Hej!

Någon som kan hitta gaspickan NR90GR2 (rund skalle på spiken) i Amerika. Vill inte betala priset i UK. Eller har de inte släppt den ännu? Det är den nya "gråvita" designen jag vill ha och inte den gamla gröna naskinen. Hade varit najs om jag kunnat handla Paslode IM90i i US oxå, men verkar inte finnas på den marknaden heller.

Glad sommar / Mvh Lagavulin :wow:
 
Vad skiljer egentligen mellan NR90GR med NR90GR2? :)
Mer än det uppenbara - färgen.
 
Jag antar att det är pga den runda skallen du väljer just den gaspistolen. Jag tänkte bara berätta att gunnebo tydligen gör 34 graders maskinspik med runda skallar, kanske nåt att tänka på innan man köper en gaspistol. Själv så visste jag inte att det fanns 34 gr spik med runda skallar (förutom paslodes rounddrive förstås, men dom är ju så j-a dyra) förräns jag hittade dessa av en slump. Nån som har erfarenhet av dom.........kan man skjuta dom i vilken clipped head 34 gr spikpistol som helst?

http://www.gunneboindustries.com/sv...akbandad-spik/34-Bandad-Spik-vfz-plastbandad/
 
Exakt!

Ringer Gunnebo på måndag.

Lagavulin
 
Aha, är det alltså 34gradig och rund som gör att du vill ha denna istället för NR90GR som är 21gradig och rund? :)
 
Nja! Jag är ute efter en kvalitetsgaspicka med runda skallar på spiken. Gradtalet på spiken struntar jag i. Krav oxå att panelnos finns att köpa. Var sugen på Paslode im90i (klarar rund dyr spik) som inte går att finna i US eller nya Makitan (som förvånande nog bara klarar D-skalle) Vet ingen annan gaspicka som klarar rund skalle. Ingen som provat Rund skalle i "klarar bara D-skalle"?

Mvh Lagavulin
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
Vad skiljer egentligen mellan NR90GR med NR90GR2? :)
Mer än det uppenbara - färgen.
En sak jag vet skiljer sig åt är luftfiltren. GR har en skumplasthistoria medan GR2 har nån sorts finmaskigt stål- eller aluminiumnät. Varför de bytt har jag ingen aning om. Att göra rent filtren går lika lätt på båda modellerna. Har inte märkt att GR i nåt enda avseende funkar sämre än GR2.

GR2 levereras med panelfot (i alla fall här i Sverige). Ingen GR jag sett gör det. Däremot passar panelfoten för GR2 även på GR-modellen.

Överhuvudtaget får man studera sprängskisserna väldigt nog för att hitta några skillnader mellan de två modellerna. Angivna tekniska egenskaper är också identiska (vad jag vet).
 
Någon som vet var man kan beställa en panelnos till en NR90GR?
Är dags att spika panel snart och jag har inte fått tag i någon nos ännu.
Maskinen är köpt från USA, levereras utan den nosen.

//Mattias
 
Har du provat?
Jag spikade en hel del av garagepanelen med NR90GR utan panelnos och utan märken man retar sig på.
Lockläktpanel 22x145 + 22x45, falurött.
 
Nej det har jag inte, tänkte göra det imorgon. Men det funkar säkert med orginal nosen också. Spikade du allt med 75 mm spik, lr bara bottenbrädorna?
Gick det att köra lockläkten med pickan också?
 
Jo, jag körde rubbet med 75mm, funkade bra med pistolen. :)
 
Låter bra.
Körde du två spik i locken (så att den sitter i båda bottenbrädorna), eller bara en i mitten?
 
På lockläkten (jag har alltså 45mm breda lock) så hörde jag en i mitten.
Utom nära ändträt, där fäste ja den med 2 små dyckert (en i var bottenbräda).
 
Hej!

Kan någon hjälpa till att finna några länkar till ovan spikpistol i staterna? Vet i tusan hur man bara söker bara på US i google. Får upp mängder med UK-adresser.

Snälla / Lagavulin :blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.