Status
Tråden går ej att kommentera.
Tyresö bygger/gjuter en uppfart och mycket mer. Eftersom man skulle uppfatta honom som högvärdig med av sig själv skapad tråd, har jag tagit mig friheten att göra det själv.

Det är verkligen med spänning ser vi fram emot att få se hans skapelse!

Tråden är Din Tyresö!
 
Redigerat:
Har själv tänkt fråga men inte vågat ;)
Radera gärna mitt inlägg när huvudpersonen svarat.
 
Blindnit skrev:
Har själv tänkt fråga men inte vågat ;)
Radera gärna mitt inlägg när huvudpersonen svarat.
Nix. Det ska inte raderas. Han ska veta att det är många som nästan DÖR av nyfikenhet!

Han får gärna börja med omfattande beskrivning.

Många väntar!
 
Hm, kamilenski och tyresö tillsammans, här får man nog som moderator hålla ett öga på utvecklingen :D;)
Men i övrigt är jag förstås lika nyfiken på resultatet hemma hos Tyresö som övriga :p
 
Man börjar ju undra lite om kameran har ramlat ner i betongpumpen?
Fler än jag som är undrande om vad en sån är?
 
Blindnit skrev:
Man börjar ju undra lite om kameran har ramlat ner i betongpumpen?
Fler än jag som är undrande om vad en sån är?
Jag tror han är ute och testar olika kameror. Han vill göra en professionell presentation!
Det är jag 100 % säker d^_^b
 
Tyresö
Jag vet inte om min fru har tagit några byggbilder - själv är jag urkass på att komma ihåg att fota under byggets gång - jag är överhuvud taget väldigt slarvig med att fotodokumentera det jag bygger här hemma.

Nu är allt begravt i snö, så det blir inga bra bilder att titta på. Jag ska fråga min fru om vi har några bilder - har vi det ska jag in dom i den här tråden.


"kamilenski"...... Du är lika omtänksam som min fru.
 
Tyresö skrev:
...

...


"kamilenski"...... Du är lika omtänksam som min fru.
Eller hur? :D

Jag har fått mail från folk som berömde mig. Många väntar på den här tråden.

Fota snön. Vi får se hur de plogar framför Ditt!

Kram
 
Tror alla är nyfikna på Tyresö med eller utan snö d^_^b
 
Tyresö
Här är en bild på mina snöinklädda grindstolpar, som jag formsatte och gjöt för några år sedan.
Eftersom marken är gammal sjöbotten, så var jag tvungen att gräva (handgräva) i smackleran ner till frostfria 2 m djup. Fundamenten är armerade och sammangjutna med en armerad 60 x 40 cm balk - den håller för en stridsvagn på 100 ton.

Totalt väger fundamenten och balken 11 ton och stolparna väger 1,3 ton/styck. avståndet mellan stolparna är 4,7 m. Tack vare den enorma ingjutna balken mellan stolpfundamenten, så kan jag hänga på dom tyngsta smidesgrindarna som går att tillverka - utan att stolparna viker sej.

All eldragning har jag gjort själv (fy på mej som inte är elbehörig) och på ovansidan av stolparna sitter specialbeställda granitskivor och på granitskivorna står specialtillverkade klotarmaturer som är tillverkade av www.markslojd.se efter mina skissade idéer. Jag skickade in en skiss till dom, och dom skickade tillbaka olika förslag på vad som är möjligt att bygga - dom var väldigt servicevilliga och hjälpsamma - trots att jag bara ville ha 2 st custumtillverkade armaturer.

Betongen i stolparna är specialtillverkad efter mina idéer - jag håller ju på i betongbranschen, så det var ju inte så märkvärdigt att snacka fram ett betongrecept med betongfabriken - det gör jag ju mer eller mindre varje dag år mina kunder.

Betongreceptet till mina grindstolpar heter så här: "C32/40 extra reducerad 16-27 luft 4,5-5,5% S4 (sättmått 160-180)". Stolparna är tokarmerade ner i fundamentet och tillsammans med den överdrivna betongkvaliteten, så håller stolparna mot ett skenande fullastat trailerekipage.
 
  • 028.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyresö
Här är en bild som är tagen med blixt, så att konturerna syns bättre
 
  • 025.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är imponerat. Men är det en bunker du bygger? 3:e världskriget?

Men bra ser det ut!
 
Tyresö
"kamilenski"


Jag visade tråden för min fru - hon började skratta och tycker att du har en härlig humor.

Nej det är ingen betongbunker jag bygger - det blir ju billigare för mej att bygga i betong, så det är därför jag använder det materialet. Problemet är att den perioden på året då jag kan göra såna projekt här hemma, det är då jag är som mest uppbokad med jobb - det är därför jag bara kan göra ett projekt/år - tiden och orken räcker inte till, jag är väldigt slutkörd hela sommarhalvåret, det är därför byggprojekten tar sån tid.
 
Jag e också imponerad, förstår att Du bygger i betong men Du gör ju mer än så, Du bygger så det håller för en stridsvagn :D det är lite ovanligt ;) rent av lite överdrivet :p
Jag ser fram emot en sommarbild om nåra månader d^_^b
 
Är högvakten på kisspaus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.