196 läst · 6 svar
196 läst
6 svar
Ytterdörr med drag upptill och nedtill på handtagssidan, vad göra?
Har läst en del trådar med dörrar som hänger, lutar utåt och grejer men hittade ingen med mitt problem
Ända sedan huset byggdes och dörren monterades har det varit problem och entreprenören var hit iaf tre gånger inom första två åren och försökte åtgärda utan att det blev bättre. Huset börjar närma sig 6 år så hoppas inte på att de ska fixa så undrar vad vi kan göra själv. Det drar ganska rejält uppe och nere och tittar man noga så kan man t.o.m. se ut precis i hörnen.
Vad kan man göra själv förutom att sätta tätningslist där?
Håller tummarna att någon varit med om liknande.
Ända sedan huset byggdes och dörren monterades har det varit problem och entreprenören var hit iaf tre gånger inom första två åren och försökte åtgärda utan att det blev bättre. Huset börjar närma sig 6 år så hoppas inte på att de ska fixa så undrar vad vi kan göra själv. Det drar ganska rejält uppe och nere och tittar man noga så kan man t.o.m. se ut precis i hörnen.
Vad kan man göra själv förutom att sätta tätningslist där?
Håller tummarna att någon varit med om liknande.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 150 inlägg
Börja med att kolla så att den inte är skev eller böjd
Besserwisser
· östergötland
· 2 150 inlägg
Något långt och rakt,typ vattenpass
Ok, då vet jag, då löser vi det så. Jag har anat att karmen är felmonterad då det varit problem redan från början, de har justerat men det enda som hänt är ev att nytt problem uppstått ;-). Anar att det var för mycket jobb med att montera om karmen att de inte ”iddes” göra det.
Besserwisser
· östergötland
· 2 150 inlägg
Jag skulle ändå kolla karmen och dörrbladet med en lång rätskiva av något slag
Produkter som diskuteras i tråden