12 383 läst · 24 svar
12k läst
24 svar
Självrengörande glas
Sida 1 av 2
Satsa pengarna på det nya självrengörande glaset från Pilkington istället för skottsäkert glas.
Ganska smuttigt faktiskt, speciellt om man har fönster som är svåra att komma åt. Man ersätter bara ytterglaset i isolerglaskassetten med det här glaset. OBS:du kan bara få det när du beställer nya isolerglas.
http://www.pilkington.com/international+products/activ/sweden/swedish/default.htm
Ganska smuttigt faktiskt, speciellt om man har fönster som är svåra att komma åt. Man ersätter bara ytterglaset i isolerglaskassetten med det här glaset. OBS:du kan bara få det när du beställer nya isolerglas.
http://www.pilkington.com/international+products/activ/sweden/swedish/default.htm
Det skulle jag vilja ha ;D ;D det värsta jag vet är att tvätt fönster :-/
Men då måste du beställa hela fönstret av dom ???
Det går bara att kombinera med deras isolerruta.
Vet du vad det kostar ??? skulle vara intressant att veta...
Men då måste du beställa hela fönstret av dom ???
Det går bara att kombinera med deras isolerruta.
Vet du vad det kostar ??? skulle vara intressant att veta...
Jag såg en "själrengörande" toalettstol på den lokala bygghandeln. In princip skulle ingen skit kunna fastna på/i den. Ska man ändå bränna alla sina pengar...
Jag frågade tanumsfönster om de kunde utrusta sina fönster med Pilkingtons glasrutor.
Fick till svar att de arbetade med Saint Gobains produkter som beräknar lansera sina självrengörande glas i april 2003.
Verkar som det inte kommer vara så ovanligt att få sådana typer av glas inom en snar framtid mao...
Fick till svar att de arbetade med Saint Gobains produkter som beräknar lansera sina självrengörande glas i april 2003.
Verkar som det inte kommer vara så ovanligt att få sådana typer av glas inom en snar framtid mao...
Man blir ju lite misstänksam när dom på sin hemsida skriver att glasen tål att sköljas med vatten och att torkas av. Varför lixom?
Men det kan jag svara på själv för det stod oxå att det bygger på att det regnar på glasen lite då och då.
"There´s no such thing as a free lunch." ...eller hur det nu var.
Men det kan jag svara på själv för det stod oxå att det bygger på att det regnar på glasen lite då och då.
"There´s no such thing as a free lunch." ...eller hur det nu var.