JoakimJohansson skrev:
Vart var poolen?
Möjligen "på ritbordet". Men troligen vinterförvarad - under det egendomliga trädäcket,
 
Mikael_L
MRK skrev:
Vad ska man kalla denna stil? Plåtskjulsromantik med industriell touch? Sju miljoner för att bo så här?

[länk]
Jag tycker det var rätt coolt, trots det svårsmälta intrycket. Inget lättflörtat hus det där. :)
Relativt konsekvent utfört också.

Jag kommer osökt att tänka på brutalismen, även om jag inte har en aning ifall det där huset kan klassas in där ...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Man lutar säkert upp trallen mot huset och får sen tillgång till poolen under. Samt att det blir mörkt i sovrummet.
 
Konstigt att inga tavlor sitter uppe på väggarna, de är "bara" lutade mot väggen......

Eller är det det "senaste" med tovlor stående på golvet......
 
roli skrev:
Konstigt att inga tavlor sitter uppe på väggarna, de är "bara" lutade mot väggen......

Eller är det det "senaste" med tavlor stående på golvet......
De skall ju sälja huset.
Vill väl inte borra massa hål i plåtväggarna då ju.
Kunde kanske satt upp konstverken med häftkuddar förstås...
 
KnockOnWood skrev:
De skall ju sälja huset.
Vill väl inte borra massa hål i plåtväggarna då ju.
Kunde kanske satt upp konstverken med häftkuddar förstås...
Magneter.... :)

Var nog det konstigaste i denna tråd hittills. Ibland reagerar jag på att hus har stora fula tak, men detta är ju bara ett stort skevt tak! 3-åriga sonen som var arkitekt?
 
raveper skrev:
Man lutar säkert upp trallen mot huset och får sen tillgång till poolen under. Samt att det blir mörkt i sovrummet.
Ser tungt ut med någon slags stensättning mitt i trallen :/
 
Inte vet jag, hur de tänker där nere i Skåne..
 
CruZer skrev:
Som en liten del av Frankrike
Skirhultsvägen 57
Oj, då!
 
CruZer skrev:
Som en liten del av Frankrike
Skirhultsvägen 57
Hoppas för köparens skull att landhöjningen tar ut växthuseffekten. :) Nu var väl iofs detta vid en insjö men man får hoppas att vattenståndet är stabilt, annars skulle det lätt kunna bli lite väl sjönära.
 
ullberg
Jag borde hata det som ett löjligt kitch-objekt, men på något sätt blir jag lite tilltalad av att det är så bonkers, och på rätt sida stan dessutom!
 
CruZer skrev:
Som en liten del av Frankrike
Skirhultsvägen 57
Grymt coolt hus. 4.8M kronor för det, känns som att produktionskostnaden borde varit betydligt högre?
 
ullberg
Det är väl inte uppenbart att man ska få tillbaka alla pengar från ett husbygge, att det varit så i stora delar av Sverige en ganska lång tid är väl i så fall anomalin. För ett så "speciellt" ställe som kanske inte tilltalar så många köpare är väl det extra extra troligt att man inte får tillbaka allt om man inte hittar den perfekte köparen...

notera också:

Prospektet skrev:
Ägaren [...] säljer fastigheten då hon kommer vara mer av årets dagar i Frankrike. Under framför allt sommaren kommer hon längta tillbaka till den vackra miljön kring Skiren och underbara solnedgångar över vattnet. Därför har hon låtit uppföra ett litet hus på norra delen av tomten, utan fönster mot villan och med helt skyddad miljö norrut kring huset. Denna del kommer hon ha kvar med nyttjanderätt (se situationsplanen). Den nya ägaren av fastigheten kommer endast att se en husgavel på berget. Det lilla huset om 40 m² är så placerat så det inte skall störa miljön kring villan. Det finns ingen insyn från något håll. [...] tror sig vara här under några veckor då och då och hon håller en tyst och hänsynsfull profil.
Lite oklart beskrivna villkor i denna nyttjanderätt men det torde hur som helst vara en högst värdeminskande faktor, dessutom verkar enligt ritningen hennes nyttjanderätt omfatta typ hälften av den bara 900m2 stora tomten...

/U
 
CruZer skrev:
Som en liten del av Frankrike
Skirhultsvägen 57
Säljs huset inklusive inredning?

Den största delen av charmen ligger väl i gyttret av inredningsdetaljer, som är så långt från IKEA som man kan komma.

Det får mig att minnas den månad jag tillbringade i Sanary-Sur-Mer i min ungdom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.