Är det någon som har erfarenhet av www.shop-seltmann.de och kan ge ris eller ros?

Jag har försökt hitta lite info om butiken, men på svenska är det enda vettiga att de finns listade på Prisjakt. På tyska hittar jag en massa toppbetyg på sidan Shopauskunft, men har ingen aning om det är en seriös sida. Även Amazon.de ger dem toppbetyg, vilket höjer trovärdigheten en aning, men betygen är nästan för höga (98 % nöjda, 1 % negativa) för att kännas ok.
Därför tänkte jag snabbkolla här på forumet om någon har varit i kontakt med dem i något ärende?
 
Personligen skulle jag inte tveka. Min erfarenhet säger att Tyska handlare är bra mycket ärligare än många svenska bottennapp.
 
nimajneb skrev:
personligen skulle jag inte tveka. Min erfarenhet säger att tyska handlare är bra mycket ärligare än många svenska bottennapp.
+1 .
 
Efter att ha kollat in deras sida så skulle jag inte heller tveka att köpa därifrån. Dom hade ju t.o.m. riktigt bra priser på Bosch verktyg jämfört med t.ex. Axminister, det kanske kan bli en beställning, behöver ju inte göra ngt åt kabeln då heller.
 
Det är just det jag har upptäckt, att de på vissa artiklar ligger under Axminster i pris, plus som du säger att man får rätt stickkontakt.
 
Synd bara att dom inte hade Bosch GEX150 Turbo. Har funderat på den eller Festools RO 150 Rotex (som dom inte heller har tyvärr) för trappslipning.
 
Hobbit skrev:
Ville bara påpeka att priset är incl. moms men excl. frakt
Frakt för ett paket från Tyskland till Sverige varierar från
8,60 € till 41 € och kan hittas här
[länk]
Japp, det förståss, men dom hade ändå väldigt förmånliga frakt kostander gemtemot många firmor i England så där snabbt kollat :)
 
Jag har nu lagt en order på Bosch GOP 10,8V inkl systainer+36tillbehör samt en Bosch GLI-ficklampa (som använder samma batteri som GOP:en).
Pris inkl frakt (13,90 €) precis under 200 €. Pris i Sverige för motsvarande ca 4 000 kr.

Jag har hemma sedan tidigare en Bosch GSR V-Li-2, så då har jag 3 verktyg (är en ficklampa ett verktyg?) och 4 batterier, perfekt eller hur?

Återkommer med återkoppling på leveranstid och annat som ev strular. Ficklampan fanns inte på lager, så jag får nog vänta någon vecka.
 
Järnia här i grannbyn (Falun) säljer GOP 10,8V för 1595:- nu under en begränsad tid, utan systainer och med få tillbehör gissar jag.
Sidan du länkar till ser klart intressant ut! :)

Håll oss informerade hur det går!
 
Ja, det var via Järnia-reklambladet som jag kom på att jag skulle köpa en sådan. Hos Järnia ingår det en "kapsåg" och ett sandpapper om jag minns rätt, samt tror jag att det är en tygväska och inte en systainer.

Men 1595 är ett bra pris för den jämfört med såväl utomlands som tidigare i Sverige (1995 är billigast jag sett den för tidigare i Sverige).
 
P
jag har handlat en hel del av Seltmann, och dom har mycket bra priser... har 3 paket som avgick därifrån igår :D och det är snabb leverans, tillomed bättre priser på saker än ifrån england
gopen kostade 155,45£ och det är bland de billigaste jag hittat.. och där till den billiga frakten


ett hett tips ni som letar efter prylar är att använda http://www.preisroboter.de/
använder det jämt och oftast så är seltman billigast
 
pleqtiz skrev:
jag har handlat en hel del av Seltmann, och dom har mycket bra priser... har 3 paket som avgick därifrån igår :D och det är snabb leverans, tillomed bättre priser på saker än ifrån england
gopen kostade 155,45£ och det är bland de billigaste jag hittat.. och där till den billiga frakten


ett hett tips ni som letar efter prylar är att använda [länk]
använder det jämt och oftast så är seltman billigast
Kul att höra, och tack för linken, har sökt ngt bra sätt att hitta verktyg med i Tyskland :)

@ Berkan: Jo håll oss up-to-date hur det går :)
 
Man undrar varför det för jämnan är billigare att köpa utomlands.
Kan inte bero bara på momsen.............
 
Jag behöver beställa 2st nya Makita dragaretroligtvis en 14,4 och en 18V.
Är så kass på tyska bara !! tusan oxå !! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.