dhanjel skrev:
Nu har Fibaro äntigen släppt en alpha av en android-tablet version (finns i deras forum). Riktigt bra, då kan man köpa ett par billiga kinaplattor och sätta upp på väggarna istället för att köra på iPad. (Har en iPad på väggen idag, men de är lite för dyra för att man ska kunna tapetsera flera rum med dom :))
Vadå, har det inte funnits någon officiell app till android alls fram tills nu?
 
Jo men bara mobil-gränssnitt
 
Tänkte sätta mina iPad2 på väggen när det blir dags att byta upp sig. Misstänker att jag får lika mycket för dom beggade som att köpa nya, enklare och billigare varianter.
 
dhanjel skrev:
Northq stöds som enhet, men integreras inte i energipanelen än
Det är tyvärr en deal breaker för mig, har två NorthQ som håller koll på hus och värmepump. Behöver också stöd för RFXtrx.
 
Hoffan skrev:
Det jag funderar me detta är Vad menas med 4 Pleg.
Vad e 1 Pleg?
Du kan ha flera instanser av PLEG-pluginen, framför allt för att dela upp logiken och göra det mer lättöverskådligt. Men teoretiskt kan du lägga all logik i en enda instans.
 
Freddan101 skrev:
Du kan ha flera instanser av PLEG-pluginen, framför allt för att dela upp logiken och göra det mer lättöverskådligt. Men teoretiskt kan du lägga all logik i en enda instans.
Jo det förstår jag, Men eftersom man får 4 Pleg i en License, Så jag kanske inte hänger med riktigt, Men va menas med En Pleg, E det 1 tripper eller 1 action eller vad?
 
vespaman skrev:
Vera i sig är troligen inte vad vad du söker? A/V styrningen är ju gjort för automation, dvs för styrning från scener, inte för att direkt styra från tex en platta.
Jag har tex en "starta upp bio" scen, som drar igång alla prylar, sedan ställer in alla in/out så att det är redo när jag göra entre i biorummet.
1. Har en zwave-uttagslist med 6 uttag som drar igång sub/iptv mottagare/dune/IR repeater
2. Drar igång projjen, ställer in rätt ingång/bildminne
3. Drar igång Onkyo, ställer in Dune som input, justerar volymen till "lagom"
4. Justerar tempen på värmepumpen (har en egen vp för biorummet)
5. Stänger av ventilationen i samma rum (värmeväxlare)

Ska man istället "direktstyra" så är det iRule som gäller, speciellt om du har itach och Vera. Det är både snyggt och väl uppbyggt, och har vera plugin.
Så alltså 2 appar för att styra? Men med hjälp av irule och plug in kan jag få tv m.m att ändra inputs vid en scen?
 
Så nu har man byt ut larmet till DSC ;-) ImageUploadedByByggahus.se1393675928.116157.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qunaki och 2 till
  • Laddar…
Andper skrev:
Så nu har man byt ut larmet till DSC ;-)[bild]
Snyggt! Vilken modell valde du? Var handlade du?
 
  • Gilla
Andper
  • Laddar…
@vespaman

Va har du köpt den uttagslisten?
Kan du styra varje port separat ??
 
Freddan101 skrev:
Snyggt! Vilken modell valde du? Var handlade du?
1864, jag köpte den från Ahlsell
 
Jag hade snöat in på PowerMaster men inte kunnat bestämma mig eftersom det är strul med integration mellan PIR och Vera.

Funkar DSC fullt ut med Vera (om du nu inte kör HC :))?
 
Hoffan skrev:
@vespaman

Va har du köpt den uttagslisten?
Kan du styra varje port separat ??
Ja, den styr varje port separat.

Jag köpte från Fortum, "hemkontroll styruttag". Det är en sex-portars zwave uttagslist. Energimätningen funkar inte, vilket är en nackdel. En annan nackdel är att den slår på alla utgångar efter strömavbrott, så man vill nog egentligen ha en regel som hanterar detta rätt. Iaf om man har strömavbrott ofta.

Annars är den billig (kostade runt 600 spänn vill jag minnas), och bra när man har klasar med elprylas som man vill ha ordentligt off. Så jag är rätt nöjd.
 
Andper skrev:
Så alltså 2 appar för att styra? Men med hjälp av irule och plug in kan jag få tv m.m att ändra inputs vid en scen?
iRule när du själv vill styra, med popkorn i ena handen o luren i andra.
Vera när automatiken ska styra.

iRule skickar direkt till dina prylar (tex TV) över itach, och kan även skicka/prata med Vera. Så iRule "kapslar" dina pryttlar i Vera s.a.s.

Mao kan du lägga ut lampstyrning direkt i iRule gränssnittet, bredvid TV-volymen tex. iRule är väldigt flexibelt och helt lätt att slänga ut/flytta runt knappar o spakar friskt.

Hmm. lite svårt att förklara. Men iRule kan man ladda ner med testperiod, tror dock inte att man kan får testa vera-pluginen.
 
Hoffan skrev:
Jo det förstår jag, Men eftersom man får 4 Pleg i en License, Så jag kanske inte hänger med riktigt, Men va menas med En Pleg, E det 1 tripper eller 1 action eller vad?
Alltså du kan då ha 4 instanser. Men jag tror att man ska undvika att lägga ut fler instanser, eftersom det kostar mer minne än att köra fler uttryck/regler i samma.
Nackdelen är ju att det kan bli rörigt om man har mycket regler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.