Hej funderar på att köpa DeWalts nya 18V XRP kit med 5 verktyg och har kollat upp priserna i USA då dollarn är låg :) Priset på amazon är ca 600 dollar, dvs under halva priset oavsett om man åker på moms eller inte... ok blir väl en del frakt oxå misstänker jag. Antar att jag får köpa en ny laddare hemma då de amerikanska inte fungerar här men batterierna skall väl vara samma :)

Någon här som har erfarenheter av att handla batteriedrivna verktyg från usa/amazon?
Tips/tankar/varningar?

Hur väl fungerar tex returer, garantier och sånt? Betalar normalt sett gärna lite extra för att ha någonstans att slå näven i bordet, men när priset är över det dubbla i sverige......

Mikael

ps hittar bara 2.4Ah kittet i USA och inte 3.0Ah ?
någon som vet varför?

När jag letade grejor så sålde inte företagen som är ansluta till Amazon till Europa.

Däremot säljer www.woodworker.com till europa. Jag har köpt spikpicka därifrån.

Det finns nån mer som exporterar - nån på forumet vet vilken.

Tackar... Amazon.com säljer inte till Europa?! >:( Suck! allt detta prat om gränslös handel... jag trodde DVDhandelns regioner var en avart och så verkar det vara lika för andra varor. Tja visserligen blir det inte lätt att vara återförsäljare med internet men att ta över dubbla priserna? Nej tack!

Tack för tipset pom woodworker men dom verkar tyvärr inte ha kombipaketen får hoppas på att någon hade den andra adressen.

Kolla även på Ebay i England.
www.ebay.co.uk (sök på Dewalt)
Brukar finnas ett stort antal Dewalt prylar.

hej jag kollade på www.woodworker.com och ittade 114-158 - Model DW5KIT-2 för 579 dollar. om du ska beställa så säg till mig jag tar oxå ett kit så delar vi på frackten, jag bor i Norrköpings regionen..

jag blev nog lite väl ivrig när jag såg priset, jag säkte på forumet och det visade sig att frakten blev dyr, men du kan ju hör av dig om du får ett komplatt pris, då jag knapt kan skriva på svenska anser jag det som väldigt krongligt att maila och fråga på engelska.. ;)

Jag beställde DeWalt från www.toolsplus.com igår och de har mänskliga fraktavgifter ($51.80) för UPS Expresspost 4-6dagar.

Tack för de många svaren  ;D men det finns ett par svårigheter.

1# För det första gäller det att få det nya kittet med alla verktygen i XRP utförande, många träffar har varit det gamla där bara slag/borr/dragaren är XRP (DW988 ) sen gäller det att få till sticksågen rätt då den gamla (dw933) är värdelös (bladfästessystemet) och det måste vara den nya (dw330)

2# Andra problemet är att jag hellst vill ha 3.0Ah batteriversionen (DC5KITB) och inte 2.4Ah versionen (DC5KITA) antar att det bara är batterierna och ev laddaren som skiljer så jag kan nog köpa extra 3.0Ah batterier. Men B lådan verkar inte finnas "där ute", endast A lådan som jag hittar?

3# ebay.co.uk  wow första gången jag var på ebay, tala om stressmoment, hittade lådanA visst, hade 40 s på mig att bestämma mig.... ett till 18 minuter att bestämma mig.... ;-) men samma säljare skall nog ringa dom och kontrollera innehållet.

4#maxiaxen självklart kollar jag upp en låda till dig oxå, norrköping är ju inga problem bussgods är väldigt billiga :)

Lådan skall alltså innehålla XRP versionerna
DC988  slag/borr/drag  XRP    (inte 987, ej slag)
DC380  tigersåg XRP
DC330  sticksåg XRP               (inte 933, dåligt bladfäste)
DC390  cirkelsåg XRP              (inte 936, ej std.klingor)
DW919 arbetslampa               (xenon, +extralampa)

DC933
http://62.146.25.231/products.asp?l...&hierarchyID3=22&bucketid=1&sid=1

DC330
http://62.146.25.231/products.asp?l...&hierarchyID3=22&bucketid=1&sid=1

Jesca_j, $52 för under en vecka låter underbart då jag gärna vill ha lådan detta året.

Suck din leverantör verkar oxå ha en uppblandning av versioner (KITA, KIT-2 etc), skulle du kunna kommentera här i forumet vad din låda innehöll och vad slutpriset blev till slut när den ramlar in? :)

Varför mailar du inte onlineshopparna med dina önskemål. Har de inköpskanal till DeWalt så är det ju inga större problem för dem att kränga det du vill ha.

Tack för tråden immobil men varför hittade jag inte den själv ??? hittade en tidigare om 110/220 frågan men inte denna tråden? Blir trådar för gamla för att listas och man måste använda sökfunktionen (som jag just hittade)?

Visst kan jag maila/ringa internetshopparna, skall göra det men behövde reda ut exakta modellnummer först, vilket jag nu (som ni märker) lyckats lista ut.

USA problem, 3.0AH är förutom att de ger 25-50% mer kräm än 2-2.4Ah även miljöbatterier vilket dom amerikanska inte är.
Visserligen skall jag köpa extrabatterier ändå (3.0Ah DE9039, 1200SEK!) och och med en trafa till den amerikanska laddaren kan jag ladda dom oxå (eller via en ny 1h-billaddare DE9112, 850SEK)

USA problem, garantier? ok dewalt har bra egna garantier men viktigt att jag kan lämna in verktygen hos svensk auktoriserad service och inte behöver skicka dom till USA för service (1 års fri) eller reparation.
Ni som köpt från USA, vad är era erfarenheter?

ps
Ringt på leverntörerna i Göteborg, från 7900 till 11450 ex moms, tala om skillnader... >:(

ClasseClas
Nu är det gjort :surprised: det blev Ebay UK faktiskt , får väl ta en Ryan Air biljett om jag skall klaga....
jävla affärside, hjärtat började faktiskt slå fortare..... 8)

Den nya sticksågen finns inte US så jag kom på följande ide istället. Köper sticksåg i sverige, 3500 för sticksåg med 2 batterier och en laddare. Skall jämföras mot att löst köpa 2 extra 3.0h batterier och en svensk laddare för ca 2700.... (ex moms)

Återkommer med en detaljerad succe eller en katastrofrapport.... ::)

I Fredags kom min DeWalt som jag beställde från www.toolsplus.com

Döm om min förvåning när jag inte behövde betala varken tull eller moms! :D

Expressfrakt med USPS kostade $51 inklusive försäkring och frakt från dörr till dörr.
Dollarkursen blev 6,73sek när pengarna drogs från VISA-kortet.

Jag kan verkligen rekommendera Toolsplus! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.