Z
zLORFiNk: Tack!
3 svar · 3,5k läst
Z
3 svar · 3,5k läst
C
chef: Mitt garage byggs utav en firma som heter MA Bygg&VVS. Är helnöjd med de grabbarna. Rekomenderas varmt. Mvh
4 svar · 3,5k läst
D
designingenjor: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1100878987;start=0]Inredning[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,7k läst
T
TB: Arvidssons har en variant på 24kvm. www.arvidssonssnickeri.se
3 svar · 8,8k läst
F
fridasven: Vi har beställt ett garage från Björklidens och jag vet att det kommer i monteringssats. Plattan har vi fixat genom ett annat företag så den slipper vi göra själva. Är det någon här inne som har byggt ihop ett sånt garage? Vet ni om det är svårt? TAcksam för tips som kan vara bra att tänka på :D MVH Frida
0 svar · 4,4k läst
GoForIt
GoForIt: Japp, det är tänkt att det skall bli en vägg med glasbetong vid duschen. Får se hur det går med bastun. Hade tänkt göra en hörnvariant på bastu, och om möjligt sätta en stående rad med ett glasbetongblock på var sida om dörren för att få in mer ljus i basturummet. Hittade en broschyr på Coop Forum om bastu i helgen, som gav ytterligare fart på fantasin..
9 svar · 6,0k läst
E
El_-micke: kika in http://www.wepart.se/carport,trappa,_uterum.htm
1 svar · 5,4k läst
P
PS: ;D Om du ska ha vatten i garaget så får du kolla upp om man får ha golvbrunn, jag har hört att det är förbjudet att bygga golvbrunn i garage nuförtiden
7 svar · 6,3k läst
D
Dicken: Så kraftigt drag är det inte på fläkten att den skulle driva upp damm. Man får lite bättre spridning av värmen. 8)
1 svar · 3,1k läst
EB
EB: I mitt renoveringsobjekt har det funnits en lukt sedan länge (50-60 talet) som inte har varit så trevlig. Nu har vi rivit ut all vägg- och takpapp med åtföljande "äckel" (mest agnar blandat med musskit, säckvis) och lukten börjar försvinna. Så det kan nog vara mycket olika som luktar i gamla hus. I vårt fall kan jag inte tänka mig att uppvärmning hade hjälpt. /EB
5 svar · 4,2k läst
M
Modo: [citat] Ja det är väl ungefär så jag tänkt för att kunna dra nytta öv utrymmet så mycket som möjligt. Det känns i och för sig lite "halvgjort" med masonite men den är ju enklare att jobba med och dessutom lite flexibel. Man kan ju täcka resp skarv med list. Kanske kan gips vara ett alternativ. Den är ju lätt att skära ut och forma i kanterna. :-/
3 svar · 4,0k läst
M
Mickelin: Hej! Bilder hade varit jättekul! Jag skall bygga helt nytt, antagligen i lättklinkerbetong. 4 eller 5 boxar. Allt utom stalldörrar och boxdörrar kommer vara i betong. Det skall vara utgång till egen hage från varje box, alltså typ engelsk halvdörr, med öppningsbart fönster och trädörr. Som jag tänker nu så kommer det att bli ett loft, där hö och spån kommer att förvaras. Jag
2 svar · 4,3k läst
F
FREDRIK_E: Jag gjorde precis samma sak i mitt tidigare hus, utförandet var inget problem men någon jättenytta upplevde jag inte att det gjorde.
0 svar · 3,9k läst
S
swede: www.friggeboden.nu
3 svar · 7,4k läst
G
gasoliner: Tackar XII:an!  :D blir som jag tänkte alltså. Tänkte sätta 100 i väggar och 200 i tak Borde välan vara tillräckligt? Bor i Karlstadstrakten. Ventiler i varje hörn uppe vid taket tänkte jag ha.(1 med fuktstyrd fläkt) stötte på vatten då jag grävde för avloppet i garaget, kanske läge att lägga en dränslang bredvid avloppet? EDIT: Det blir ingen dränslang, är grundvattennivån
2 svar · 8,3k läst
U
Ubbe: [citat] 4m blir lite halvtrångt om man har tänkt sig att kunna meka med en bil också :'( Men som sagt det finns gott om plats för en utbyggnad av ena långsidan. [citat] Stolpar mitt på golvet vill man aldrig ha. Mitt tipps är att bygga bort den, dvs "avväxla" stolpen genom att sätta en kraftig balk istället. För någon vacka sedan besökte jag ett liknande projekt där det
8 svar · 3,5k läst
M
markis: Vi har måst bygga garaget som en brandcell då den är vidbyggd med huset. Det är dubbelgips i taket enbart. Eventuellt fönster är med trådglas. Dörr är "vanlig" klimatdörr, dvs ytterdörr.
4 svar · 6,1k läst
M
muppen: det andra , tror jag... ;D ;D ;D
24 svar · 5,7k läst
M
muppen: Hoppsan, nu frågade jag firman i tråden, de kunde göra samma garage som jag vill ha 150000 kr billigare än vittjärvshus, så det blir nog så i kontraktet, garagetfrån annan entreprenör.
5 svar · 6,0k läst
S
swede: Hej Du får sådana ritningar gratis på Bejers ;)
1 svar · 12,5k läst
G
gluecifer: Justja, såna finns ju ! Hade inte en tanke på den typen av plintar ;)
2 svar · 5,8k läst
O
Olfe: låter vettigt. Jag har också 120 mm i väggarna och det ska bli 145 mm i taket, funderar dock på att lägga på 50 mm extra. Egentligen skulle man säkert behöva ha 250 i taket, men man vill ju inte förlora "hela" vinden. Sedan är vi ju tillbaka till hur bra portarna är isolerade...
12 svar · 7,0k läst
D
Danbie: Jag är helnöjd med min car in port. Som jag skrev tidigare så är den enkel att sätta upp och ingen klämrisk att tala om heller. Bra om man har småbarn. :D Jag satte upp min port själv på ett par timmar. Jag behövde endast hjälp med att hålla upp portbladet medans jag skruvade fast det i övre fästet. Som sagt jag är supernöjd :) :) :) Mvh Daniel
9 svar · 10,1k läst
M
muppen: varför ska du ha platt tak? ???
1 svar · 4,4k läst
D
Dicken: Jag valde 5 x 8 med porten på 5 m sidan ut mot kanten och sedan vanlig dörr bredvid längst ut. Funkar skitbra.
0 svar · 3,2k läst
A
aromata: Vilken tjocklek på isolering ska jag använda i friggebod som i princip inte ska användas mer än som gäststuga men kan kommma att användas lite mer av ev. "utflyttande" tonåring? Om jag har en oisolerad bod som jag vill isolera, är det okey att strunta i luftspalt mellan vindpapp och ytterpanel? Om inte, hur skapar jag lämpligast denna luftspalt utan att plocka bort ytterpanelen? Befinner
0 svar · 3,0k läst
galento
galento: p.s glömde skriva att under baracken sitter en rejäl ram av u-profil.
1 svar · 5,1k läst
T
Tommy_S: Varför envisas folk med fuktspärr i bastur? Kolla på panelen, brukar den mögla av fukt eller torka och spricka sönder?
5 svar · 29,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.