A
arneri: Jag har en liten ho ca 50 cm från spishällen. Homebutiken hjälpte mig rita köket och de sade inget om minimiavstånd från spishällen. Jag kan förvisso tänka mig att det inte är bra om man stänker vatten på hällen. Har man otur kan vatten rinna ner i hällens elsystem och i värsta fall bli elektriskt ledande, i bästa fall går bara spisen sönder. Jag tycker att en ho tillräckligt
2 svar · 2,4k läst
S
Sab: Har fått en offert med alla maskiner elektrolux från Elgiganten. Och med den rabatten vi fick så slår det Elektrostore. Kanske lönar det sig om man skall köpa enstaka produkter.... ???
3 svar · 1,4k läst
M
marge: Om ni inte har någon avloppsansläggning så börja med att kolla med er kommun om vilken typ av anläggning som är godkänd! Trekammarbrunn räcker verkligen inte i alla kommuner. Där vi bor krävs infiltrationsanläggning plus trekammarbrunn. I vårt fall låg grannens brunn för nära (kommunen kräver 60 m från vattentäkt), så vi fick godkänt att installera ett minireningsverk
4 svar · 3,6k läst
H
hedwig: Tack, tänkte inte på det ..... Att leta på bilavdelningen. Hedwig
2 svar · 2,1k läst
A
ama: Synd att ingen svarat på den här tråden, jag är också nyfiken på Svenska Badkar. Deras hemsida är inget att hurra för, det finns inget att titta på och inget har hänt på länge. /ama
1 svar · 2,2k läst
B
byggare_c: Kolla här, de har de flesta produkter (men om de är billiga eller dyra vet jag ej). Bör i alla fall ge en indikation. http://www.sigro.se
1 svar · 3,4k läst
C
Craxen: Vi har i köket o badrummet små kakelplattor 10,6 cm som sitter varannan ljusblå o varannan ljus rosa.. Inte den snyggaste kombinationen precis. Har vart ute o letat efter olika metoder o bli av med dessa o kommit fram till att det bästa vore att använda sig av ngn form av täck klistermärken. Men dessa finns bara på rulle o dom flesta är i olika mönster, hur lätt är det att passa
0 svar · 4,4k läst
L
Lotta och Roger: Hej! Ville bara berätta att jag kollat pris på Vedum basic serien. Det är då Vedum katalogen från Vedum och Rinkabyrör. Rinkaby är 4000 kr billigare på det som vi vill ha. rinkabyror.se Vill också passa på att rekommendera porslinstvättställ istället för gjutmarmor som blir mattare, och är svårare att få fint.
0 svar · 2,8k läst
B
BoByggarn: Känner inte till någon hörnspis, men det finns säkert. Min gissning är dokc att en dylik är mycket dyr, pga de små voöymerna för dessa. Däremot kan ni ju montera in en vanlig "fyrkantig" häll och ugn i hörnet, genom att låta bänken gå runt hörnet och ha ett större djup på denna för att få plats med hällen.
1 svar · 2,6k läst
A
ama: Gick igenom posten hemma och såg att Coop Forum har någon extrarea av kakel och klinker just nu. Verkar vara rea för att de skall rensa lagret på kakel och klinker som tidigare varit lockvaror. Äsch, att jag inte tog med reklamen, jag tror det var rätt många tiotals-% rabatt på sådant som från början var kanske 59 kr/m2. Nu vet jag ju att Nettan frågade om priser på nätet, men
1 svar · 2,4k läst
A
anette_jonas: Här kommer några länkar som man kan kolla in och få tipps på badrummet http://www.lvbimport.se http://katalogen.sunet.se/kat/business/corporations/building/furnishing/bathrooms
1 svar · 1,3k läst
K
klint: Skulle också vilja se hur det ser ut på bilden,
5 svar · 1,5k läst
K
klint: Vi har tagit 5x5 mosaik i köket, det är supper snyggt och man lägger märke till den direkt
2 svar · 2,2k läst
E
Eld: Enligt min erfarenhet sitter inte färg särskilt bra på klinkers. Det är början till slutet för golvet. Det kan gå att nya klinkers ovanpå de gamla om det inte bygger för mycket.
0 svar · 3,5k läst
Abuquir
Abuquir: Hej Annie! Jag gjorde om vårat badrum i höstas och då kaklade jag golv och väggar. Vid duschen var det lite hörnen och så, men det finns plast/ metall lister med rundade hörn som är lätta att använda och det blir snygga övergångar. Vårat badrum var/ är ca 10 kvm också. Vi fick tag på ett snyggt och billigt kakel, men det räckte inte till hela badrummet. Så vi fick bryta av med
1 svar · 3,2k läst
T
tillbyggare: Hej! Vi har tänkt lägga värmegolv i köket, när vi ändå skall renovera köket. Det befintliga golvet är en plastmatta som jag skall riva ut, och jag antar att det kommer att finnans limrester kvar efter den på betongplattan. Måste man ta bort dessa limrester innan man lägger ut slingorna? och i så fall hur får man bort dem? Brukar man lägga värmeslingor under köksskåpen med?
0 svar · 3,8k läst
M
Midas: Köpte en liten mindre variant för ca 700sek på bauhaus eller om det var rea just då (brukar vara det med jämna mellanrum) Har sedan dess gjort 2 badrum, en tvättstuga och två kök. Den har verkligen betalat sig. Litet sågbord med diamantkapklinga i vattenbad.
1 svar · 1,5k läst
F
FredrikB: eller på http://www.golvteamet.se/Display/kakel.html
2 svar · 3,1k läst
D
DPVR: Hej! Visst får du ha flaskorna inne i huset men tycker det är en braide att göra ett välisolerat litet föråd till dom ute eller i anslutning till huset... Har gort många sådanna och resultatet blivit mycket bra! Se till att det fins avstängnings ventil nära tuberna ( ev när röret kommer in i huset ) det är bra att kunna stänga när när gasen inte andvänds ;) rördragningarna ska
2 svar · 2,6k läst
A
Annapanna: Ikea har en vit lucka som är nästan identisk med Tibros lucka Karla. Jag skulle ta den om jag ville ha ett vitt kök med stil för väldigt lite pengar (förhållandevis).
13 svar · 1,8k läst
E
emyran: [citat] kikaren i bakfickan gjorde nog sitt till oxå... ;)
5 svar · 2,6k läst
MathiasS
MathiasS: Ungefär som marbodal. Billigare än ballingslöv, dyrare än ikea..... :)
1 svar · 4,6k läst
S
Staffan56: Jag växte upp på landet med ett stort lantkök och vedspis förståss. Nu när vi skall bygga nytt så funderar vi på att sätta in en vedspis och jag undrar nu om någon här har gjort det redan och vill dela med sig av sina erfarenheter?
0 svar · 4,7k läst
KarlXII
KarlXII: [citat] Nä, det kan antagligen bli en verkligt skrämmande upplevelse att "peta gubbe" när man ser bitmärken i det rostfria stålet.  ;)
9 svar · 33,3k läst
N
Nybyggare: Nu finns det åter lite bilder på plats! Tack klint för tipset på webplats.
10 svar · 2,7k läst
E
ershagen: Någon som har någon erfarenhet av Geysir? Är det lätt att installera själv eller bör man anlita en rörmokare?
0 svar · 2,1k läst
K
kubicon: [citat] Ursäkta en liten miss, :-/kollade hemma och ovanstående priser var utan moms. Kakel killen är en som jag känner sen tidigare så det kan nog vara lite " kompis pris ". Ursäkta röran jag kanske ställde till. Kubicon
12 svar · 2,2k läst
C
Craxen: Som dom flesta vet så låter ju ett bubbel kar en hel del när pumpen kommer igång.... Är det ngn som har ngn erfarenhet av att kanske sätta den i ett annat rum, eller special isolera den ?
0 svar · 1,9k läst
S
snackabo: Snyggt!!
11 svar · 2,9k läst
L
Lill: Jag köpte en tidning som hette "Kök & Badrum" eller nåt sånt. Härliga bilder som gav massor med inspiration... :)
3 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.