1 516 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Ytterdörr i valfri NSC eller en i furu som man målar själv?
Vi ska byta ytterdörr i stugan. Det är en mörk dörr idag och en vit skulle inte passa alls. Jag lyckas inte hitta prisinformation på dörrar med valfri NSC, tycker det är svårt att hitta priser överhuvudtaget. Fattar inte varför inte alla skyltar med det, samt tillverkaren om rek. ca pris, men det är en annan fråga.
Jag gissar att det blir betydligt dyrare och är inte så jättesugen på att slänga ut en förmögenhet på dörren. Då slog mig tanken att det kanske skulle funka att köpa en i furu och måla den i den kulör jag vill ha. Skulle jag spara mycket på det?
Jag gissar att det blir betydligt dyrare och är inte så jättesugen på att slänga ut en förmögenhet på dörren. Då slog mig tanken att det kanske skulle funka att köpa en i furu och måla den i den kulör jag vill ha. Skulle jag spara mycket på det?
Jag tror inte du sparar något på att måla själv... Dessutom har du ju fabriksgaranti på målningen om du köper målat.
Många sidor har ju dörrar med priser, t.ex. bygglagret.se, bygghemma.se och många fler. Bauhaus.se har också några ur sortimentet på sina webb-sidor.
Många sidor har ju dörrar med priser, t.ex. bygglagret.se, bygghemma.se och många fler. Bauhaus.se har också några ur sortimentet på sina webb-sidor.
Medlem
· Stockholms
· 1 556 inlägg
Bauhaus o Byggmax har dörrar för ca 3500 kr. Annan färg än vit kostar 1500 kr i tillägg.
Det borde väl gå att spara en tusenlapp åtminstone på att göra det själv. Fast då blir det nog inte lika hållbart.
Det borde väl gå att spara en tusenlapp åtminstone på att göra det själv. Fast då blir det nog inte lika hållbart.
Liknande trådar
-
TV-branschen säger att illegal IPTV hotar svenska produktioner
Artikelkommentarer -
Hur vet jag om den nya ytterdörren passar?
Fönster & Dörrar -
Laga skada i ytterdörr
Fönster & Dörrar -
Hur justera enklare ytterdörr?
Fönster & Dörrar -
Ytterdörr i valfritt skick att användas tillfälligt under bygget
Köpes, Hyres & Bytes