Har läst en del trådar med dörrar som hänger, lutar utåt och grejer men hittade ingen med mitt problem :)
Ända sedan huset byggdes och dörren monterades har det varit problem och entreprenören var hit iaf tre gånger inom första två åren och försökte åtgärda utan att det blev bättre. Huset börjar närma sig 6 år så hoppas inte på att de ska fixa så undrar vad vi kan göra själv. Det drar ganska rejält uppe och nere och tittar man noga så kan man t.o.m. se ut precis i hörnen.
Vad kan man göra själv förutom att sätta tätningslist där?
Håller tummarna att någon varit med om liknande.

Börja med att kolla så att den inte är skev eller böjd

Hejsan!
Jag har ringt till diplomat i somras och enligt deras instruktioner försökt kolla detta men enligt vad de sa så borde den inte vara det men har du kanske några andra tips hur jag ”mäter” det?

Något långt och rakt,typ vattenpass

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har dom inte lyckats åtgärda detta på 6 år, så får du nog anta att dörrbladet eller karmen är skev.
Så det blir att sätta i mer tätningslist där det drar.

Ok, då vet jag, då löser vi det så. Jag har anat att karmen är felmonterad då det varit problem redan från början, de har justerat men det enda som hänt är ev att nytt problem uppstått ;-). Anar att det var för mycket jobb med att montera om karmen att de inte ”iddes” göra det.

Jag skulle ändå kolla karmen och dörrbladet med en lång rätskiva av något slag

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.