Har letat runt efter en billig utslagsvask att ha i garaget men kan inte hitta en. Har för mig att Jula hade förut men de verkar i alla fall inte ha längre. Några tips?
 
Jag vaktade blocket i någon månad...Hittade en liten diskbänk med galvad ram 150*60 för ett par hundra.
Utslagsvaskar kommer ibland med, så har man inte brått så går det att hitta för någon hundring.

kanske bygga något enkelt av en http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Kok/Diskbankar/Inbyggnadsdiskbank-872010/
En ram av reglar som målas och skruvas upp på väggen kanske.
 
Kolla om Rivners i Länna har några liggande. Har för mig att jag sett en bunt liggande där för överkomliga priser.
 
Är den en sån där ho som man brukar ha i städskrubbar? Typ denna? De är rätt dyra om man ska köpa den nya, ligger kring 2000 - 4000:-.
ifa-cu-44-utslagstratt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag köpte en sån på blocket idag för som jag ska polera upp med autosol så den blir snygg igen. Den var betydligt billigare. Bra sökord är utslagsho, utslagsback, utslagsvask, utslagstratt.
 
Precis. en sådan är det. Bra idé med blocket. får leta vidare då jag inte har lust att betala 2000 spänn.
 
Hornbach Fittja har en i emaljerad plåt för under 400kr. Dock inget galler, men väl vägg skydd och kantlist.
 
  • Gilla
Silver 60 och 2 till
  • Laddar…
Tack för tipset! Den måste kollas in.
 
Någon som kollat in utslagsvasken?
 
Helt ok. Saknar dock vattenlås.
 
Toppentips, en sådan får det bli till garaget!
 
Jag har ännu inte kommit mig för att inhandla vasken, men vad finns det för smarta lösningar på vattenlås eftersom det tydligen inte medföljer?
Vi har idag ett vattenlås, till tvättmaskinen, som sticks ner i avloppsröret (50mm), så det blir i princip osynligt, sånt vore trevligt men var köper jag ett sånt?
 
Dra en slang i en böj så vips, vattenlås
 
  • Gilla
ducc1
  • Laddar…
Kapar tråden. Ska köpa utslagstratt och undrar vad gallret är bra för? Funderar på att köpa en utan galler. Är det dumsnålt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.