KumlaEkeby skrev:
Ok ska testa imorrn men jag men det där är väl för jpg stream? Jag är ute efter mjpg.
Skumma är att jag nu har jag fått till det så jag ser jpg stream med 1fps som thumnail typ i huvudmenyn men får faen inte mjpg att funka alls det står bara no video.
Kör med dessa 2 rader.
snapshot.cgi?user=admin&pwd=1 för JPG. Denna verkar funka.
videostream.cgi?user=admin&pwd=1 för MJPG. Denna gör det inte.
Som jag fattat det (utan att sätta in mig djupare) är att man använder den andra strömmen. Ström 2 "cmd=snapPicture2" som jag då tror är mjpg.
 
zuper skrev:
Har ni sett senaste GUIet för Vera.?
[länk]

Såg ju intressant ut... Å skall släppas nu i mars.. Bara å vänta å se...
 
Har lagt till en Foscam till min Vera Lite hur får jag den att spela in till ett SMB share? Som det är nu så spelar den in till någon mios server online och det verkar funka lite halvdant. Hittar inga inställningar eller info på hur stor lagringsyta man har eller hur länge det lagras. Några bilder jag tog för 2dgr sedan kommer jag inte åt längre.
 
Andper skrev:
Nån som tittat på A/V styrningen i veran än? Kör själv den via en Itach men får bara typ vol + - och av/på att fungera verkar lite som att den "fliken" är under utveckling fortfarande om man tänker på lägga in egna fjärrkontroller m.m
Ingen som tittat på detta??
 
zuper skrev:
Har ni sett senaste GUIet för Vera.?
[länk]
En inte omöjlig utmaning baserat på version 1.6 är att alla plugins inte är kompatibla med nya GUI och bakomvarande system. PLEG är t.ex. en sådan modul som kräver en del arbete för att få att fungera. Det kommer säkert, men det verkar som om allt nytt kräver allt nytt även på pluginsidan. Och då kan jag lika gärna byta till HC2 för om jag ändå skall göra om allt (igen) så inte F*N kommer jag bygga det på Vera's markant sämre hårdvara. Vera's nya "Pro" kommer ju aldrig komma ut som det ser ut - den är ju bara 15 månader försenad eller så....
 
Andper skrev:
Ingen som tittat på detta??
Beror på vad du menar.

OM du menar att använda Vera's inbyggda universal remote så är den värdelös då den programvaran inte fungerat på länge fick jag nyss reda på.

OM du menar att styra t.ex. hemmabioreceivern och/eller squeezebox/sonos via appar i Vera - så ja de gör jag och flera andra redan. Men det är ingen vettig standard. Det sagt, några eldsjälar försöker just att skapa en hel del standards kring detta - men sedan skall det ju implementeras också....
 
Jag la in ui6. Visar sig att den är public beta. Ingen remote access nu längre som funkar. Buggigt.
Även testat nya MMS Vera för ios som är den nya appen. Snyggt men får det inte att funka.
Tips mottages. Nån dom vet när skarp ui6 el 7 kommer?
 
Snablis
Ngn som har erfarenhet av ZXT-120 från Remotec? Har en sån på väg och tanken är att styra lvp, som den verkar avsedd för. Men iom att jag skulle kunna sätta den så ir når TV/Stereo osv så kanske det går att styra fler grejer, med en enhet? Har inte lyckats gräva fram ngn info om detta. Ngn som vet? Dela med er, tack. =)
 
Jag såg just en liten text om att PLEG / PLTS skall börja kosta pengar - någon som har bättre koll:

The plugin is licensed.
You get 30 days free unlimited access from time of your first install.
To reset the date ... delete all PLC, PLEG, and PLTS plugins and re-install the plugins.
After 30 days, unlicensed users are allowed a total of 3 PLEG and/or PLTS devices each with a max of 5 inputs and 5 conditions.
You can obtain a license that will allow you to create 4 PLEG/PLTS devices. (You can obtain as many licenses as you need).
A license is $5.50+tax
 
Bamsefar skrev:
Jag såg just en liten text om att PLEG / PLTS skall börja kosta pengar - någon som har bättre koll:
Frågan e hur å from när detta skall börja gälla...
 
Exakt - såg just att min Vera fåt version 6.0 av PLEG/PLC (jag använder inte PLTS - dvs timer varianten). Jag klickade just ur auto uppdateringen. Och funderar på att nedgradera till 5.93 (som fungerade utmärkt hos mig) just-in-case.

Det är inte det att jag inte vill betala för mig, det gör jag gärna, men då skall man vara jävligt tydlig på att man inför det även på befintliga installationer - och något sådant har jag inte sett. Inte heller finns någon tydlig betal lösning på plats, typ paypal (inte för att jag gillar paypal heller men men). Skall jag börja betala för mera saker än vad jag redan gör, så hamnar jag automagiskt i lådan "om detta nu kostar, hur mycket kostar alternativen som HC2?" - dvs jag har så många PLEG att det skulle bli rätt dyrt - och hur länge gäller licensen? Och hur lång tid tar det innan han får för sig att ändra villkoren igen? utan förvarning....
 
Såg också det och ang PLEG så verkar en del inkl mig ha råkat ut för krascher, t ex i denna tråd http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,23558.0.html

Jag gjorde några enkla ändringar och direkt efter att de sparats och Veran startade om så hamnade den i en loop, "Luup engine is taking longer to reload.". Gjorde flera factory resets innan jag hittade tråden och såg att man kunde lösa det via SSH.

Vet inte om det bara gäller PLEG v6 men ni som har den bör vara lite försiktiga med ändringar just nu.
 
Det är inte bara PLEG/PLTS som får license, det är även Vera Alerts som får license.

Så nu har jag installerat 5.93 (måste man göra via WEBen och inte via Vera'n - dvs jag har inte hittat något annat sätt att få in programvaran), avinstallerat Vera Alerts som jag aldrig fått att fungera exakt som jag vill ändå.
 
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.