Snarare en vedklyv för såna som tycker att 10 fingrar är för mycket.

M
Rätt galet. Hade varit bra oöm det funnits automat laddare.

Ehn…

Jag blir illamående av att bara se videon, och då brukar jag inte vara lättpåverkad. Jämfört med denna maskin så är ju alla hemmagjorda skruv vedklyvar rent av säkra.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Donald-Duck skrev:
Ehn…

Jag blir illamående av att bara se videon, och då brukar jag inte vara lättpåverkad. Jämfört med denna maskin så är ju alla hemmagjorda skruv vedklyvar rent av säkra.
Ja, titeln var ironiskt menad om nu någon trodde något annat. "Evolution in action" hade kanske varit bättre...

And the Darwin award goes to...

Här är en som har tänkt på säkerheten och ordnat ett skyddsgaller i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=-E4GmFX3Puo

Fast den verkar effektivare för att skjuta iväg veden än att klyva den. Den ser inte heller så säker ut.

Hillbilly.

ullberg
Var inte det här ämnet uppe för bara någon månad sedan? hittar inte det nu men jag får kraftig deja vu på rysningarna när jag ser detta...

ullberg
Drömhus2012 skrev:
Hänger rätt bra ihop med den här tråden.
[länk]
Där var tråden jag tänkte på, tack!

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
[länk]

Kalla mig feg, jag hade behållit yxan som den var... :)
Du har helt FEL det där är inte en vedklyv för män, den är för de som är helt jävla obegåvade :wow: både ineffektiv och helt livsfarlig.

Förresten du är inte feg, tror nog att de allra flesta skulle behållit yxan som den är (y)

Håller helt med, tio fingrar är värda ett par extra timmar med yxa och kil.
Vad hände med slaven på triumfvagnen? Han som viskade "minns att du är dödlig...", blev han ut-LASad? Här skulle han behövts

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.