Hej! Någon som har erfarenhet av denna? Bra/dålig? Tyckte det var ett bra pris, 4000:- tänkte ha den mest för hobbybruk, gör en del skärbrädor!
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Välkommen till forumet!

Jag beställde precis en Jet jwp 12 från Axminster,co.uk utan att ha testat den, men

  • Jet har ett gott rykte på många håll
  • Jag har läst en del recensioner av den och den verkar ok
  • Den heter inte Mecc, Cotech eller biltema :) och jag tror mellanskillnaden i kvalitet mellan denna och de flesta kinavaror mer än väl överträffar mellanskillnaden i pris.
  • Jag tror den funkar utmärkt för en hobbypulare som jag
.
 
Tackar! Okej där ser man. Hur mycket fick du ge för den där? Ja men jag tror också det är en helt okej maskin. Dewalts kostar ju 8000:- , är inte så sugen på att lägga dem pengarna. Det kan ju inte skilja så mycket i kvalité på dem.
 
P
Jag gav 4 000 inkl allt. När jag sökte i Sverige hittade jag den inte under 4 800.

Jag har läst en hel del forumtrådar via google och slutsatsen verkar vara ätt Dewalt och Makita ger de bästa resultaten och är lättast att ställa in. Men den här verkar vara en bra kompromiss = tillräckligt bra för mig. Vi får se om ett par veckor när jag hunnit testköra lite.
 
P
Det var den billigaste jag hittade i Sverige. Observera att priset är ex moms, med moms hamnar du på 4 875 kr.
 
  • Gilla
chrillae
  • Laddar…
P
Jag har fått och packat upp hyveln.

Frakten från England med TNT var en positiv överraskning, bra bemötande från kundtjänst och föraren. Jag beställde från Axminster den 7 juli och hade paketet hemma den 12, hade jag varit hemma så kunde jag fått det redan den 11. Bra!

Hyveln då? Det följde med ett par extra blad, lite "verktyg", manual, reservdelslista samt spånstos. Hyveln var packad i en kartong med frigolit och stod i en påse. Enkelt att få ur den ur kartongen och sätta på gummifötter och vev för höjdinställning. Gummifötterna kommer nog inte att vara med länge om man använder hyveln mobilt. Det var ett par kanter på in/utmatningsborden som hade lite grader, enkelt åtgärdat men retsamt

Höjdinställningen löper fint utan hack, många varv att veva blev det. När jag testat en del utsällningsex av de billigaste hyvlarna på Clas Ohlson och Jula så har det känts lite rappliga, den här är väldigt stabil i jämförelse. Jag har inte jämfört med Makita eller andra hyvlar i den klassen (runt 7-8000).

Jag testade bara funktionen med en smal ohyvlad bräda jag hade liggande och det såg ok ut efter att kört igenom den några varv. Jag stod ute i en dålig arbetsställning så jag ville inte köra allt för mycket.

Min slutsats: Maskinen känns ok att använda. Jag är nöjd efter mitt enkla test idag.

Nu ska jag bara fixa ett bord och få ordning på spånhanteringen också :)
 
  • Gilla
nivv och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.