 10 dagar. Garantin gäller hos tillverkaren - precis som då man köper från butik. Man kan även åka och hämta grejerna själv om man bor i Stockholmsområdet. Deras telefonister är trevliga, kunniga och tillmötesgående - trots att
12 svar · 4,3k läst
A
ama: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1108631068;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,1k läst
S
Sara: Det gjorde vi men de gick knappt ner något i pris :( Så de förlorade en affär!
3 svar · 4,0k läst
S
Sara: Hej! Är det någon där ute som har provat ett Classica? Var det bekvämt :)?
0 svar · 3,4k läst
C
Conny_P: Kökskampanj på IKEA: http://www.ikea.family.ikea.se/ikeafamily/jsp/polopoly.jsp?d=229 /C 8)
0 svar · 3,9k läst
J
Jani: Ännu mer info finns här: http://www.almedalstragolv.se/produkter.html
5 svar · 3,8k läst
P
peterpop: Är inne på att handla ur Bosch vitvarusortiment till vårat kök. Det blir deras rostfria sortiment. Värt att putsas. Nån med erfarenheter?
0 svar · 2,2k läst
Z
Zeke: kör hårt....jag vill gärna höra om du tycker att det gör sig lika bra hos dig som hos Tina
3 svar · 2,3k läst
M
MK: Hej, I det hus vi ska bygga skall vi stoppa in en frukostbar i köket. Den stora stötestenen är hur hög baren skall vara och hur höga stolarna skall vara (sitthöjd). Mio har sin Ekerö stol som är 74,5cm med ett barbord på 100cm som känns rätt trevlig. Om man surfar på nätet hittar man att de flesta stolarna ligger på 80-83cm och barbord/ståbord landar på ca 110cm. Någon som har
0 svar · 21,7k läst
A
Annas: Vår köksleverantör sade att hos IKEA får man mycket och bra kök för pengarna - det är så man får jämföra. De kanske inte alltid kan erbjuda det "lilla extra" och om man vill ha massivt trä får man leta vidare. //Anna
2 svar · 4,1k läst
Fasting65
Fasting65: Thermex äger även "snikmärket" Selectro. Eftersom varje vitvarutillverkare även vill sälja till massorna så har de ofta en billig variant och en dyr variant. Det kan skilja detaljer såsom knappar/vred och andra yttre egenskaper. Kolla upp om Selectro har samma fläkt - då lär du spara lite slantar.
1 svar · 3,0k läst
L
Lind: Är det i så fall inte bättre att ha tvättmaskinen i sovrummet? Då behöver man ju inte gå så långt. Skönt att somna in till det hummande ljudet av torkskåpet.
3 svar · 2,6k läst
J
JB: Grazie!!! :D :D Lite kommentarer.... Avloppssil? Finns golvbrunn? >> Det var nog det vi tänkte på! Golvbrunn + sil(?) Fuktspärr är egentligen minst fyra poster: Tätmassa, rörmanschetter, brunnsmanschetter och skarvremsor. >> Ser man på! Mycket man inte vet som novis. Finns avlopp/vattenlås till tvättställ? >> Nope. List mot tak om ni inte kör kakel precis ända upp.
2 svar · 4,3k läst
KarlXII
KarlXII: Skönt att höra, jag tror att det flesta är så. Jag har spanat in en som heter IGF...ska ta och luska lite om den innan det blir affär.
18 svar · 6,4k läst
KarlXII
KarlXII: Det är samma, fast en annan diameter och med ytterrör. Kolla på Wirsbos hemsida....
2 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.