Har någon erfarenhet av att använda ett L3s i ett kallförråd?

Temperaturspecen på låset säger:

• Temperaturintervall: Insida 0 till +50 grader och utsida -20 till +60 grader.

Jag har två kallförråd som jag inte vill använda nyckel till, men funderar på om det blir en dyrköpt läxa att montera lås på dessa. Det är dörrar vi sällan använder på vintern men låsen bör ju ändå fungera när man ska in...

Jag har redan ett L3S på garaget, men där är det varmt på insidan.

• Wow
Solvide
  • Laddar…
Det är ju batterierna som tar stryk i kylan men du kan ju ha ett 9v batteri i beredskap om det krånglar.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Det är ju batterierna som tar stryk i kylan men du kan ju ha ett 9v batteri i beredskap om det krånglar.
Om det är batterierna som är det eventuella problemet så borde man väl kunna byta de alkaliska mot litium? Kollade på Vartas litiumbatterier och de klarar ner till -40°.

Vill bara notera att jag själv inte har sådana lås, så detta är bara en gissning från mina sida.

Ja man tycker ju att det borde vara batterierna som är huvudproblemet och då finns det ju lösningar på det.

Produkten är inte konstruerad för att sitta i ouppvärmda utrymmen men det finns de som använder dom i sådana utrymmen de kan även skilja på var i riket det är.
Alkaliska batterier gillar inte lägre temperatur än +5°.
Litium batterier klarar av kyla men låset varnar inte om när de börjar bli dåliga så byt dom enligt fasta perioder.

1 123abc skrev:
Produkten är inte konstruerad för att sitta i ouppvärmda utrymmen men det finns de som använder dom i sådana utrymmen de kan även skilja på var i riket det är.
Alkaliska batterier gillar inte lägre temperatur än +5°.
Litium batterier klarar av kyla men låset varnar inte om när de börjar bli dåliga så byt dom enligt fasta perioder.
Men du ser inget annat problem än batterierna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.