626 läst · 14 svar
626 läst
14 svar
Xxx fortfarande aktiv SBT Bygg, vindsvåningar
Aktiv i SBT Bygg, vindsvåningar.
Glöm inte Lexbase ( grov kvinnomisshandel) vb har många företag i dagsläget, lista med genomgångna företag finns här på Byggahus ca 17 stycken Även hot, ROT bedrägerier etc. Läs och googla innan fortsatt kontakt med denne man!
Glöm inte Lexbase ( grov kvinnomisshandel) vb har många företag i dagsläget, lista med genomgångna företag finns här på Byggahus ca 17 stycken Även hot, ROT bedrägerier etc. Läs och googla innan fortsatt kontakt med denne man!
Du verkar först ha bedrivit en del arkeologi, och kommenterat gamla trådar i vilka personen ifråga omnämns, och nu denna tråd. Varför, undrar jag?Y Yoggi76 skrev:
Personen ifråga är kanske ett arsel, vad vet jag, men är det verkligen nödvändigt att här hänga ut honom som kvinnomisshandlare?
Det här luktar personlig vendetta.
Läs domen, finns upplagd sedan tidigareK Kardan79 skrev:Du verkar först ha bedrivit en del arkeologi, och kommenterat gamla trådar i vilka personen ifråga omnämns, och nu denna tråd. Varför, undrar jag?
Personen ifråga är kanske ett arsel, vad vet jag, men är det verkligen nödvändigt att här hänga ut honom som kvinnomisshandlare?
Alla ovan är redan utlagt, behövs ingen ansträngning att hitta allt vb hittat på. Inget personligt vendetta, mer förtydligande för att göra valet med rätt information. Var och en får göra sina val utifrån detta.K Kardan79 skrev:Du verkar först ha bedrivit en del arkeologi, och kommenterat gamla trådar i vilka personen ifråga omnämns, och nu denna tråd. Varför, undrar jag?
Så länge du skriver om hans usla företag är det helt ok. Till och med lovvärt. När du skriver om hans personliga domar är du ute på hal is, då det är förtal. Håll dig till att varna för företagen, då det verkar finnas tillräckligt där för att fylla tråden.
Berätta gärna varför du skriver om det här. Egna erfarenheter?
Domen ligger ute i trådarna. Lagd dom är dessutom offentliga handlingar. Men helt korrekt att det bara ska handla om affärerHep skrev:Så länge du skriver om hans usla företag är det helt ok. Till och med lovvärt. När du skriver om hans personliga domar är du ute på hal is, då det är förtal. Håll dig till att varna för företagen, då det verkar finnas tillräckligt där för att fylla tråden.
Domen är däremot helt i linje med hotfull karaktär. Däremot tagit emot hot så bett inlägg ta bort inlägget
Googla på "förtal".Y Yoggi76 skrev:
Det saknar helt betydelse att den som vill ta del av en dom oftast kan vända sig till domstolen och få ut den i sin helhet.
Den som sprider en dom kan därigenom göra sig skyldig till förtal, förutsatt att det görs i syfte att utsätta personen för andras missaktning.
Har inte lagt upp domen, den finns redan i gammal tråd. Om en person har en dom finns det att söka på Lexbase och MrKollK Kardan79 skrev:
Hänvisar till det som redan står på denna sidan. Undrar varför detta är ett känsligt ämne kontra allt annat?
För att du skriver om en person, medan många andra liknande trådar handlar om företag.Y Yoggi76 skrev:
Vill man komma undan förtal och ändå skriva att x har gjort y, så finns det några konkreta tips. Skriv på någon journalistisk plattform, skriv om någon/något som är av allmänintresse, skriv för en väldigt begränsad krets, skriv om något som ”typ alla” redan vet och skriv inte i syfte att misskreditera den du skriver om. Uppfyller man inte åtminstone någon av de sakerna, ska man kanske låta bli.
Skälet till varför du skriver om en person är avgörande för om det är förtal eller inte, inte om det du skriver är sant eller inte. Om du t ex skriver att en person köpt sex för att försöka skada personens rykte för att utkräva hämnd eller helt enkelt svartmåla personen är det förtal.Gimp skrev:
Om det istället handlar om att ett finns ett allmänintresse att beskriva en persons bakgrund i samband med en publicering kan det vara okej.
Liknande trådar
-
Byta 25 A propp. Propp sänder fortfarande el trots all el avstängd
El -
Lägga till aktiv ventilation i villa med källare.
Ventilation -
Mer eluttag i gammal lägenhet,oattraktivt?
Bostadsrätt -
Behöver preskriberat bygge retroaktiv bygganmälan? (Forts Hutlösa avg)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Varför startar en aktiv nivåvippa inte avloppspump?
Vatten & Avlopp