Köp Skilsågen som är med på byggahus...... den är mer än ok! Har en sådan som 2:a såg.....
"byggare"
 
Jag läste nånstans att Makita har en väldigt bra sticksåg med en revolutionerande teknik som gör det lite enklare att såga rakt. Nån som som har testat den?
 
Per72 skrev:
Jag läste nånstans att Makita har en väldigt bra sticksåg med en revolutionerande teknik som gör det lite enklare att såga rakt. Nån som som har testat den?
Nej tyvärr, men det skulle vara intressant att läsa om den nya tekniken som ska underlätta sågandet. :)
 
P
provade AEG sticksågen idag och den funkade mycket bra.. funkade tillomed bättre än min gamla dewalt DW333K som var skämmigt dyr för sin kvalite :mad:
ett mycket bra köp så slå till innan den är slut!!!

dock saknade jag snabbfäste för bladet , MEN man kan inte få allt,
nu ska jag ut o testa den mot min Festool PS 300 EQ-Plus :D
 
louksor skrev:
Ok, själv så föredrar jag ett parallellanslag istället för o krångla med en bräda.

Men hittar ingenstans där jag kan köpa.
Hej!

Såg att Clas Ohlson har sidoanslag/paralellanhåll till AEGs sticksåg. Har artikelnummer 51-76.
 
Fick min AEG idag. Väldigt lik Milwaukee JSPE 90 X;

Skiljer 2000:- bara:) Inget snabbfäste på AEG:n, 10w mindre motor. (Undrar om det stämmer...)
 
  • 406811_X_2009-02-11_153834_653.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ingressbilde_MILWAUKEE%20JSPE%2090%20X.jpg
Redigerat:
Kan iofs vara en kopia utav den, men väskan är samma.
 
P
AEG är väll mer eller mindre milwakuee maskiner??? samma med Ridgid,,, kolla bara in deras fjuttdragare!!
 
Mikael_L
5.2 racing skrev:
Fick min AEG idag. Väldigt lik Milwaukee JSPE 90 X;

Skiljer 2000:- bara:) Inget snabbfäste på AEG:n, 10w mindre motor.
Ja förutom snabbfästet och effekten så är antagligen Milwaukeén bara 2000 kr bättre. ;) :D
 
Har haft en sådan Milwaukee, och jag tyckte den var väldigt lik.
 
Milwaukee och AEG är väl samma koncern precis som "Bosch, Skil och Dremel" samt "Black & Decker och Dewalt."
Så det är väl inte så konstigt att man har maskiner som är liknande till utseendet sannolikt så skiljer det dock en del på kvaliteten för att inte utarma proffsmärket.
 
Mikael_L
Det är givetvis möjligt att man bygger två maskiner på samma plattform, men väljer bättre och dyrare motor, lager osv till den dyrare proffsmaskinen.
 
Fast AEG:n kostade ju 1299:- på Classe innan, så nån budgetsåg håller jag den inte för. AEG har väl varit ett stormärke förr tror jag.
Snackade med min svåger som är snickare, dom har en gammal slagborrmaskin som kommer från AEG. Bra skit enligt han iaf.
 
Per72 skrev:
Jag läste nånstans att Makita har en väldigt bra sticksåg med en revolutionerande teknik som gör det lite enklare att såga rakt. Nån som som har testat den?
Nakita har ikke rund, men en firkantet stempel som skyver bladet opp og ned. Dette skal dermed hindre at selve feste ikke vrir seg så mye som på en rund........ men i praksis har dette lite å si, iallefall med GST 135 CE
 
Skönt med ett forum där man inte behöver skämmas för att man läser reservdelslistor på elverktyg. Jag har tittat på AEGs och Milwaukees sticksågar och kan konstantera att det är samma artikelnummer för motor, motorstyrning, lager etc. Så hur det kan skilja på effekt är märkligt. Båda maskinerna är troligtvis tillverkade i Tyskland, även om AEG numera inte skriver tillverkningsland på produkterna, liksom flera av dom andra tillverkarna, eftersom mer och mer tillverkas i Kina.

AEG, Milwaukee, Ryobi, och Ridgid tillhör alla TTI, ett Hongkong-baserat bolag. AEG är inte något lågbudgetmärke och dom siktar definitivt mot proffs-segmenentet, även om jag inte tror att dom når ända fram. Men nästan. Jag rankar AEG betydligt högre än gröna Bosch. Anledningen att dom inte når ända fram är att dom inte har ett lika brett sortiment som Bosch -blå, Makita, De Walt, eller samma tekniska höjd som Festoool, Mafell med flera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.