Underbart, precis vad jag också vill göra där hemma så att man slipper ligga på alla fyra och rensa ogräs. Bra höjd och snyggt tycker jag att det blir!! Ska sätta igång i helgen
 
Hej igen,

Nu har vi varit ute hela helgen i det underbara vädret och grävt och fixat. Hyrde en en jordfräs av mindre modell (31kg). En sådan är för liten för att ta sig igenom gräs-svålen. Rekommenderas inte.

Har försökt plana ut så gott det går på marken under lådorna.
Det har varit en äng här innan som vi inte vill ha upp igen, så vi har lagt markduk över hela ytan och ska lägga flis på detta sedan.
Har målat hälften av lådorna med en olja med pigment som heter Kolmården. Den blev något blåare än vad jag hade tänkt. Men tror att färgen kommer göra sig bra ändå.

Har köpt hem lite jord. Köper i säckar denna gången då det är svårt att komma nära med kärran. Det blev 35 säckar i första lasset och det kommer gå åt dubbelt så mycket till.
Här även som synes fått ett par leveranser hästskit. Detta kommer bli kalas i lådorna. Kommer växa så det knakar. Härligt med grannar som har hästar :)

Mvh

Stefan
 
  • bild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan klippte jag hål i markduken och häftade fast den i insidan av lådorna.
På med rejält tidningslager efter det och sedan på med hästskit/matjord/koskit ( i den ordning).

Nu växer det som bara den kan jag säga :)
 
  • bild5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild7.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild8.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hmm. Med nya programvaran så hamnade stående bilder som liggande. Någon som på rak arm vet hur jag får dem rätt (utan att spara om dem i tex photoshop?)
 
Är du helt säker på att bilderna är stående och inte liggande? Testar ladda upp två stående och två liggande bilder via Ladda upp bild-knappen.
IMG_2419.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2417.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2416.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2418.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tjenare per, du har rätt, de ser knepiga ut på datorn också. Lustigt att det ändrar sig från ena gången till det andra.
Men då vet jag iaf :)
 
Du vet väl förresten att bilderna som du laddar upp inte behöver förminskas innan de laddas upp. Förminskningen gör systemet automatiskt åt dig. Detta sker vid uppladdningstillfället och då sparar systemet två filer av samma bild, en stor original bild och en mindre miniatyr.

Fördelen med detta är att du inte behöver göra förminskningen själv men också att det går att se detaljer i originalbilder som man inte kunde se tidigare. Originalbilderna syns när man klickar på bilden och sedan klickar på bilden en gång till.
 
Per Eskilsson skrev:
Du vet väl förresten att bilderna som du laddar upp inte behöver förminskas innan de laddas upp. Förminskningen gör systemet automatiskt åt dig. Detta sker vid uppladdningstillfället och då sparar systemet två filer av samma bild, en stor original bild och en mindre miniatyr.

Fördelen med detta är att du inte behöver göra förminskningen själv men också att det går att se detaljer i originalbilder som man inte kunde se tidigare. Originalbilderna syns när man klickar på bilden och sedan klickar på bilden en gång till.
Tack för tipset!
Japp, det har jag koll på. Är faktiskt, trots vad jag uppvisar, ganska bevandrad i fotografering och fotoredigering. Hållt på i över 15 år nu. Men nu de senaste åren så har jag inte orkat (av förklarliga skäl). Så istället för att sitta med systemkamerautrustning för 50.000 så sitter jag med en iphone3g och fotar :) Lite skillnad...
 
Marlene och jag har slutat släpa med systemkameran och tar alla bilder med iphonen. Och visst blir bilderna bra. Ibland upplever jag de till och med blir bättre än med systemkameran. Jag använder "bildströmsfunktionen" som gör att jag kan komma åt mina 1000 senast tagna bilder även i min dator. Det tycker jag funkar ganska bra, förutom att bildströmmen kräver wifi och att det tar lite tid innan allt är uppdaterat. Marlene tror jag mailar sina bilder till sig själv för att sedan publicera dem, det funkar också bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.