Hej,
Funderar på att köpa Yale doorman L3S.
Ett problem med mitt nuvarande lås är att man måste dra in dörren från insidan eller putta från utsidan när man ska låsa.
Slutblecket jag har är 1487-3.
Jag antar att om det blir samma med Yale så blir det problem med autolås-mekanismen.
Till frågan: kan det medföljande slutblecket 1487-11, som är justerbart, lösa problemet? Är det ens kompatibelt?
Bifogar en bild på slutblecket.
Funderar på att köpa Yale doorman L3S.
Ett problem med mitt nuvarande lås är att man måste dra in dörren från insidan eller putta från utsidan när man ska låsa.
Slutblecket jag har är 1487-3.
Jag antar att om det blir samma med Yale så blir det problem med autolås-mekanismen.
Till frågan: kan det medföljande slutblecket 1487-11, som är justerbart, lösa problemet? Är det ens kompatibelt?
Bifogar en bild på slutblecket.
Det är uppenbarligen något som inte är 100% rätt då. Alltså ett fel. Hittar man ett fel brukar det smartaste vara att åtgärda just det som är fel/problemet. När det är klart kommer det alldeles säkert att bli lättare att installera det nya låset.S sidd skrev:
Hur är det med tätningslisten egentligen. Kan felorsaken vara att den är för tjock?
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Slutblecket är rätt men dörrgången måste åtgärdas först.
Kontrollera om dörrbladet går emot någonstans runt hela dörrbladet så den inte t.ex tar tar emot i tröskeln eller liknande.
Kontrollera gångjärnen som lätt kan knäckas fel om vinden tagit dörrbladet vilket även det kan vara en orsak till problem.
Kontrollera om dörrbladet går emot någonstans runt hela dörrbladet så den inte t.ex tar tar emot i tröskeln eller liknande.
Kontrollera gångjärnen som lätt kan knäckas fel om vinden tagit dörrbladet vilket även det kan vara en orsak till problem.
Produkter som diskuteras i tråden