Verkar som.att Fortum.slutat med dessa
Förgreningskontakter :(
 
Dom har ju dom på hemsidan. Har du mailat/ringt nummret som står?
 
Nu har jag inte hittat tillbaka till ursprungsfiskussionen, men greenwave har en trevlig förgreningsdosa
 
Ja, det är den som fortum säljer. (Sålde?). Som jag har.
 
Aha. Finns hos controlliving.nl för de som är intresserade
 
Synd att den inte mäter förbrukning också. Har snöat in på att få så bra kontroll som möjligt över mina förbrukare.
 
  • Gilla
Snablis
  • Laddar…
Freddan101 skrev:
Synd att den inte mäter förbrukning också. Har snöat in på att få så bra kontroll som möjligt över mina förbrukare.
FAst det måste väl vara nått me Veran att den inte mäter eller, För tolkar fortums sida att den mäter ju
 
Verkar som folk på Fibaro-forumet har haxxat i lite databastabeller och fått till energimätningen på alla uttag, så det handlar nog bara om att vera/fibaro behöver få in de mallarna.
 
Aha, då kan det ju finnas hopp.
 
Freddan101 skrev:
Jag hade snöat in på PowerMaster men inte kunnat bestämma mig eftersom det är strul med integration mellan PIR och Vera.

Funkar DSC fullt ut med Vera (om du nu inte kör HC :))?
Den funkar kanon med Veran, men du behöver ha en kort som gränssnitt mellan larmet och din enhet. Jag kör på ett EVL3-kort som jag hittade i Sverige.

Kolla min tråd här där det ligger lite bilder o info:
http://www.byggahus.se/forum/villal...av-hemautomation-med-z-wave-och-en-vera3.html

Något mer du är nykfiken på så är det bara o PMa eller ställa frågan här.

//mtq
 
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
mtq skrev:
Den funkar kanon med Veran, men du behöver ha en kort som gränssnitt mellan larmet och din enhet. Jag kör på ett EVL3-kort som jag hittade i Sverige.

Kolla min tråd här där det ligger lite bilder o info:
[länk]

Något mer du är nykfiken på så är det bara o PMa eller ställa frågan här.

//mtq
Toppen! Börjar med att ta en kik i din tråd.
 
Min dataMine verkar ha tappat all konfig och loggar :( Började med att jag såg att Veran misslyckats att mounta USB stickan för loggning (har en sticka för vera loggar och en för dm). Körde några reload men hjälpte inte. Kopplade i och ur USB hubben och startade om veran nu hittade den usb stickorna. Men i dm fanns inga grafer :( alla enheter fanns under configuration men inga var valda att loggas. Har loggat 3 puckar, 3 pluggar och en 4in1 sensor under en vecka som jag kört dm. Går det att få tillbaka datat? Den skall väl inte tappa allt data bara för att den tappar stickan en stund? Är det vanligt att den tappar usb stickan?
 
Det där verkar hända förr eller senare tyvärr. Det bästa är att logga till NAS om du har möjlighet.
 
@tonilundin
Du bör ha filer som heter typ "dataMineConfig.json.Fri Feb 28 13-57-04 2014.backup"
Kopiera innehållet i en från den senaste som verkar ha något vettigt innehåll och lägg det i filen dataMineConfig.json.(antingen via fil-kopiering eller editering)
Ladda sedan om Vera och sen dataMine UI så bör det funka.
Det har hänt mig också
 
Hoffan skrev:
FAst det måste väl vara nått me Veran att den inte mäter eller, För tolkar fortums sida att den mäter ju
Nä, det är Greenwave som kör någon egen variant på energimätningen tror jag. Visst kan det gå att få till, det finns även folk som hävdar att det funkar på Veran. Jag tillhör inte dom.
Jag tror inte att man ska hoppas på att detta fixas, vi är några som har haft denna i några år. Orsaken är att Greenwave är hemliga med sina grejjor och släpper inte data till mcv.

Överhuvudtaget är greewave prylarna lite speciella med sin "rumsratt" osv. Inte helt z-wave.

Men den är billig som sagt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.