Jag använder ugnarna nästan dagligen.
Gratänger, bröd, pommes frites, stekar, grillar kyckling, etc.
ÖH! ingen hälsokost där inte ;D
 
Sweli skrev:
Hur ofta lagar du mat KarlXII ?

Om du gör en stor stek i ugnen så får du inte så mycket plats för annat.

Bjuder du bara på bullar förstår jag att flera plåttar går in  ;D ;D
Du vet väl inte hur stor ugn jag har? ;)

Nä, det kan jag säga, det är inte varje dag jag brassar en så stor stek att jag inte får in annat i ugnen...
Den här har vi:
http://www.gaggenau.com/US_en/a_2_3_1_1.do?contentId=967879&protocolName=EB 290
 
Den var väldig snygg!

Jag bara skojade, det jag menade är att när man vill laga flera rätter blir det svårt med bara en ugn.
 
cattis skrev:
ÖH! ingen hälsokost där inte  ;D
Men det är ju hälsokost!

Till gomens och själens hälsa ;D ;D ;D
 
Sweli skrev:
Men det är ju hälsokost!

Till gomens och själens hälsa  ;D ;D ;D
go sweli GO :)
 
Själv håller jag på å svänger ihop en tre-rätters middag a la sweli... å tänk min enda lilla stackars ugn räcker :D. vilken tur!
 
Jag håller med dig sweli och hade min man fått bestämma hade det blivit största möjliga 150cm Illve med en 90 och en 60 ugn. Nu tycker inte jag att ekonomien tillåter detta utan det lutar åt samma som din, dock vet jag inte vilken variant ännu. Är den med stekbord att föredra?
Jag hade velat ha en med gjutvärmeplatta men den finns bara from 120cm och den är dubbelt så dyr som 100cm. ???
 
Iza skrev:
Jag håller med dig sweli och hade min man fått bestämma hade det blivit största möjliga 150cm Illve med en 90 och en 60 ugn. Nu tycker inte jag att ekonomien tillåter detta utan det lutar åt samma som din, dock vet jag inte vilken variant ännu. Är den med stekbord att föredra?
Jag hade velat ha en med gjutvärmeplatta men den finns bara from 120cm och den är dubbelt så dyr som 100cm. ???
Hade jag fått välja och inte sambon varit emot hade jag valt också den som är 120-150cm.
Vi diskuterade länge med säljaren i Täby om dom olika spisar.
Han sa att den bästa och mest praktiska var just den med stekplatta i mitten. Man kan ta bort plattan och sätta ditt en G/092/81
Galler till brännare med stekbord
Då har man plats för stora avlånga kastruller., typ fiskgrytor.
Sen kan du ha en räfflad stekplatta när du ska steka/grilla kött.
Du kan sätta en ångkokare på den platsen.

Den har flera variationer än dom andra modellerna.

Därför valde vi den med en del tillbehör.

Min rekommendation, om du har tid gå ditt och kolla själv innan du bestämmer dig.
 
Och det sägs att bara män behöver penisförlängare....? ;)
 
Hmmm.... får tänka på saken ;D
 
KarlXII skrev:
Och det sägs att bara män behöver penisförlängare....? ;)
Eller en "liten" familj på 13 personer ;D ;D
 
Och alla bor hemma förmodar jag....?
Inte det. ;D

Det är samma fenomen som att vi män behöver sjusitsiga jeepar..... :)
 
Bor hemma gör bara vi 2 ;D ;D

Du påminer mig om min dotter som tyckte att jag skulle skaffa mig en sportbil istället för en kombi som jag egentligen köpte. "Vad ska du ha en så stor bil till?"

Vem tror ringer ofta och ber om att få låna min kombi när familjen behöver hämta en tvättmaskin eller något från bredgården? ;D ;D

Hon har köpt sig en sportbil med plats för bara två och en ICA kasse :-/

"Fenomenet" verkar vara också kvinligt 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.